Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anai:
    Haha! Det var ju verkligetn tur att företaget betalade.

Jonas föräldrar skulle åkt till Barcelona i helgen. Men icke. De tog en kryssning istället, de hade hört att ett band de gillade skulle spela där. Men den där mamman var mest förfärad över alla fulla killar. Så hon ville bara sitta bredvid vakten.

Min syster är fast i Turkiet. Har de varmt och skönt. Ska bli flyttad till ett all-inclusive hotell i en annan stad idag. Så hon var GANSKA nöjd, om man säger så. Typ två semestrar i en.

En tjej på jobbet skulle till Kina på tisdag. Hon har kommit på en idé, uppfinnartjej, och i nästa vecka skulle hon följa starten till produktionen till sin produkt. Och nu måste hon avboka ALLT. Flyget, hotellet, fabriken som ska tillverka produkten och personalen! Snacka om "kedjereaktion".

Egentligen är jag lika ovetandes om allt det här som Bay, det är på grund av magsjukan. Den såg till att vi blev avskärmade ifrån allt. Ganska skönt. Men blir ganska paff över att ett "litet" vulkanutbrott kan orsaka SÅ HÄR MYCKET! Allt jag vet, har jag bara fått höra helt osammanhängade runt omkring från andra, som blivit påverkade. Känner att jag behöver googla lite på det där..

• korvmedbröd

Movie:
    Med Abbe gick vattnet och sen kom värkarna (lyckligtvis av sig själv) efter 2½dygn.

Loves entré började med magknip (kändes det som), blödning (inte den vanliga nu-sartar-förlossningen-blödning) och sedan övergick "magknipet" (som kom varannan minut) till vanliga värkar och vattnet gick. Allt innan vi hann komma in till sjukhuset, även om vi åkte en halvtimme efter att allt skett. Det blev ju kejsarsnitt ändå, men det startade som och kunde nog fungerat som en vanlig förossning ;)

• korvmedbröd

Jenn:
    Vilken drömhelg! Nej, det är VERKLIGEN INTE man får en HEL helg till att bara vara ego! Lyx, lyx, lyx! Och vad kul att du fick träffa några stockholmstjejer ifrån tråden också

Movie;
    Åhå, jag förstår din nyfikenhet!!! Jag längtar också tills du får in lilla kis (för jag tror att det är en pojke). Ni har inte kollat upp vad det är va? Oj, vad spännande.

• korvmedbröd

och Jenn - STORT GRATTIS TILL LÄGENHETEN!!!

Den bästa glädjen är väl ändå den delade? Så känner jag i alla fall!

• korvmedbröd

Nenne:
    Låter som Ni lever det härliga huslivet och det glädjer mig!

Jag och Abbe leker tonårsbarn vs tonårsförälder. Ibland kan man inte hålla sig för skratt lika ofta som man står och sliter sig i håret för att man inte vet vad man själv ska göra. Haha. Love har hunnit bli 6 månader och är på gång att bli en liten minihulkAbbe. Det fungerar ju toppenbra det här med att ha två täta.

Hur gör ni med välling till barnen era? Jag ger välling både kväll (till nattningen) och på morgonen. På kvällen är det mest bara som en symbolshandling och Abbe dricker bara en pytteliten slurk, knappt märkbar. Så jag funderar på att ta bort den där kvällsvällingen och kanske bara ha morgonvälling. Eller ska man ta och skippa det också? Och bara köra raka puckar på frukost? Hur gör ni?

Cassis:
    Vad spännande! Klart att du är livrädd, du har ju aldrig gjort det här förut! Alltså, varit gravid när du redan har ett barn. Eller bara tanken på att man ska räcka till för två underbara barn, när man tror att all kärlek man någonsin har haft inom sig går till bara en. Klart att vi håller det hemligt! Men vad roligt att du delar med dig om hemligheten här! För då hoppas jag med att du är först ut med att berätta när det blir ett litet plus på stickan här sedan! Lycka till!

• korvmedbröd

Haha. Idag ringde min pappa och säger "och här hemma händer det grejer. Det verkar som att Ulrika har en liten kotte i magen". (Ulrika hans tjej) WTF?????????

Hade det varit 1 maj hade jag vägrat att tro honom.

Jag är otroligt glad för hennes skull för jag trodde aldrig att pappa skulle ge med sig. Han har tre barn i bagaget och hon inga. Hon något yngre, 37 år och det är väl klart som fan att hon också vill ha barn. Det skulle vara mer ovanligt om hon INTE ville det. Jag unnar verkligen henne det här. Absolut. Men det är väl klart man blir lite mållös. Det känns lite konstigt. Att Abbe och Love ska få en liten moster eller morbror som är YNGRE än dem. Snacka om att leva i nya moderna famijen.

Det känns också lite ledsamt och konstigt att inte få samma syskonkontakt som jag till exempel har till min yngsta bror, som är sju år. För det vill jag ju. Min yngsta bror är min BROR inte någon halvbror eller något sådant trams, det skulle jag aldrig få för mig att kalla honom (även om han är det rent biologiskt). Men nu kommer det bli en mer markant skillnad. För pappa bor inte där jag bor och hans tjej är väl inte den lyckligaste i världen över att hans tre tidigare barn direkt (inte otrevlig eller så men. Det finns flera MEN). Men det är väl också en grej, hur ska man förhålla sig till någon annans barn som man blir påtvingade och inte alls önskade sig. Det är ju inte det man drömmer om direkt. Hitta en kille som har tre barn sedan tidigare själv, när man barn ingår i ens framtidsplaner.

• korvmedbröd

Anai:
    NEJ! Vad är det jag läser! Det där kallar jag verklig ångest och verklig oro. Det är ju ingenting om man jämförde oron över att bli påkommen för att man hade tjuvrökt en gång i högstadiet. Det här är oro som verkligen sitter i hjärtat och den skaver!

Känns som att ni har hamnat i rena rama mardrömssituationen, önskar att jag kunde trösta med att det kanske är lite rörigt direkt efter sommarlov, men det har det ju inte varit nu. Man kan ju verkligen, verkligen hoppas att det bara varit ett uruselt första intryck som kanske blir bättre när man lär känna allt och alla.

Och som du skriver, pedagogerna verkar mysiga och bra - och det är ju det viktigaste i grund och botten. För det är deras händer och hjärtan som ska ta hand om dina fina busungar om dagarna. Och de kan nog ge väldigt, väldigt mycket.

Sedan får vi allihopa hoppas på att ni kanske kan komma in på en annan förskola, om ni inte börjar trivas här så småningom. Jag hejar verkligen för att det kanske är ett litet fel första-intryck som har getts.

Lycka till!
    Ser fram emot och få höra hur det går och om dina pojkar verkar trivas!

• korvmedbröd

lia:
    Men har du aldrig hört, Maj Maj Måne Jag Kan Lura Dig Till Skåne

Det är som aprilapril, fast man kör det på första maj.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7