Inlägg från: korvmedbröd |Visa alla inlägg
  • korvmedbröd

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Småtjejerna här i tråden borde verkligen se upp. Abbe har en sådan förtjusande hes mansröst nu (han har äntligen fått tillbaka den, rösten - i lite hesare ton dock). Han tycker att det är lite småcharmigt själv faktiskt. Han gnäller lite extra långdraget och tjuter gärna till - bara för att få höra sitt hesare jag lite mer.

Annars har han blivit riddare av Spjälsängar. Hittade honom sittande gränsle över spjälssängskanten idag, balanserande. Panik! MEN JA! Han själv var väldigt nöjd i alla fall. Vi har en växa säng här hemma, omålad (Abbes farmors gamla). Måste jag strunta i och måla den nu? Skynda mig att göra den i ordning imorgon? Vågar inte riskera min tappre riddare någon fler sovstunder (bara inatt, han är alldeles för trött på tidiga morgonen för att syssla med sådana akrobatiska rörelser- en riktig liten morgondragare, det är vad han är).

Har ni alla redan bytt till växasäng kanske? Är det bara jag som är sent ute?

• korvmedbröd

Saza:
    Förtjusande magbild! Vad härligt! Klappa den ifrån mig!

Anuya:
    Jag ska kolla upp närmare om jag och mina pojkjuveler kan komma över till dig den 23:e. Lite osäker just nu.

• korvmedbröd

Jenn:
    Abbe har en tripp-trapp-tron! Det fungerar hur bra som helst, köpte en med bygel strax innan han var ett. Men bygeln är borta och stöd-för-fötterna-plattan har redan hunnit flyttas ner ett hack. Men han är ju lång också min lilla karl till pojke. Lång och ståtlig

Får nog göra i ordning växasängen i veckan. Det är ändå inte dags för Love att flytta in i "barnrummet" än. Kan vara skönt för Abbe att ha sin egna säng ett tag, vänja sig vid det och SEN (om typ tre/fyra månader) får Love hoppa in i rummet och sova i spjälsängen. Abbe verkar inte alls bry sig om att Love sitter i den vita Ikeastolen. Nog för att det ändå har gått så pass lång tid sedan Abbe själv satt och lekte rövare i den stolen.

• korvmedbröd

L33L00:
    Oj - jag hoppas verkligen att jag får läsa om ett litet trådsyskon här imorgon då! Säger som sjögurka: GALET! Det känns som att det har gått så fort för dig!

Sjögurka:
    Åh, jag känner igen det där med upp-i-rumpan-grejer. Tänk att sist när Abbe var sjuk, tog all Alvedon slut. Så vi tänkte, jaja, men vi har ju en prutt-upp-i-rumpan-alvedon. Vi försökte. Men ALDRIG MER! Det var typ det hemskaste jag gjort i hela mitt liv. Det blev ingen alvedon för Abbe den natten. Men han lever idag och får bara underbart flytande alvedon och stopp-in-i-örat-temp (som vi faktiskt fick i present - ett superbra paket!)

Jenn:
    Om hon bara är laktosintolerant är det ju superskönt. Jonas är det också. Upplever verkligen inte det som något hinder i vardagen. Det finns ju SÅ mycket! SÅ stort utbud. Och samma sak gäller för mjölkallergiker. Så jag hejar på att det är något av det. Bara det. Då vet ni i alla fall varför magen är dålig - förstår att du är trött på det. Håller verkligen tummar och tår för att det inte är gluten eller annat konstigt som hon är allergisk mot.
    Abbes supersöta kusin, hon är tål nästan ingenting. Inte gluten, inte soja, inte mjölk, inte nötter, inte kokos, inte citrus och en massa annat, vissa kryddor och grejer. De kan ju aldrig gå på restaurang. När farmor och farfar bjöd de allihop till Thailand i tre veckor så var de tvungna att ta med sig mat för alla dagar. De kan aldrig bara spontant stanna till på McDonalds eller liknande. Så mjölkallergi - peace of cake

• korvmedbröd

Meja:
    Men FY vad tragiskt!

Vi håller oss hemma och det verkar ge goda resultat. Skulle nog kunna kalla Abbe frisk nu. Men tror vi håller oss på säker mark imorgon också. Vill inte riskera det friska - för varken oss eller andras.

Hade min bästa kompis över idag, det är så mysigt. Även om pojkarna finns här hemma och röjer runt - så blir jag bara Carolina ändå. Vi pratar liksom inte bara om barn - även om det är ett helt fantastiskt ämne, som man aldrig verkar tröttna på - så är jag så mycket mer än bara en mamma för henne. Ja. Det var mysigt.

Love sökte hela tiden upp ögonkontakt med henne. Och när han väl fick det, sken han upp som en sol. Så söt. Och jag blir Så stolt. Han verkar sakna henne, blev onöjd så fort hon gick (för några timmar sedan) och kunde inte slappna av förens nu.

• korvmedbröd

LL:
    Nej - men kan det verkligen stämma? Det är ju helt absurt, helt sjukt. Här har det alltid varit så att mamma och pappa får vara med bebis och på bebissalar - INGA andra. Och det är ju helt förståerligt. Men pappa skall väl absolut ha samma rätt som mamman!

Karlstadstös:
    Och Abbe som ÄLSKAR att bli petat i öronen - med tops. Det bästa han vet typ. Han har peta-med-tops-i-öronen-dille.

Animegirl:
    Nej vad hemskt! Det var ju verkligen inte roligt att läsa! Hoppas att in BÅDA TVÅ mår bättre, och det snart!

Knastrollet:
    Oj, vad fort tiden går. Vad gör ni på badet? Är det med Liam du går med då eller? Du får inte glömma bort dig själv! Det är viktigt att man som mamma ser efter sig själv och inte glömmer bort sig. Du är ju faktiskt också en människa med behov.

Jag tycker att det är så roligt. Abbe har pinkat in revir på TRE saker. Kommer Love i närheten ser man hur hela han laddar inför flock-ledar-fight. Haha.
    1) Hans snuttefiltar
    2) Badkaret
    3) Hans saccosäck

• korvmedbröd

Karlstadstös:
    Du är skitduktig som har stått ut så länge som du gjort. Och fortfarande gör. Tycker att Baypowers idé om att åka iväg några dagar med älsta barnet var superbra! Kanske bara det som behövs. Jag har hört att det är ganska vanligt att mammor åker iväg ett par dagar i samband med att de ska sluta amma.

Tezz;
    Men åh så härligt med lite egentid. Kan du inte bli lite rastlöst? Det kan jag faktiskt bli ibland. Om jag är hemma utan barn. Eller det räcker liksom med att Abbe är borta. Jag får liksom myror i brallan. Får lust att leka lite med bilar alldeles själv. Vill göra oljud och kommer på mig själv sniffa efter otäck blöjdoft. Men - simma det verkar ju hur härligt som helst. Och det är ju verkligen toppen när man kommer iväg så där själv och kan köpa present helt i lugn och ro.

Jag brukar komma iväg lite då och då på kvällarna faktiskt. Sticka iväg med någon kompis och fika. Men jag kommer allt som oftast på mig själv att leta efter ett barn som sprungit för långt bort. Eller "MEN GUD VAR ÄR ABBE" - ah juste - hemma och sover hur gott som helst. När tar det där tänket slut. Är det något som bara hör småbarnsåren till eller?

Mitt barn, Abbe, har förvandlats till ett morgonmonster. Jag vet inte om det är mitt dåliga-morgon-humör-genen som har levt vidare i min son? Eller om det bara är en period? Om han trotsar? Han som alltid vill kela, mysa och gosa på morgonen med välling, napp och snuttefilt vill bara skrika, gnälla och göra saker som man inte får. Han är på allmänt grinigt pms-humör fram tills det är dags att sova middag! Varför blir det så här? Det är väl en övergångsperiod? Snälla, säg att det är en övergångsperiod!

Det här är hjärtskärande. Har jag gjort något fel? Han som alltid vara så glad, vart har Abbeglad tagit vägen? Jag vet inte. Måtte han komma tillbaka!

• korvmedbröd

EN STOR STOR STOR SKÅL TILL FRÖLEN M - GUD VAD DU ÄR BRRRA! Vilken härlig och ganska smidig förlossning du verkar ha haft ändå. Ingen stress och panik direkt. Shit vad glad jag blir för Er skull! Grattis igen! Välkommen till världen Greta!

Tror nog att barnen smittar varandra här genom tråden. Abbe har också precis blivit av med sin hosta, precis fått tillbaka sin röst (den är inte så där sexig längre ). Men då säger förkylningarnas konung hej till Love och sätter sig både i hans arma lilla hals och hans yttepyttelilla näsa.

Gissa hur bra han sover? Nej precis. Inte bra alls. Inte jag heller, för jag är livrädd för att han ska "glömma" andas, för att han är täppt och nu också snorig. Att han kanske tycker det är för jobbigt att andas så att han typ skiter i det. Tur att jag jobbar i helgen, så får Jonas ägna sig åt sådan där hemsk orosenergi. Däremot inte kul att man måste jobba, när man har en liten fyra månaders bebis (som kan få börja med smakisar nu om mamman vill -- men jag drar på det. med första barnet var det så viktigt, så bråttom, så kul - nu, känns det bara som ett jobbigt erkännande att han gått från bebis till barn. Sen är han ju lite tidigt född, så SÅ bråttom kan det ju inte vara?) som är vaken och ledsen hela nätterna. Stackars lilla pojke.

Abbe i alla fall på topphumör!

• korvmedbröd

L33L00:
    SÅ HÄRLIGT - ÄNTLIGEN! DET GJORDE DU BRA! Grattis! Skönt att du slapp vänta så där hemskt länge den här gången - för visst gick du två veckor över tiden sist? Vilken toppen tjej du är! Det var det väl värt att vänta på, en drömförlossning! Längtar efter att få höra din historia!

Knas:
    Jättetuffa byxor - vad duktig du är! Det där verkar ju absolut vara din grej

Anuya:
    Att man alltid ska behöva kämpa för allt. För att få lite hjälp! Det var bra att Jonas blev arg tycker jag. Nu ska ni nog se att Hugo blir frisk igen (kanske lagom tills en liten lillebror kommer utkikandes? )

Saza:
    Ja, ni har det då inte lätt just nu! Mina tankar finns hos dig om dagarna!

Krya på Er alla mamas!

Jag har jobbat hela helgen. Lite skönt, ganska roligt och underbart att komma hem. Även om det var stökigt (ja, vardagsrummet var dammsugat men jag försökte förklara för Jonas att det är inte lika med ett städat hem. Haha).

Tack för tipset om nässpray Movie! Kan inte låta bli att tycka att han är lite söt med sin lilla förkylning. Ja, nu kan han ju sova på nätterna och verkar absolut inte längre "störas" av den på samma sätt som tidigare. Abbe är frisk och röjer runt. Vi försöker vara ute - men våra kinder håller på att dö av kyla! Vackert väder idag dock!

• korvmedbröd

Anuya:
    Oh herregud - "åk hem och packa BB-väskan och vila och stressa inte upp dig!". Ja det är då sannerligen INTE ENKELT! DU KAN JU FÅ BARN NÄR SOM HELST! Inte för att det är stress, stress, stress utan mer längtan, längtan, längtan! 

Ser fram emot update från dig! Det  måste vara sjukt jobbigt att springa på sjukan varannan dag och aldrig veta vad man kan få för svar, för besked. Typ barn, pang, poff, nu! 

Jag har inte riktigt förstått, men är det bestämt att det blir kejsarsnitt då? Är det du som vill eller läkarna som vill? Eller ett måste helt enkelt? 

Baypower:
    Låter som ni hade det riktigt mysigt och trevligt igår. INGET går upp mot nyföddsnusning! Och INGET går upp mot mystid och jag-känner-mig-som-världens-bästa-mamma-känslan! Och det är det väl värt ändå, att vara lite trött såhär dagen efter! 

AHH, ABBE HAR FÅTT TUPPKAM! Det slet hårt i mammahjärtat igår är vi rakade av hans långa, vackra, blonda tjejhår! Han är stencool. Han ÄLSKAR sin nya frilla - tror nog att han har kommit till himmelriket när inget hår kliar honom i ögonen, eller i panna, inte kittlar honom i näsan eller bara är ivägen hela tiden. Haha. Bild finns i bloggen. Om ni inte redan tjuvkikat på facebook förstås

Skönt dag ALLA -SOLEN SKINER! Det är bara att ut och knalla för oss alla (alltså hemma hos mig. Jonas är ledig idag. Så mysigt!).  

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7