Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

cassis23 skrev 2010-10-22 08:50:49 följande:
    För någon vecka sen så skickade vi ett brev till en "gubbe" på ca 94 år som ska flytta o han har ett jätte fint hus på ca 200-220 kvm...
    Vi hade fått nys om att han vill sälja för ca 1 miljon o inte dra in nån mäklare. Anledning till detta för att han vill egentligen inte flytta så han vill bara att de ska gå fort och smärtfritt.
    Vi fick komma och titta på huset som dom gjort om till 2 lägenheter just nu, vi har även pratat med dom anhöriga då gubben är lite snurrig. HOPPAS HOPPAS HOPPAS vi får de! HOPPAS dom vill sälja till oss för en bra peng!

Eftersom de just nu är inrett till en lägenhet på övervåningen så sa vi att vi kan hyra ut den till nån i ca 5 år (barnen kan ju dela rum dom första åren) och själva bo på nedervåning, ca 120 kvm). Är ju kanon med lite extra inkomst i kassan!

Håll tummarna för oss nu! Jag hoppas verkligen att detta blir vårt!
    *håller tummarna*
  • Karlstadtös
    Knastroll82 skrev 2010-10-22 12:07:56 följande:
    Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.
    Hoppas, hoppas, hoppas att det är något ofarligt!
  • Karlstadtös
    Taneli skrev 2010-10-24 22:53:26 följande:
    Fy vad jag är deppig just nu. Jag o sambon har haft det kanckigt ett bra tag och han var borta en vecka på utbildning och när han kom hem så säger han att det är bäst att vi flyttar isär. Är så himla nere och gråter massa medans han inte visar nåt och verkar mer glad än ledsen. I slutändan är det nog det bästa men just nu känns det jättetungt. Man tänker mycket på hur barnen kommer reagera, hur det kommer gå med mina pågående studier, ekonomin o.s.v. Just nu vill jg bara åka bort....
    Fy vad jobbigt, men hoppas det blir bra i slutändan i alla fall.
  • Karlstadtös
    cassis23 skrev 2010-10-27 19:56:44 följande:
    Fick ett trevligt samtal =)
    Gubben med husets släktingar ringde och sa att gubben vill sälja till oss så nu ska dom kolla upp hur stor tomten är och vad dom vill sälja för och sen är de upp till oss om vi godtar priset Hoppas!
    *håller tummarna*
  • Karlstadtös
    Jenn83 skrev 2010-10-29 21:59:17 följande:
    Ikväll har vi haft kalas för Daniel och passade på att "outa" att Maja ska bli storasyster. Det är väldigt tidigt, går in i vecka 8 imorgon men om allt går bra kommer bebisen i mitten av juni.
    Som ni andra sagt så är detta inte officiellt så inget på fejjan eller bloggen!
    Grattis!
  • Karlstadtös

Jag och sambion har varit i bombhotade Göteborg i helgen och barnen har varit hos farmor och farfar. Första gången Felicia sov borta, men det gick hur bra som helst!

• Karlstadtös
    anuya77 skrev 2010-11-08 13:18:42 följande:
    Grattis Jenny! Vad härligt. Det kommer gå jättebra. Grattis igen

Hänger inte riktigt med i tråden men hoppas att alla mår bra. Jag tänker på er mycket i alla fall.

Här mår barnen bra. William är 8 månader redan o Hugo är galet trotsig. Igår tog han all sin mat och kastade mycket medvetet, rakt ner på golvet. När Jonas blev arg så tog han maten o kastade i hans ansikte.
    Så vi har våra fighter här hemma. Är det fler som har testa-gränser-barn just nu?

Jag ska göra en gbp operation den 6 november. Det ska bli rriktigt spännande o läskigt på samma gång.

Winner: hur går plugget? Ser dig sällan på fb numera. Tack för besöket på bloggen
    Felicia gör inte så mycket, men skriker så fort hon inte får som hon vill, säger emot allt och alla och anser att allt är hennes. Jobbigt det med!
  • Karlstadtös
    Lappen skrev 2010-11-10 10:33:32 följande:
    Skulle med pojken som vanligt idag och då kommer jag upp för en backe och man vet att det kan komma en bil.

körde saktare än 70 och så när jag är uppe i backen ser jag bara en några extraljus och sen får jag slad på sambons bil och klarar mig just från att krocka med lättlastbil som kommer och sen vi snurrar och hamnar i diket men som tur voltade vi inte men vart ganska så rädd ändå.

pojken ha lungnat sig nu. Bilen fick inga skador heller. Det var då tur att det var en släkting och en kolega till sambon som körde hem oss...så det blev inget dagis men en bil som behöver ny hjulinställning...
    Läskigt! Körde av vägen själv i torsdags, men var ensam i bilen. Verkar ha klarat mig bra och bilen förhållandevis bra, men två däck small. Behöver fixa lite småfel, men har ej lämnat in den ännu. En list har lossnat och ett stänkskydd bl.a.
  • Karlstadtös
    Lappen skrev 2010-12-01 22:47:20 följande:
    hej...här händer det mycket....min sambo har fått sorkfeber. inte så roligt. man vet inte vad man ska göra. ska till han imorgon. han har hammnat i lycksele för där har dom bättre koll. och så har han streptokocker så barnen får inte träffa han då kan dom få svinböld....

känner mig maktlös...
    Usch vad jobbigt! En bekant till mig har haft det, men hon blev frisk rätt snabbt.
  • Karlstadtös

Vad ger ni era barn i julklapp och vad önskar de sig? Felicia vill ha Tula och Misha (två barn på dagis), men det går tyvärr inte ,-). Hon får en Playmobil bondgård, mjuka djur från IKEA, utemöbler till sitt dockhus, en pläd, en ryggsäck, en Disneyfilm och två ponnies av oss.

• Karlstadtös
    Sussett skrev 2010-12-06 11:17:27 följande:
    Lappen vad härligt! Hoppas han snart är hemma hos er igen!

Oj, julklappar är inte lätt när man har fyra barn! Och dumma dumma Cartoon network med all jäkla reklam! De stora vet att de inte ska titta på reklam eller ens nämnda kanal men på något konstigt sätt är den på allt som oftast! Tom Julian börjar tjata om saker han ser på reklamen och säger "den ha mamma"... måste nog låsa kanalen snart tror jag! Julian är jättesvår att köpa till efterosm han gärna vill ha samma som syskonen så han får ett starterset i real construction (eg från 5 år...) eftersm brorsan får det och det kommer bli slagsmål om byggrejjorna, Zhuzou hamster får han oxå, eftersom det får de andra... minibilbana med loop, lite bilar, vikingaborg i plast. Vi håller på att svämma över här hemma med leksaker så jag bävar inför julen! Brukar passa på att rensa bort sånt som inte används längre och skänka bort innAn jul.
    Problemet är ju oxå att vi har ju kalas på juldagen då Sansia, stora tjejen fyller år och till henne kompensationsköper vi alltid! Hon får betydligt mer presenter än sina syskon just för att vi "tycker synd" om henne som måste vänta ett helt år mellan höjdpunkterna! Så det blir massor handlande inför jul och många tusenlappar som flyger ut från plånböckerna... men men jul är jul....
    Skönt att det inte bara är här vi har en hel leksaksaffär. *ler* Barnen får mycket av andra, men vi vill också ge dem saker då det är kul. Köper för 1000 kr per barn, så det blr ju lite dyrt egentligen.
  • Karlstadtös
    isis79 skrev 2010-12-07 21:00:34 följande:
    Lappen: Härligt och höra att han har fått komma hem!

Angående julklappar så ska Isabel få en Brio tågbana av oss sen får släkten fixa resten Flört
    Får väl också passa på och berätta för er här inne (vissa vet redan) att Isabel ska bli stora syster i Juli om allt går som det ska går in i v 8 imorgon! Var på ett Vul i fredags pga blödningar och uteblivet illamående (hoppas verkligen det fortsätter att utebli) och fick se ett litet hjärta som slog med starka slag. Så nu håller vi tummarna!
    Grattis till bebisen i magen!
  • Karlstadtös
    isis79 skrev 2010-12-10 12:55:06 följande:
    Tack för alla grattis men tyvärr tror jag att det inte kommer gå vägen. Har fått en ny blödning idag som inte vill ge sig och inte nog med det utan jag är i Östersund hos min moster med en sjuk Isabel hon fick feber inatt och är kanon snorig och vi som skulle träffa en kompis som precis fått en liten. Lite därför vi åkte hit upp. Nu får jag får snällt vänta med och åka in och kolla hur det ar tills vi kommer hem *pust*. Kul helg det h är blir!
    Usch, hoppas på det bästa ändå! Kram!
  • Karlstadtös
    Winnertaco skrev 2010-12-16 09:59:55 följande:
    Om gruppen ska vara hemlig på fb så måste Camilla göra den hemlig, eftersom hon är administratör
    Det finns ju en låst grupp redan, är det någon annan grupp ni pratar om?
  • Karlstadtös

Jag har haft hög feber och legat däckad sen i tisdags och nu har Felicia magsjukan. Orkar inte!

• Karlstadtös
    isis79 skrev 2010-12-20 09:19:14 följande:
    Kikar in med lite tråkninga nyhter! Var på akuten igen igår kväll och dom konstaterade att det var ett MF på G så jag blev hemskickad med lite piller som ska hjälpa till att få bort allt. Ska dit igen på onsdag och kolla om det ser bra ut annars blir det skrapning *suck*. ÄR inte så ledsen över att det inte gick var ju ganska inställd på det men hela min JUL är förstörd! Nu kommer vi inte ner till Malmö eftersom jag ska på ÅB sent på ons eftermiddag och ser det inte bra ut så blir det väl skrapning den 23! Sämre tajming finns inte. Var bara tvungen att skriva av mig..
    Ha en bra jul :O)
    Usch vad ledsamt!
  • Karlstadtös

god kul och gott nytt år från Camilla, Jonathan och Felica.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7