Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Jag har inte blivit sjuk så TJOHOO!! Felix är lite konstig i magen men han har definitivt inte magsjuka. Måste ha varit något annat. Skönt!!
Jag har inte blivit sjuk så TJOHOO!! Felix är lite konstig i magen men han har definitivt inte magsjuka. Måste ha varit något annat. Skönt!!
Felicia var trött på väg hem i bilen idag, så när hon kom hem vid 17.45 ville hon ha välling och ligga i soffan... Jo, tjena! Tog sen tre timmar att få hemme at somna! *sliter mitt hår* Hon ammar ju inte längre, men har nu fått för sig att vara vaken 1-2 timmar mitt i natten. Den damen har ju "aldrig" sovit helt bra!
Winnertaco:
Det är lite av den anledningen vi dragit ut på det med diagnosen och vill avvakta och se om de säger något på dagis. Vi vill inte ha honom märkt för livet om det är något som faktiskt kan växa bort, mogna fram eller "uppfostras" bort med rätt förutsättningar hemifrån, speciellt inte om det är något ganska så lindrigt som det skulle handla om för oss. Det är ju det där med extra resurser i skolan som dock ligger och spökar. Vi vill ju att han ska kunna ha rätt att få det stöd han behöver.
Vi tror att många beteenden kan mycket väl "uppfostras" bort med rätt förutsättningar. Jag har nämnt det lite för andra när vi kommit in på ämnet och då har ju givetvis alla deras barn diagnoser och så kämpar de med att få diagnos på något annat barn för att det är lite jobbigt.
I vissa fall så verkar det finnas grund till att det kollas upp. Men jag har sött på någon ibland som jag bara vill säga "det låter helt normalt" när de börjar prata om att barnet inte lyssnar / trotsar, att det får utbrott när det inte får som det vill eller som inte orkar sitta stilla när det är dags att äta.
Jag har själv en lillebror med damp. Men han skulle mycket väl kunna klara sig själv om han bara fick chansen och lite högre krav på sig. Det är ju inte astronomi och kvantumfysik att lära sig tvätta, hålla på hygienen, hålla tiden (till en praktik o.s.v.), hålla budget och betala räkningar, läsa recept eller tidtabeller och städa upp efter sig. Visst kan de väl behöva stöd och påminnelser ibland och inom vissa områden mer än andra, men allt som allt kan de flesta som inte har grövre handikapp lära sig det grundläggande bara de får hjälp att organisera upp det bra.