• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • anuya77

Saza:
    Om bara min jädrans rygg dämpar sig i smärta så tar jag gärna en fika med dig. Hojtar när jag är redo...

Ni som har foglssning:
    Har ni även ont i blygdbenen (tror det heter så). Jag har haft det lite innan fallet, men efter det, har det bara blivit värre och nu kan jag knappt gå för det gör så ont där. Att sätta ihop benen är som ett skämt. Det går inte.
    Nu är jag trött på att vara såhär tung, stor och otymplig. Längtar till bebben kommer så man kan börja röra sig igen. O sätta på normala kläder. Men ännu är det 7-8 v kvar.

Nu är Hugos rum äntligen klart så idag ska han och Jonas premiär sova där inne. Får se hur det går. Det blev jättefint. Ska läggaupp bilder sen.

• Saza
    Anuya - Min foglossning är som värst mellan benen och under skinkorna. Har inte haft så med nån av de andra barnen.
    Japp, bara att hojta till så ses vi
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • anuya77

Det är verkligen en vidgrig smärta!

• Baypower

Usch, foglossning verkar verkligen inte vara någon höjdare. Hade ju turen att slippa helt med Felix men jag antar att om den här graviditeten går vägen så lär jag få det. Lite i alla fall. Jag har nämligen hört att det blir värre för varje graviditet. Men, än så länge är det bra. Jag känner mig tjock. Var tvungen att väga mig i morse för det kändes som om jag gått upp hur mycket som helst. Men det hade jag inte så det är troligtvis gaser m.m.

• Saza
    anuya77 skrev 2010-01-31 19:27:05 följande:
    Det är verkligen en vidgrig smärta!
    Mmm... fruktansvärd
    Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • FrökenM

L33L00: Ja haha, 60 mil för en burgare! Tänk att du bara har två veckor kvar till BF, är det inte galet! Har du packat BBväskan?! Förstår om du börjar vänta när du har sammandragningar, det är ju så nära för dig nu!

Jag har åkt på ngn form av magsjuka. Peppar peppar kräks jag inte men har bla haft riktig magknaip, och DET har jag fått värsta sammandragningarna av. Sov nästan ingenting inatt pga de där sammandragningarna. Jobbigt. Men haha, tanken har inte ens slagit mig att det skulle kunna vara "ngt" på gång... Undrar mest om det är jobbigt för bebben?
    Anuya: Åh jag har också ont i blygdbenet, AJ, det är inte alls skönt. Förstår precis vad du menar, jag längtar också så himla mkt efter att bli "normal" i kroppen igen!Undrar hur länge det kommer ta efter denna graviditet? Krya på dig och hoppas smärtan avtar. 
    Vet ni, idag har vi gjort ngt Stort... KÖPT HUS!!! Det känns helt galet, efter alla dessa åååår av letande. Jag är nöjd och glad över köpet, men den där jätteglädjen har inte riktigt infunnit sig. Det är allt annat än vårt drömhus. Inflytt 1 juni, men vi kommer renovera hela sommaren och inte flytta in förrän övervåningen är klar, så det lär dröja till iaf sept.
    Nu måste jag nog sova... GOD NATT vänner!
  • Tezz81
    anuya77 skrev 2010-01-30 13:06:25 följande:
    Tezz: Du har säkert sagt det tidigare men jag har glömt. Vad jobbar du med som har sådär långa arbetspass?
    Personlig assistent........ Något jag aldrig skulle jobba som sa jag på gymnasiet. Men jag trivs jätte bra där jag är. "firar" 8½ år som ass och 6½ år där jag är. Vet inte vad jag vill bli när jag blir stor så jag stannar så länge jag trivs. Tills jag kommer på vad jag vill syssla med...... Och det verkar ta tid.....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    FrökenM skrev 2010-01-31 21:27:27 följande:
    L33L00: Ja haha, 60 mil för en burgare! Tänk att du bara har två veckor kvar till BF, är det inte galet! Har du packat BBväskan?! Förstår om du börjar vänta när du har sammandragningar, det är ju så nära för dig nu! Jag har åkt på ngn form av magsjuka. Peppar peppar kräks jag inte men har bla haft riktig magknaip, och DET har jag fått värsta sammandragningarna av. Sov nästan ingenting inatt pga de där sammandragningarna. Jobbigt. Men haha, tanken har inte ens slagit mig att det skulle kunna vara "ngt" på gång... Undrar mest om det är jobbigt för bebben? Anuya: Åh jag har också ont i blygdbenet, AJ, det är inte alls skönt. Förstår precis vad du menar, jag längtar också så himla mkt efter att bli "normal" i kroppen igen!Undrar hur länge det kommer ta efter denna graviditet? Krya på dig och hoppas smärtan avtar.  Vet ni, idag har vi gjort ngt Stort... KÖPT HUS!!! Det känns helt galet, efter alla dessa åååår av letande. Jag är nöjd och glad över köpet, men den där jätteglädjen har inte riktigt infunnit sig. Det är allt annat än vårt drömhus. Inflytt 1 juni, men vi kommer renovera hela sommaren och inte flytta in förrän övervåningen är klar, så det lär dröja till iaf sept. Nu måste jag nog sova... GOD NATT vänner!
    Grattis! Så ni är nu lyckliga husägare. Mys!
    Jonatan04, Linnéa08
  • L33L00
    anuya77 skrev 2010-01-31 18:52:13 följande:
    Saza: Om bara min jädrans rygg dämpar sig i smärta så tar jag gärna en fika med dig. Hojtar när jag är redo... Ni som har foglssning: Har ni även ont i blygdbenen (tror det heter så). Jag har haft det lite innan fallet, men efter det, har det bara blivit värre och nu kan jag knappt gå för det gör så ont där. Att sätta ihop benen är som ett skämt. Det går inte. Nu är jag trött på att vara såhär tung, stor och otymplig. Längtar till bebben kommer så man kan börja röra sig igen. O sätta på normala kläder. Men ännu är det 7-8 v kvar. Nu är Hugos rum äntligen klart så idag ska han och Jonas premiär sova där inne. Får se hur det går. Det blev jättefint. Ska läggaupp bilder sen.
    Jo anuya - det har varit i fogen vid blygdbenet som det har varit som värst för mig. Ibland smärtar & ömmar det hela tiden & iband så hugger det till så man blir helt stel & stilla av smärtan.. Fy stackare dig, skickar många kramar & hoppas din bebbe behagar att titta ut lite tidigare än beräknat.

Saza - eftersom det var 100 dagar kvar igår så får du fira idag då du bara är på 2-siffrigt! 99! Inge kul dock med foglossningen, fy!

Fröken M - jag har börjat packa väskan i helgen, alla bebissaker är nedpackade & nästan allt till mig förutom sånt som jag använder & jag vet ännu inte vilka byxor jag ska ta med att åka hem i... Har du börjat packa?
    Stort grattis till husköpet! Gu vad spännande, ni är galna!
    Mitt i bebisboomen! Hehe!
    Vad mysigt med ett eget hus!

Tezz81 - har du gått utb. till personlig ass? Jag har faktiskt funderat på det yrket, men även tandsköterska.
    Världens underbaraste Wilhelm
  • bumse2

Hej, hej här är jag!

Vi har haft fullt upp med flytt, jobb, inskolning på nytt dagis.
    Jag har inte glömt bort er , kikar in och läser lite vad ni skrivit när jag har tid över och inte är fast framför fejjan.

Grattis till er som köpt hus och lycka till till er som letar

Anuya: Vad skönt att allt gick bra.

Saza: Fy för foglossning!

Snart är vår lägenhet färdigrenoverad, köksluckorna är ivägskickade på lackering och snart är det dags för alla innedörrar, sedan är det färdigt. Det har varit lite jobbigt med allt då man har världens klåfingrigaste unge hemma.
    Hans favorit ställe är toaletten så han är överlycklig när Emma har glömt att stänga dörren dit, det är jättekul att tvättahänderna i toan samt slänga ner leksaker där i och toaborsten är en jätterolig hårborste, blä!!!

Linus stormtrivs på dagis och han har blivit otroligt duktig på att prata, härmar allt, han är även ett riktigt matvrak men han har inte så mycket hull på kroppen så det är bara kul att han äter.

Åh vad spännande snnart är det dags för lite bebisar i tråden igen, vad mysigt!

Nu måste jag gå och kolla vad Linus gör, det är för tyst.

Ha det bra allihopa, kramisar!

Emma 020123, Linus 080917
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7