• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • j 3 n N y

Jenn: Spännande med nybyggt hus, hoppas det gick bra på visningen. Skönt att slippa budgivning.

Bay: Huvudsaken är att man vet att de trivs så spelar lite gråt på morgonen ingen roll. Jag är inte heller så känslig för det där, har mest varit orolig för att hon inte ska trivas. Men det gör hon ju, och nu när man själv lärt känna dagiset lite så känns det supertryggt!

Tycker det känns helt sjukt att så många av våra små bebisar helt plötsligt är dagisbarn. Det var ju igår man kämpade med amning och oroade sig för den motoriska utvecklingen (i alla fall jag som hade en orörlig latmask-unge i typ ett år). Man hinner inte med!

FrökenM: Men är det inte så, livet väljer själv vilken väg man ska ta. Helt plötsligt står man där med ett hus man aldrig hade kunnat tänka sig att titta på tidigare. Låter som ett härligt projekt att renovera och göra fint. Och som du säger, bara för att ni flyttar in där nu så måste ni ju inte bo där resten av livet. Känner ni att det är en bra deal så kör på!

Vi håller också på för fullt att leta ny bostad. I onsdags "förlorade" vi ett hus som lades ut på morgonen, jag ringde kl 12 och då var det redan en annan intressent som de förde förhandlingar med. De skrev på torsdag förmiddag, visningen skulle varit NÄSTA helg. Det är helt stört galet i den här stan, jag vill bara gråta...

• korvmedbröd

Men FrökenM:

Det låter ju jättehärligt om ni ÄNTLIGEN har hittat Er något, även om man måste renovera. Det måste man ju nästan alltid göra, för att få det som  man vill (i större och mindre utsträckning förstås). Ja, om man inte bygger nytt, som ni planerar att göra! 
    Spännande det ska bli att höra hur ni gör! 
    Tezz:
    Precis som du skriver, så länge det lyser med sin frånvara är det ju JÄTTESKÖNT!
    Anuya:
    Fy så hemskt det lät, det där med trillet och kräkningar och ONT! Usch! Vad tur att ni ändå tog er in, så att ni verkligen vet att allt är som det ska med lillpyret! Då behöver ni inte oroa er för det. Oroa sig gör man nog så mycket ändå...
    Men tycker ändå att sjögurka "sa" många bra grejer i sitt inlägg till dig!
    Trevlig helg alla snälla!
  • korvmedbröd

Sjögurka:

Just nu är det helt hysteriskt på bomarknaden känns det. Allt fler hus säljs innan visning. Liksom först till kvarn typ. Jättestressande ju! Och jätteledsen blir man när man siktat in sig på en visning, som blir INSTÄLLD!
    Önskar Er lycka till i bostadsdjungeln!
  • j 3 n N y
    korvmedbröd skrev 2010-01-29 21:13:22 följande:
    Sjögurka: Just nu är det helt hysteriskt på bomarknaden känns det. Allt fler hus säljs innan visning. Liksom först till kvarn typ. Jättestressande ju! Och jätteledsen blir man när man siktat in sig på en visning, som blir INSTÄLLD! Önskar Er lycka till i bostadsdjungeln!
    Ja visst är det irriterande, vet inte vad som har hänt. Helt nya regler som gäller i bostad-i-stockhom-kriget. Ni letar väl också, eller har ni redan flyttat?
  • j 3 n N y

Förlåt för mitt bombande, jag är ensam hemma ikväll... Men har någon hört något från Bumse på länge? Det var länge sen man såg henne.

• Baypower

Jag tror att Bumse har fullt upp med lägenhetsrenovering (efter vad jag har sett på fejjan).

Vi köpte nybyggt och är jättenöjda med det. Det blev ju ganska praktiskt också eftersom vi flyttade in när Felix bara var 2 månader och det hade inte funnits någon ork för oss att renovera då.

Har det blivit så galet på bostadsmarknaden. Var kollar ni på hus, Korv o Sjögurka?

Nu är det Solsidan!!!

• j 3 n N y

Jaha, jag är ju med i våga vägra facebook... så töntigt jag vet. Men då har vi lite koll på henne i alla fall!

Vi har kollat lägenheter i Vasastan och på Kungsholmen och små villor i Norra Ängby. Vi har inte alls snöat in på vilket område vi vill bo i, och absolut inte valt de dyraste  Nu sitter jag och tittar på stadsradhus i Annedal, där jag ABSOLUT inte ville bo för 30 minuter sen. Men det ser mysigt ut, nybyggt också.

Ja, Solsidan!!! Är kär i Felix Herngren. I hemlis alltså.

• Baypower

Min svåger och svägerska bor i Norra Ängby. Fint område faktiskt men husen är som sagt ganska små. Men mysigt värre.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7