Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Sjögurka:
    HAHAHAHAHA!!! Det var ju typ hur roligt som helst att du läste fel.

L33L00:
    Tänk vad bra man kommer ihåg de där förlossningsdagarna, minuter och vad man gjorde och så. HÄFTIGT! Också coolt med segerhuvan! hehe! Återigen grattis, vad roligt att du la in din blogg också, för jag letade efter den häromdagen

TACK ALLA FÖR FINA ABBEKOMPLIMANGER. Jag tror att han känner sig ganska tuff själv.

Jonas kom med ett förslag idag, som chockade hela min värld.
    - Ska vi inte gifta oss på Loves dop?
    Eh? VA? HUR TÄNKTE DU NU?
    För det första, vad hade han tänkt för ringar? Att nästa gång vi handlar på Willys, stanna vid en av barbapapa-rings-automaten, slänga i en femma och hoppas på att jag får en plastring med Barbafin på? Och han barbapapa? Om vi har tur?
    Och att vår bröllopsresa skulle gå till lekparken här på bakgårde eller? Vi har ju aldrig hängt där, då det inte ens finns en gunga?
    HAHA! Ja, jag bara undrar! Det är ju tanken som räknas. Och inte nog med det. Så frågar han en gång till sen.
    - Men ska vi inte det då?
    Vad var det han inte förstod!?!

• korvmedbröd

Men nu får ni ju nästan mig att ändra mig. Ska jag gifta mig med en barbapaparing och sen leka smekmånad i Sveriges tråkigaste lekplats? Hm. Varför det kan ju bli mysigt

Vi har faktiskt inte bokat in något aktuellt datum för Lovedop ännu. Men kyrkan ha troligtvis kommer att döpas i (samma som Abbe) är en mycket liten en, som mest är ledig jämt Mina datumstankar går till sista helgen i mars (MEN SHIT POMFRIT, och i samma stund som jag skriver det kommer jag ju på att det går ju verkligen inte. Då ska jag ju jobba. Sen på ska vi ju upp till fjällen ett par dagar senare. DESSUTOM är det typ bara fyra veckor kvar... får nog sätta mig ner ikväll och fundera ut ALLT, som en riktigt liten planeringsfru).

Ska nog tänka igenom det där med bröllopet. Kanske lite senare i vår, eller till hösten. Sommaren är väl bara att fetglömma. Uppbokat sedan år tillbaka. Jaja. Jag får ta och lugna ner mig lite. Han också.
    - Vi kan ju uppgradera ringarna lite senare.
    Var det årets skämt ifrån honom? Jag vet nog hur det blir med den saken. Man kommer inte ta itu med den. Så kommer jag ha en sådandär ring som jag inte vill ha (jag vet PRECIS vilken som passar mig bäst, det har jag redan kolla ut) :)

Saza:
    Jag hade mycket förvärkar med Love. Och i och för sig, han kom ju fem veckor tidigare. Se till att vila mycket (och sex är väl inte att rekommendera om du vill behålla den lille ett tag till).

• korvmedbröd

L33L00:
    Jag tycker fortfarande om Fedor Men jag VET hur svårt det är med namn på syskon. Abbe och Love var ju också så väldigt, väldigt lika när de föddes. Hade jag ploppat ut samma barn en gång till? Kändes som om tiden stått stilla typ.

Vi bytter ju namn på Love efter två månader med en liten Zackbebis. Även om jag jättegärna hade velat behålla Zack som namn. Men vad gör man inte för jaktlaget? Alla ska ju vara till lags. Tycker ändå att Vincent passar honom bäst (men det vågar jag inte säga högt). Love är det bestämt, Love kommer det att fortsätta att bli resten av hans lilla liv. Ja - lycka till i jakten på ett namn

Saza:
    Mina förvärkar började komma runt vecka 27/28. Men blev mer intensiva de sista veckora innan han kom. Alltså de kom oftare. Och hade vi lekt matte 5+1, haha, ja då var det jag och soffan som var mest kompisar. För då hade jag grymma förvärkar. Sen kom han

• korvmedbröd

Anuya:
    Klart den kommer till helgen. Tippar på natten till och med. ÅHÅ - HUR SER HAN UT DÄR INNE! Kan knappt bärga mig över att få se bilder! LYCKA TILL NU!

• korvmedbröd

Sjögurka:ä
    Är jag ute och cyklar om jag tror att du hade moderkakan i framvägg när du ruvade på en liten Mollyboll?
    För jag hade kakan i framväggen med Abbe. Trodde att det var därför som jag inte blev så stor. Och det tog ju ett tag innan man kände de där spännade pickande små sparkarna.
    Men Love. Där låg kakan vid baken Och H E R R E G U D säger jag. Jag blev stundtals rädd. Livrädd. Vad var det där inne egentligen. Han sparkades vilt, hårt och otroligt ograciöst ibland. Han rörde sig jämt och var en riktig liten sjörövare där inne.

Kan de ha något med kakpositionen, säg? För Love gjorde sig "hörd" på ett HELT annat sätt än vad Abbe gjorde i magen. Iofs så lever Love lite efter principen "starkast överlever", vilket innebär skrik-jag-har-inget-tålamod-alls tror han. Haha. Nej, han är nästan jämt glad. Men han VET vad han vill, en envis liten kille.

• korvmedbröd

L33L00:
    Jag kommer ihåg att jag kände sådan tryck efter Abbeförlossningen. Kniiiip, tipsade sussette mig (och var det cassis, som också kände likadant? jaja, det är ganska ointressant just nu...). Men som sagt, jag tycker att du ska höra av dig till barnmorksan på måndag. Bara för att. Hon kanske har något fint litet tips också. Det är så dumt att gå och oroa sig i onödan.

• korvmedbröd

Hej,

tre superlånga uppsatser till inlägg har jag skrivit som bara försvunnit ut i fjärran. Så jag skiter i det. Det är väl meningen att jag ska hålla saker och ting för mig själv.

Kan ju bara säga - Saza:
    Jag tycker Silas är SUPERJÄTTEFINT, jag hejar och hojar för att få en liten Silaspojke någongång. Typ vårt fjärde kanske

Anuya:
    Avd 12, där låg jag också o ruvade. Får du ta emot besök där du?
    Hoppas det, för det fick inte jag! Det var också där som min rumsis sa "vill du se årets första snö?" och så drog hon upp draperiet, som hängde oss emellan. Och där var den, den första snön. Och jag tänkte "var är min bebis". För jag hade ju alltid sagt att lillebror skulle komma med den. Men jodå, tre dagar senare kom den ljuvliga lilla mörkhåriga!

Ska försöka läsa igenom lite mer vad Ni skrivit... Bara dragit en skummis än så länge

• korvmedbröd

Bay:
    Haha, vi kommer väl A L D R I G med några förmanande ord här inne heller! Vad skönt ändå att allt verkade lugn nu på morgonen. Det är så lätt hänt att det blir knas bara för att man vänder ryggen till. Man kan faktiskt inte ha ögonen på sitt barn jämt, som sagt, det finns vardagssysslor som skall skötas. Typ plocka upp disk.

Sjögurka:
    Hoppas, hoppas, hoppas att kräksjukan varken hittar in till dig eller till sin kära Jens.

Vi har inte varit på någon kontroll av Abs än. Men kan hända att det blir något av det när vi har en bokad tid (när DET nu var?) här i början av mars. Kommer inte riktigt ihåg om vi sade något om att slå två flugor i en smäll. MÅSTE kollas upp - så att jag kommer dit

Knas:
    Jag kunde inte kommentera i ditt fält. Såg jag så här i efterhand. Typiskt!

Jag och Jonas är sjukt bra på att hitta på "egna" saker på vardagskvällar. Efter middagen. Helger och middagar har typ gått och blivit heliga här hemma. Men nu känner jag (jag tror att Jonas också känner lika) att vi måste hitta på saker tillsammans. Bara han och jag lite också. Ensamtid, tillsammans, vad är det liksom?

• korvmedbröd

Då får man faktiskt nästan ta och gratulera SAZA! Det är inte alltid lätt att få som  man vill när det gäller barn och namn!!

Sjögurka:
    Jag tycker då inte att det är så farligt med en liten promenad, med en liten febrig. Som sagt, hon har ju bara 38. Och idag är det ju inte sådär svinnödigt kallt som det har varit vissa dagar.

Men vad bra ändå, att badrummet har fått sig en rejäl omgång Det skulle jag också vilja göra. Men idag, räcker det med en maskin tvätt

• korvmedbröd

Och alla sitter och har fredagsmys antar jag. Alla utom jag. Jag som var på jobbet en sväng idag, för jag trodde det var min helg. Men nähä, var där 2 veckor för tidigt bara. SÅ snabbt går alltså inte tiden. Jag ringde och pratade lite med chefen som tyckte att "passa på att ha lite barnledigt, käka middag på jobbet och mys runt lite, så kan du skriva upp timmarna som du är där". Gulligt! Ja!

Och Jonas blev förstås ännu gladare. För då kunde han dra iväg med sin superjättetrevliga kompis som han hade här. Jag blev alldeles generad över kompisen vänliga beteende. Tog i hand. Fastän vi hälsat förut. Love gnydde som vanligt till när jag kom hem. Då sprang han och gungade vagnen? LIKSOM BAH VA?!? Han gungade och ville typ inte sluta. Jag var i C H O C K !!!! Sen, när han hade gungat lite, kom han och berättade hur söt Abbe var. Hur kul de hade haft det. Han hade lekt lite med dockor (!) med honom och grejat och fixat. OCH NEJ - Jonas kompisar brukar inte vara SÅHÄR barnvänliga och barntrevliga och barnpositiva!

A - det blir nog till att vandra runt i chock här hemma resten av kvällen (utan fredagsmys, utan Jonas och hans kompis, tyvärr, de blev superjätteglada att de kunde gå iväg och roa sig på egna hand lite tidigare än väntat!).

Och här - är det lika dött som alltid på fredagskvällar. Haha. Får nog slänga mig på soffan, kan ju hända att man somnar lite tidigare ikväll då.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7