Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

lia76 skrev 2010-08-18 10:27:00 följande:
    Grattis i förskott

Om exakt 2 veckor fyller Ida

Och appropå Ida så gjorde hon ordentligt bus igår... hon hade kasta i två toalettrullar i toalettstolen
    Helt nya toarullar med papper på alltså!

Sen på eftermiddagen gick hon till sin pappas byrå och tog fram en strumpa och skulle kasta i toalettstolen.

Tror jag måste sätta på en hake till toaletten 
    haha, förlåt att jag skrattar men sånt där är kul om det inte händer en själv
  • Karlstadtös
    Jenn83 skrev 2010-08-18 11:16:51 följande:
    Anuya: Usch ja, jag förstår definitivt hur det känns, efter den här sommaren. Tror ändå du gjorde rätt som lämnade. Precis som skogsbollen skrev så är det ju inte alltid "riktig" ledsenhet, utan mer att det är ett sätt att försöka ta lite kommando. Men det kan ju absolut vara jobbigt efter ett långt uppehåll, men ge det nån dag så kommer det nog vara som vanligt igen.

På tal om ledsna barn vid lämning så är det som om Maja helt glömt sommarens jobbiga lämningar! Idag när jag lämnade så gick hon bara in genom grinden och vinkade till mig "Hejdå mamma!". och så var hon igå¨ng att leka. Så himla skönt, då jag var rädd för att detta skulle lämna spår...

Idag ska jag på hjärnröntgen, eftersom jag har en del huvudvärk. tror inte de kommer hitta nåt (sågspån kanske ) men lite nervöst känns det allt. Har aldrig gjort nåt sånt förr!
    Hoppas det inte hittar något... utom hjärnan då
  • Karlstadtös
    skogsbollen skrev 2010-08-18 22:50:19 följande:
    @korv:
    Precis så kände jag oxå när jag läste det där om äganderätt; det är Alvin!
    Det har varit så jobbigt ett tag att jag nästan dragit mig för att gå till lekparken, och när granntjejerna är här och leker så får man hjälpa dem att lösa konflikt efter konflikt, oftast orsakad av att Alvin knycker saker från dem eller att han går och vaktar precis allt han har och skriker så fort nån kommer i närheten. En dag hade han fått så många förmaningar att han var helt skadad på kvällen. Just när jag trodde att han somnat, så sätter han sig upp i sängen och säger "kan inte ha alla sake', måste dela me sej". Stackars liten!

Just det där med att bli generad och förnärmad märkte jag av hos Alvin häromdagen... eller kanske mer att han blev lite blyg. Vi var på stan och han blev törstig. Slarviga mamma hade såklart inget drickbart med sig, så vi gick till korvkiosken för att be om lite vatten. Det var ingen kö, luckan var öppen och en tjej stod därinne och pysslade. Alvin, kaxig som attan, säger flera ggr "lite latten tack?", men hon var upptagen och hörde inte. Sen kom hon fram till luckan och jag sa till Alvin att NU kunde han be om vatten. Då blev han blyg, fnissade lite, tittade generat ner i backen och sa knappt hörbart "latten?"... Lite gulligt :)
    hihi, traumatiskt att behöva dela med sig kanske? Felicia är likadan, men mest när det gäller storebror. Han skäller på henne när hon är på hans grejer, så nu får han inte ens hålla i hennes vagn när de är ute och går. Rätt åt honom kan jag tycka, men lite jobbigt ändå.
  • Karlstadtös
    anette 81 skrev 2010-08-19 10:08:15 följande:
    Wilma tackar
    Grattis Wilma!
  • Karlstadtös
    Vangelia skrev 2010-08-20 20:51:10 följande:
    Nelly är ca 87-88 tror jag, det var ett tag sen vi mätte.

Men Hörrni, gu vad era barn verkar prata mycket , Nelly pratar massor också men jag tror att det är mest vi som fattar , tex hon slog sig i haken i badrummet på övervåningen på golvet. (hon åker alltid i golvet med hakan först av någon anledning) när hon sen skulle berätta för pappa lät det så här. Aj... hakan... dä uppe...... eller när det var asfaltens tur att träffa Nellys haka. Aj, yckel, acke... fort.... Alltså hon åkte trhjuling och välte i en liten nerlut. Låter som om många här pratar ganska rent?

Berätta....
    Felicia säger en del ord rent, men mycket är det bara vi som förstår, hon kan ju inte säga R t.ex. Dock pratar hon nonstop!
  • Karlstadtös
    Baypower skrev 2010-08-22 19:24:30 följande:
    ligger på bb med en liten kille på magen! något bloggande blev det inte tal om här. kom in fem över halv sex, 10 cm öppen och 42 min senare föddes lillkillen. mina rop på smärrtindring avfärdades så det blev en helt naturlig förlossning!! vi mår bra och åker hem imorgon om inte läkaren tycker annat. tack förr alla lyckönskningar och gratulationer.
    Var det en bra förlossning eller var det jobbigt? Grattis i alla fall!
  • Karlstadtös

Var på näst sista sidan och läste såg jag, så nu har jag ju läst om förlossningen! Det där hade jag "aldrig" klarat!

• Karlstadtös

Här är vi sjuka kan jag meddela. Jonathan spydde igår och idag har han feber, Felicia har feber och jag har allt känns det som. Var till vc idag och jag har bihåleinflammation, ögoninflammatin, någon infektion i halsen och rött i ena örat. Ska käka penicillin i tio dagar och en ögondroppar fem ggr om dagen. Sjukskriven en vecka.

• Karlstadtös
    Baypower skrev 2010-08-23 21:23:17 följande:
    Har svårt att säga om de är lika eller inte och bilderna nedan visar Felix när han är 5 dagar gammal(t.h.) och lillebror när han bara är ca 4 timmar gammal (t.v.) så det kanske är lite orättvist. Söta är de båda två i alla fall

Åh, Felix var såå söt när han kom hem. Han gick fram till lillebror och klappade honom fint. Helt utan att vi sagt något. Och när lillebror blev ledsen så plockade han upp lillebrors snuttis och gav till honom och när Felix skulle lägga sig så gav han lillebror en puss!!   Självklart visade han prov på svartsjuka också men inte så farligt ändå. Ännu antar jag.

Och här är mina tre favvo-killar.

Vi har tre namn än så länge som vi väljer emellan, nämligen;
    Vincent
    Elliott
    Milton (jaa, Anai, vi har snott din äldsta sons namn vilket jag hoppas är okej!? Du får se det som smicker.)

Vad tycker ni?
    Fina bilder! Jag röstar på Milton!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7