• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • j 3 n N y

Vi har stödben direkt på vår bilbarnstol som Molly har nu, det är en MaxiCosi. Den sitter fast som berget, ruckar man på stolen så gungar hela Volvon

Movie: Vad skönt att allt såg bra ut, minns hur trist det var för dig på sjukhuset hela förr-förra sommaren... Håller verkligen tummarna att du slipper det den här gången!

FrökenM: Vilken duktig liten bebis som ligger rätt! Snart är det dags

Undrar vilken bebis som kommer först, mini-FrökenM eller mini-L33L00?

• anuya77
    sjögurka 79 skrev 2010-01-27 12:57:56 följande:
    Undrar vilken bebis som kommer först, mini-FrökenM eller mini-L33L00?
    Eller mini-Anai. Träffade ju henne igår och hon är i vecka 39, tror jag det var.
  • FrökenM

Sjögurka: Hihihi, blir alldeles till mig när du skriver sådär... ska bebisen komma snart alltså??!!!{#lang_emotions_surprised} Känns så overkligt! Tror nog mini-L33L00 kommer först, jag gick ju över så himlans mkt sist...

Tänk om ngn av oss här inne kommer få tvillingar, hur många är det som har UL:et kvar?!
    Nej nu Måste jag fortsätta städa, har skjutit på det i flera dagar och skurvattnet står bara där och väntar nu, Hepp Hepp!
  • FrökenM

Ja just, mini-Anai är ju jättenära!!!

• FrökenM

...Var tvungen att gå in å kika på BF-listan och ni är ju flera som Saknas där - Skriv in er!!!

• anuya77

Åh, just det! Igår när Jonas hämtade Hugo berättade fröknarna att Hugo hade slagit en flicka i huvudet med en träleksak. O att det blivit en stor bula på henne. Så hemskt! Oss daskar han till när han inte får sin vilja genom men jag trodde aldrig att han skulle våga göra det på nån annan. Hoppas det var tillfälligt men det var inte kul. Att gråta på vid lämningar är nog ganska vanligt i början och i denna åldern. Hugo gråter ibland. Men det går över så fort man lämnar honom till en frökens famn och man själv går ut ur rummet. Jag är inte heller nån som tar vid mig vid sånt faktiskt.

• movie

Sjögurka: Trodde bara man skulle använda stödbenet om man hade stolen i mitten bak. Det är så skönt att allt ser bra ut så nu har jag slutat oroa mig men tar det väldigt lugnt med lyft osv.

Idag fick jag lyssna på hjärtat mellan 145-150, den var så livlig och rörde sig massor

Spännande att det snart kommer massa bebisar.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • korvmedbröd
    FrökenM:
    Vilka underbara morgonar ni måste ha, med all den förberedelsen! Känns som man aldrig hinner sitta still och äta. Först har man glömt osten, sen osthyveln, sen blir man törstig, då har man glömt juicen/mjölken/teet/kaffe. Och när man själv är hälften inne i frukosten så har Abbe ätit färdigt. Vill ner, vill leka, vill ha hjälp. Så per automatik har man ätit färdigt själv. 
    Oj, två dagar till, sen kom Love, i vecka 35+3. Men hoppas att lille bus i magen stannar åtminstonde en eller två veckor till! Inte kul att ligga på sjukhus! MEN vad härligt att bebis fixerat sig! Och du som tränar så mycket nu - det är väl inte så konstigt att du inte ökar i mängder! Du är så duktig, att du orkar! Men å andra sidan, ryktet om att man blir pigg av att träna har även nått mig. Man kanske ska börja!
    Anuya:
    Jag tycker också att Emil passar allra bäst tillsammans med Hugo. Även om William också är ett jättefint namn! 
    Anette:
    Vad härligt ändå att hon trivs så pass bra! 
    Saza:
    Jag tycker Oliver är jättefint (det hade vi också som ett av alla hundratals alternativ) Passar jättefint ihop med Wilma och Milo. Det gör iofs Lukas också. Lukas är fint det också. Constantin är däremot ett klockrent mellannamn! 
    Sjögurkan:
    Olle är ju toksött till en liten pojke tycker jag! Jag hade gäääääääärna sett att Love hette (men så var man två om den saken, Bosse tycker jag är gulligt ockå). Julius är också jättefint. Ni var duktiga på att komma på pojknamn ser jag! Jag tycker att det är jättesvårt med killnamn. Tjejerna har ju ett HELT HAV fullt med fina, söta och klockrena namn. Så orättvist. Eller så är det bara vi i familjen som är onödigt opåhittiga!
    L33L00:
    Fedor - hur coolt som helst ju - det har jag ALDRIG hört förut. Jättefint!
    Vad duktig Er pojke är på att simma. Vi har inte alls gått på babysim. Och det blir lite svårt nu, med en stor och en liten (eller två små kan man också säga). Då måste vi ju vara två päron med, och gå två olika kurser. Lät ju hur häftigt som helst att han simmade med simfötter utan hjälp (sitter nästan här och ångrar att vi aldrig gick med Abbe nu.. jaja, den dagen han lär sig simmar, den lär ju komma den också. Då kommer jag vara lika stolt som du är nu )
    Movie:
    Love hette Charlie ett par dagar faktiskt (men säg ett namn som han INTE hetat då... )! ÅÅååååh det finns inget härligare än att lyssna på sitt lilla bebis-i-magen-hjärta. Det är en sådan häftig känsla. Tänk att de lever, frodas och mår bra! Att där inne finns ett litet underbart liv, så nära, men ändå så främmande och långt borta. Att man älskar det redan nu. Man vill liksom ploppa ut det lite snabbt, titta hur det lilla livet ser ut, om den har något hår, vad den passar i och heta, kanske tjuvkika om det är en pojke eller flicka, lukta och klappa och pussa lite snabbt (alltså, då ska den ju helst inte vara slemmig heller). Sen kan man stoppa tillbaka den igen, så fortsätter livet att växa tills det är dags att komma ut PÅ RIKTIGT!
  • korvmedbröd

Tack alla tjejer och söta busfrön för en jättetrevlig fikadate igår! Vi hade hur trevligt som helst! Abbe tokslocknade sedan. Det var liksom full rulle för oss hela dagen. Vi fortsatte att göra stan sedan (utan några större vinster, hade ju hoppas på en del kläder och annat smått och gott till hemmet, men HITTADE INGENTING - helt otroligt egentligen)! 

Idag har vi haft Abbes ursöta tjejkompis på besök här hemma. Jättekul såklart. Men i slutet blev de lite trötta, på varandra också. Lite gap och skrik och bråk om samma saker och leksaker och grejer. Men jag kunde inte låta bli att skratta. Haha. Det är ju lite roligt också när de gör sina röster hörda, vill få sin vilja fram även när det gäller kompisar. INGA SLAG dock - som tur är. 
  • Saza

Idag har vi äntligen varit iväg på inskolningen och det gick jättebra.
    Han fick äta och sova där på en gång.
    Tänkte skriva lite mer utförligt i bloggen sen

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7