FrökenM:
Vilka underbara morgonar ni måste ha, med all den förberedelsen! Känns som man aldrig hinner sitta still och äta. Först har man glömt osten, sen osthyveln, sen blir man törstig, då har man glömt juicen/mjölken/teet/kaffe. Och när man själv är hälften inne i frukosten så har Abbe ätit färdigt. Vill ner, vill leka, vill ha hjälp. Så per automatik har man ätit färdigt själv.
Oj, två dagar till, sen kom Love, i vecka 35+3. Men hoppas att lille bus i magen stannar åtminstonde en eller två veckor till! Inte kul att ligga på sjukhus! MEN vad härligt att bebis fixerat sig! Och du som tränar så mycket nu - det är väl inte så konstigt att du inte ökar i mängder! Du är så duktig, att du orkar! Men å andra sidan, ryktet om att man blir pigg av att träna har även nått mig. Man kanske ska börja!
Anuya:
Jag tycker också att Emil passar allra bäst tillsammans med Hugo. Även om William också är ett jättefint namn!
Anette:
Vad härligt ändå att hon trivs så pass bra!
Saza:
Jag tycker Oliver är jättefint (det hade vi också som ett av alla hundratals alternativ)
Passar jättefint ihop med Wilma och Milo. Det gör iofs Lukas också. Lukas är fint det också. Constantin är däremot ett klockrent mellannamn!
Sjögurkan:
Olle är ju toksött till en liten pojke tycker jag! Jag hade gäääääääärna sett att Love hette (men så var man två om den saken, Bosse tycker jag är gulligt ockå). Julius är också jättefint. Ni var duktiga på att komma på pojknamn ser jag! Jag tycker att det är jättesvårt med killnamn. Tjejerna har ju ett HELT HAV fullt med fina, söta och klockrena namn. Så orättvist. Eller så är det bara vi i familjen som är onödigt opåhittiga!
L33L00:
Fedor - hur coolt som helst ju - det har jag ALDRIG hört förut. Jättefint!
Vad duktig Er pojke är på att simma. Vi har inte alls gått på babysim. Och det blir lite svårt nu, med en stor och en liten (eller två små kan man också säga). Då måste vi ju vara två päron med, och gå två olika kurser. Lät ju hur häftigt som helst att han simmade med simfötter utan hjälp (sitter nästan här och ångrar att vi aldrig gick med Abbe nu.. jaja, den dagen han lär sig simmar, den lär ju komma den också. Då kommer jag vara lika stolt som du är nu
)
Movie:
Love hette Charlie ett par dagar faktiskt (men säg ett namn som han INTE hetat då...
)! ÅÅååååh det finns inget härligare än att lyssna på sitt lilla bebis-i-magen-hjärta. Det är en sådan häftig känsla. Tänk att de lever, frodas och mår bra! Att där inne finns ett litet underbart liv, så nära, men ändå så främmande och långt borta. Att man älskar det redan nu. Man vill liksom ploppa ut det lite snabbt, titta hur det lilla livet ser ut, om den har något hår, vad den passar i och heta, kanske tjuvkika om det är en pojke eller flicka, lukta och klappa och pussa lite snabbt (alltså, då ska den ju helst inte vara slemmig heller). Sen kan man stoppa tillbaka den igen, så fortsätter livet att växa tills det är dags att komma ut PÅ RIKTIGT!