Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Love vaknade klockan fem denna morgon: Jag ställde mig lite oförstånde till det, då jag trodde att vi kommit överens om att sluta upp med de dumheterna och dessutom var han inte ens hugrig. Han hade ju en lång vakna-upp-tidigt-period så OM han skulle börja om igen skulle jag inte bli förvånad, men alla gånger han gjorde det förut så var det oftast i samband med hunger som han vaknade. Och idag ville han inte ha någon mat alls. Och han ville absolut inte ha något med nappen att göra. Han var rent omöjlig att få att somna. Han var hur trött som helst, men gnyende som en hundvalp och vred och vände sig både i min famn och senare i vagnen.

Han spydde just ner hela mig, soffan och sig själv. Så där fick jag svar på mina tidigare rynka-på-ögonbryn-funderingar. Den lilla pojken. Blicken var helt skräckslagen, han förstod ingenting. Det var som om en demon klivit in i hans kropp. Stackarn. Nog för att Love varit "magsjuk" sen han föddes med allt sitt kräkeri, men nog märker man skillnad. Tydlig skillad.

Känns som att jag och Jonas går och väntar på en tickande bomb. Men i väntan på den ska jag nog passa på att sova med barnen nu.

• korvmedbröd

Tezz; hojta till när du beger dig till storstan tillsammans med kollektionen. Då ordnar vi något bra!

• korvmedbröd

Anai:
    JAG KAN INTE ANNAT ÄN HÅLLA MED DIG TILL 100%

Sjögurka:
    Man tackar. Kan hända att Abbe är (typ) helt återställd nu. Tog med mig honom och åkte till donken nu på kvällen. Han åt, hyfsat och sedan gick vi bananas på lekavdelningen. Folk trodde jag var barnflicka. Jaja.

Love råkade inte lika illa ut som Abbe. Även om allt blir lite värre för Love, för att han är lite känslig, lite skrikig och det riktigt skär i hjärtat på en som en vuxen människa som har lovat världen i mitt ställningstagande att skaffa detta barn, ta hand om honom på bästa möjliga sätt. Men det känns bara som att man inte gör tillräckligt. Det finns ju inget botemedel mot kräksjuka och illamående. DÅ hade jag förstås gett den medicinen direkt.

Linn:
    En period! FÖRSTÅR DIG! Abbe hade också en sådan period förut och jag blev tokig. Det kändes liksom inte som att min kärlek till honom nådde fram, helt fruktansvärt. Men det har gått över! Tack och lov!

• korvmedbröd

Skulle egentligen ha skrivit Anuya - inte Anai (men Anai; jag håller förstås alltid med dig också till 100% För jag gillar dig!)

• korvmedbröd

Vadå, jag förstår ingenting om det här med träffan den 24? Ska ni träffas bara alla mammor? Gud så mysigt i sådanafall!!! Vi har tyvärr, igår, bjudit över Jonas syster hem till oss på lördagen och jag jobbar fram till klockan 13:00 - så det blir ju lite tight om tid för min del.

Love är på strålande humör, trots att han är risig i magen, kan hända för att han fick smaka på lite majspuré idag? Ja, vi låtsas om som att det är därför. Magsjukan föll sig ganska illa, då vi precis hade kommit igång med smakisar. Och när han var sjuk, ville han ju knappt äta någon ersättning ens. Så det var liksom inte läge för mer potatis och morötter direkt. Äta lite, sova lite, äta lite, sova mycket.

L33L00:
    MEN WOW vad du är DUKTIG! Gud vad mysigt att bara göra en grej ihop sådär! Jag är avis. Du sporrar mig till min tanke att ut och springa ikväll..

Jag och Jonas måste verkligen bli bättre på att ta tag och göra saker ihop, något annat som inte är att följa en serie, en dag i veckan, när barnen har somnat. Haha.

Bay:
    Abbe vägrar också allt som har med mjölk att göra. Förutom morgon- och kvällsvällingen. Men vad jag har hört är det en tillräcklig mjölkmängd att få i sig för barn i den åldern. Så jag oroar mig inte så värst. Felix kanske börjar dricka mjölk till maten när han märker att det är vad de andra barnen gör på förskolan. Smoothie? Har du provat att göra en sådan egen? Det är ju mjölk och yoghurt i det.

• korvmedbröd

Saza:
    Lycka till imorgon, ska absolut tänka på Er! Hoppas verkligen att ni kan få ett slut på detta drama!

• korvmedbröd

Anette;
    Det där var ju verkligen ingen rolig historia du hade att komma med! Abbe hade en sådan period för ett tag sedan han också. Och det bästa med den, var att den gick över! Mycket möjligt att hon har växtvärk, eller kanske en tand på g? Prova att ge lite alvedon i samband med läggning?

• korvmedbröd

Tobiq;
    HÄRLIGT MED NY VAGN! O ännu bättre att det rent av verkar vara ett nytt kärleksmöte, kvinna och "sak" emellan

Abbe har två kolosser till fötter, han måste varit elefant eller björn i sitt tidigare liv. För han uppnår en storlek på 23 - 24 !!! Men han är lång, stor och ståtlig hela han. En riktigt liten kung!

• korvmedbröd

Movie;
    Att jag inte visste det. I skoaffären sade tjejen till mig (som i övrigt var väldigt ung, kändes väldigt NY..) att de växer en storlek per månad, kanske två månader. Jahapp tänkte jag och undrade hur i helsikte Abbe skulle få plats att stå snart med sina två söta knubbiga kolosser Men jag tog det med en nypa salt, för hon var inte så jätteduktig när det gällde att hjälpa till och svara på fotfrågor. TUR att jag inte köpte i större storlekar än vad jag gjorde!

Medan era barn hoppa på en växtperiod, hoppa jag att Abbe tar en pause i sin Haha.

• korvmedbröd

Ja du Skruttit, ni har fått vara med om NOG när det gäller sjuka barn i alla fall. Framtiden borde se ljus ut, barnen kommer vara friska ända tills de flyttar hemifrån efter det här. Man får ju hoppas att de får världens bästa immunförsvar om inte annat.

Movie:
    Vilka toppenupplysningar du kommer med! Allt värt att lägga på minnet!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7