-
FrökenM:Vilka underbara morgonar ni måste ha, med all den förberedelsen! Känns som man aldrig hinner sitta still och äta. Först har man glömt osten, sen osthyveln, sen blir man törstig, då har man glömt juicen/mjölken/teet/kaffe. Och när man själv är hälften inne i frukosten så har Abbe ätit färdigt. Vill ner, vill leka, vill ha hjälp. Så per automatik har man ätit färdigt själv.Oj, två dagar till, sen kom Love, i vecka 35+3. Men hoppas att lille bus i magen stannar åtminstonde en eller två veckor till! Inte kul att ligga på sjukhus! MEN vad härligt att bebis fixerat sig! Och du som tränar så mycket nu - det är väl inte så konstigt att du inte ökar i mängder! Du är så duktig, att du orkar! Men å andra sidan, ryktet om att man blir pigg av att träna har även nått mig. Man kanske ska börja!Anuya:Jag tycker också att Emil passar allra bäst tillsammans med Hugo. Även om William också är ett jättefint namn!Anette:Vad härligt ändå att hon trivs så pass bra!Saza:Jag tycker Oliver är jättefint (det hade vi också som ett av alla hundratals alternativ) Passar jättefint ihop med Wilma och Milo. Det gör iofs Lukas också. Lukas är fint det också. Constantin är däremot ett klockrent mellannamn!Sjögurkan:Olle är ju toksött till en liten pojke tycker jag! Jag hade gäääääääärna sett att Love hette (men så var man två om den saken, Bosse tycker jag är gulligt ockå). Julius är också jättefint. Ni var duktiga på att komma på pojknamn ser jag! Jag tycker att det är jättesvårt med killnamn. Tjejerna har ju ett HELT HAV fullt med fina, söta och klockrena namn. Så orättvist. Eller så är det bara vi i familjen som är onödigt opåhittiga!L33L00:Fedor - hur coolt som helst ju - det har jag ALDRIG hört förut. Jättefint!Vad duktig Er pojke är på att simma. Vi har inte alls gått på babysim. Och det blir lite svårt nu, med en stor och en liten (eller två små kan man också säga). Då måste vi ju vara två päron med, och gå två olika kurser. Lät ju hur häftigt som helst att han simmade med simfötter utan hjälp (sitter nästan här och ångrar att vi aldrig gick med Abbe nu.. jaja, den dagen han lär sig simmar, den lär ju komma den också. Då kommer jag vara lika stolt som du är nu )Movie:Love hette Charlie ett par dagar faktiskt (men säg ett namn som han INTE hetat då... )! ÅÅååååh det finns inget härligare än att lyssna på sitt lilla bebis-i-magen-hjärta. Det är en sådan häftig känsla. Tänk att de lever, frodas och mår bra! Att där inne finns ett litet underbart liv, så nära, men ändå så främmande och långt borta. Att man älskar det redan nu. Man vill liksom ploppa ut det lite snabbt, titta hur det lilla livet ser ut, om den har något hår, vad den passar i och heta, kanske tjuvkika om det är en pojke eller flicka, lukta och klappa och pussa lite snabbt (alltså, då ska den ju helst inte vara slemmig heller). Sen kan man stoppa tillbaka den igen, så fortsätter livet att växa tills det är dags att komma ut PÅ RIKTIGT!
-
Tack alla tjejer och söta busfrön för en jättetrevlig fikadate igår! Vi hade hur trevligt som helst! Abbe tokslocknade sedan. Det var liksom full rulle för oss hela dagen. Vi fortsatte att göra stan sedan (utan några större vinster, hade ju hoppas på en del kläder och annat smått och gott till hemmet, men HITTADE INGENTING - helt otroligt egentligen)!
Idag har vi haft Abbes ursöta tjejkompis på besök här hemma. Jättekul såklart. Men i slutet blev de lite trötta, på varandra också. Lite gap och skrik och bråk om samma saker och leksaker och grejer. Men jag kunde inte låta bli att skratta. Haha. Det är ju lite roligt också när de gör sina röster hörda, vill få sin vilja fram även när det gäller kompisar. INGA SLAG dock - som tur är. -
Men FrökenM:
Det låter ju jättehärligt om ni ÄNTLIGEN har hittat Er något, även om man måste renovera. Det måste man ju nästan alltid göra, för att få det som man vill (i större och mindre utsträckning förstås). Ja, om man inte bygger nytt, som ni planerar att göra!Spännande det ska bli att höra hur ni gör!Tezz:Precis som du skriver, så länge det lyser med sin frånvara är det ju JÄTTESKÖNT!Anuya:Fy så hemskt det lät, det där med trillet och kräkningar och ONT! Usch! Vad tur att ni ändå tog er in, så att ni verkligen vet att allt är som det ska med lillpyret! Då behöver ni inte oroa er för det. Oroa sig gör man nog så mycket ändå...Men tycker ändå att sjögurka "sa" många bra grejer i sitt inlägg till dig!Trevlig helg alla snälla! -
Sjögurka:
Just nu är det helt hysteriskt på bomarknaden känns det. Allt fler hus säljs innan visning. Liksom först till kvarn typ. Jättestressande ju! Och jätteledsen blir man när man siktat in sig på en visning, som blir INSTÄLLD!Önskar Er lycka till i bostadsdjungeln! -
Fröken M:
Jag kan inte låta bli att svära, så FY FAN VAD ROLIGT! GRATTIS! Jag tycker verkligen att det var på tiden att ni fick er något nu! WOHOW!
Anuya och Saza:
Jag kan också träffas, men bara med barnen i sådana fall
Sjögurka:
Det kanske blir lättare att "härda ut" eftersom du VET att något bättre väntar. Vi bor ju i en tvåa nu, och faktiskt går det riktigt bra. Jag hade några smärre nervsammanbrott i början, men tog mig samman och löste alla problemen istället. Lite omorganisering till Abbes fördel (som faktiskt blev till vår födel också) och VIPS så går det kalasbra, utan att det ser illa ut. Lite mer förvaring men samtidigt inte. Vi har förråd i lägenheten, som vi pruttade in vår säng i och klädkammaren fick bli förråd istället. Ja, jag är nöjd faktiskt och vet att vi inte kommer bli kvar här så länge till ändå. Och i sovrummet är man ju inte mer än är man sover (eller rotar efter något). Tycker ditt klädkammaralternativ blev bra!
Bay:
Jag var också skitorolig över att berätta om min andra graviditet. Jag sade faktiskt inget rätt ut heller. Jag arbetade alltid helger, och det gjorde inte hon. På vardagarna ville jag leka med Abbe och andra småbarnsvänner, inte åka till jobbet bara för att säga HEJ JAG ÄR MED BARN (även om det iofs vore en ganska naturlig grej, för att man är så glad!). Men det blev bra, löste sig lite av sig självt faktiskt. Jag sade det till de jag arbetade med, som berättade det vidare och vips så visste chefen och vips så tog mtt helgvikariat slut och jag valde att inte arbeta mer. Tänk att livet kan sköta sig självt ibland.
Tobiq:
Med Abbe hade jag också fruktansvärd klåda. Gravidklåda visade det sig vara som tur var. Men jag VET, det var hemskt. Tjock och varm var man, och så kliade det över hela kroppen. Så fult, så hemskt. Med det gick över med salva. Det kliade mest på rumpa och lår för min del också. Grattis till husköpet! Gud så härlig! När är det dags att flytta?
Tezz:
Haha, gillar ditt "Tänk att ett otrevligt "nöje" kan bli så trevligt"! För det var ju jättesant och jättefint! -
ANAI:
Åh, jag passar på att gratta ÄNNU EN GÅNG! Får ståhår varjegång jag tänker på dig (alltså, att du har fått barn! Igen!).
Sjögurkan:
Det är nog som du säger, att vi är vana och bortskämda med alldeles jättestora ytor. SÅ ska jag också börja tänka. Även om jag tycker att det går riktigt bra här hemma nu. Trivs nästan som fisken i vattnet -
Fröken M:
Nu ska vi tänka positivt! Klart att vagnen blir din! Ingenting annat kan ens hända. Jag har också väldigt långt till Södertälje, annars hade jag självklart åkt och hämtat den.Och om jag skulle hämta den, skulle jag inte ha någonstans att ställa den här hemma -
Kärleken har ju blivit Traderadrottning. Hon övergav oss för ett liv i lyx och flärd Nejdå. Skämt å sidor. Jag minns att hon skrev en gång om tradera, att hon la ner typ all sin "FL-tid" där istället.
Druttemplutten har jag också funderat över. Hur gick det där egentligen!?!
L33L00:
Haha, vad skönt att du blir sugen på korv av mig Ganska kul faktiskt! Jag bakade semlor till min födelsedag i helgen. Det det blev så sjukt gott! Det var meningen att det egentligen skulle bli minisemlor, men istället blev det lagom storlek. Man kunde ta två utan att skämmas också. Det kändes bra! Jag fattar verkligen inte, allt jag bakar jäser sig alltid tusen gånger större. Jaja. Det gjorde ingenting den här gången i alla fall.
OCH HERREGUD BARA TOLV DAGAR KVAR! NÄR SOM HELST! JAG SÄGER BARA NÄR SOM HELST! *pirrpirrpirr*
Anuya:
WOW! Vad duktig du är som redan klockan ett var färdig med storkoket! Bra! Bra! brA! Det är skönt att ha med sig extrakläder till BB OM ni (mot förmodan) skulle behöva stanna kvar ett par dagar extra. Sugit att åka hem och fixa, och oftast har killarna inte dunderkoll på grejerna som en annan har
Och jag tycker det är kul med ointressant fakta
Saza:
Stackars Milo! Han behöver verkligen inte feber igen!
Själv funderar jag på om man ska sätta bebis bärsjal och prutta ner Abbe i hans pulka och ut och gå en sväng. Men det blir efter att Abbe har vaknar och efter att vi ätit lite lunch. Vad sägs om blodpudding? -
L33L00
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! HURRA! Det är lite speciellt att ha födelsedag ändå. Det låter verkligen som du och Wilhelm har haft det jättemysigt med hemmadag.
Sjögurka:
Det var i somras som Jonas svimmade sista gången. Så, det må jag säga han mår bra! Som tur är. Efter att ha missat ETT läkarbesök så "avskrev" de hans fall och Jonas känner inte för att söka upp de för vidare utredning heller. Nu när det gått över och han inte känner av det minsta svimningsbenägenhet. Det är skönt . Toppenskönt!
FrökenM:
Middagstipsförslag var en superbra idé tycker jag! Jag lider av fantasibrist och ständig förvirring just nu
Jonas åkte till Göteborg idag. Ska vara borta till söndag, eventuellt måndag. Känns SÅ trist. SÅ ensamt. Tänker på dig FrökenM, med en karl som reser iväg titt som tätt. YOU ROCK! Så nu har jag också tankat kaffebryggaren redo. Radat upp nappflaskor med vatten och gjort i ordning vällingdoserarna Det blir till att gotta upp sig i soffan tror jag, jag har ju trots allt städat, diskat, kokat nappar och flaskor (dammsuga får vänta tills imorgon - väck inte de björnar som sover), vikt och hängt tvätt. Jag som varit så duktig på att hålla mig från sött, tror jag äter ikapp ALLT ikväll. Fan var störd man är? Någon form av tröstätare eller?
Nej. Jag känner mig allra bäst till mods när hela familjen är samlad. Det känns som HUNDRA ÅR fram tills på måndag.
God kväll på er alla vackra damer!
-
Lia76:
Shit vilken duktig lite tjej du har! Det måste se så otroligt sött ut! Kan bara tänka mig. Vad har ni för stol till Er tjej? Kan hon klättra upp och er själv i den? Jag tänkte när hon dukar av. HA! Det ska jag verkligen försöka lära Abbe. Snacka om att kunna stoltsera när man inte är på hemmaplan
Sjögurka:
NEJ! FY SÅ HEMSKT! Man vill inte här om sådant när man har en egen skatt i magen! Varför når sådan information fram just då? Alltid? Usch! Det blir så påtagligt, nära, när det är någon man "känner" (även om det var det systers kompis).
Anuya:
JA! Gör det! Vore jätteroligt! Som sagt, har ju bytt nummer. Det numret som jag ringde till dig sist ifrån! Vore jättekul och se dig och klappa på magen, och framförallt få SE HUGO! Det var ju jättejättelängesedan!
Knastroll:
HAHA! DAGENS SKRATT TROR JAG NOG! För min del i alla fall! Här hemma är det mest Love som gör pruttljus (sysslar med det just precis nu faktiskt).
Saza:
Låter oträkt och jobbigt! Ska gå in och läsa din blogg!
Nu har jag dammsugat här hemma, det kan man bara göra när barnen är vakna. Annars vaknar dem. Eller, snarare Abbe. Och när han är vaken och dammsugaren går igång blir han LIVRÄDD! Harig liten kille det där tror jag nog. Då vill han gå bredvid och hålla en i handen under tiden man dammsugar. Haha. Annars älskar han att stå och titta på vivoparkeringen här precis intill. BILAR! Pojken ÄLSKAR bilar! "Rrrrrrrrrr"står han och säger till jag inte orkar mer. Typ tjugo minuter. Sen tar det typ tjugo minuter att gå hem i snön, och allt pillande i snön. Abbe tror att snö är salva. Så han stoppar ner fingret och typ smetar in sig själv (och mig). Tjugo minuter tar det alltså att gå en sträcka på kanske 20 meter?