• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vi som fått bebis/hade BF i September 2008 Del 7

Här är en tråd för alla oss som hade BF eller fick barn i Aug/sept 2008.

Här diskuteras högt och lågt och mycket!!!

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra.
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs.

Så kliv in och blurra på.

BILDTRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m43307424.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m40494328.html (gammal)

FIKATRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42045628.html

GULDKLIMPARNA
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m41430350.html

FACEBOOK:
    www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=51182415926

BLOGGAR:
    www.jenny5.blogg.se
    www.tobiq.blogg.se/nyblogg
    sabinesblogg.blogspot.com/
    skumling.blogg.se
    rackarungar.blogspot.com
    isis79.blogspot.com
    webmosterhelene.blogspot.com
    www.skralte.blogspot.com
    winnertaco.blogg.se
    hugo080810.blogspot.com
    klutt.blogspot.com
    www.MammaKiZnic.blogg.se
    trebanrsmamma.blogg.se
    carolinazenkert.blogspot.com
    www.freewebs.com/alexandraomma
    saliwi.blogspot.com
    enprinsenprinsessaochvi.blogspot.com/
    www.minimie-skrivkramp.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 10:29
    bloggalvin.wordpress.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-25 08:59
    Gamla Gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m35934052.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m33623119.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m30846197.html

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m28258094.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-05 08:00
    NY FIKATRÅD Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m44546909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-27 15:17
    leelooos.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 08:42
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45917178.html
    Jonatan04, Linnéa08
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:46
    Tråd nr 5:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m48193011.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 22:48
    bildtråd nr 5:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48216303.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:43
    Här är syskon bf tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51086465.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 21:47
    NY BILDTRÅD!
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m51086634.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 09:11
    knastrolls blogg
    knastrollpysslar.blogspot.com/
  • Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
  • FrökenM

Korv: Haha, ja mina morgnar är väl förberedda, så nördig jag är. Men det är ett hett tips för lite lugnare morgonstund Ja men TÄNK att lilla Love kom ut om bara två dagar, känns helt otroligt. Längtar men det känns som att en till lillen skrutt här hemma ligger 100 år bort, bara inse att det inte riktigt är så. 

L33L00: Ja det låter ju supermysigt med babysimmet och Wille verkar så himla duktig! Blev jättefascinerad, skulle de här små alltså kunna fixa det där efter lite träning?! Häftigt!!
    Saza: Vad kul att ni kommit igång med inskolningen och att det gick bra!!
    Jakob har åkt bort igen Så himla himla trist. Såå alltså har jag Ännu mer att förbereda inför morgondagen, kanske dags att börja redan nu, haha. (Hoppas ni förstår min ironi )
  • nenne40

Aston verkar ha blivit förkyld, han började nysa igår strax innan vi skulle gå och simma. Vi simmade, för han var ju frisk.... Men 2 timmar senare nös han ännu mer. Svårt att veta, hade jag vetat om en att en förkylning var på G hade vi ju inte simmat.

Men jaja, vi ska inte klaga. Aston har inte varit sjuk sen i juli-månad. Vi har vid två tillfällen trott att han varit på väg att bli förkyld, men icke.... Denna gång var det inget tvivel dock.

Hoppas allt är bra med er andra!!

anuya - hur är det med er och magen?? *orolig*

• Baypower

Nenne: Men då var det väl ändå er tur nu?!

Felix trivs som fisken i vattnet på förskolan så jag har bestämt mig för att sluta ha dåligt samvete för att han är först in, sist ut. Pedagogerna säger att det går så bra, så bra!!

Tänk att två veckor kan vara så olika. Förra veckan när han var sjuk OCH fick en massa tänder så hade vi helvetesnätter. Den här veckan så har jag inte hört honom en endaste gång på natten. Gissar att förskolan tar ut sin rätt

• L33L00
    Fröken M - Jag blev igångsatt förra graviditeten i vecka 42 så det kan lika bra bli så att du hinner före. Tänkte på dig idag för det har snöat sedan igår & det var nog flera år sedan de/vi hade så mycket snö på gotland. Själv så kommer jag ju från Sundsvall från början så jag är van...

Det är lite kämpigare att gå i lite djupare snö där de inte hade hunnit ploga. Vagnen var ett uteslutet val så vi tog pulkan till dagis. Jag fick skotta mig ut från ytterdörren & när jag kom hem efter det att jag lämnat Wille fick jag skotta ännu mer.

Anai är väl antagligen den som ligger först på tur med en liten trådbebis. Skickar några hejar rop!

Nenne - kan ju vara svårt att veta ibland om de bara nyser några gånger. Jag var lite fundersam också om Wille skulle få bada eller inte. Han har hosta på nätterna men på dagarna är han inte speciellt påverkad. Har dock börjat snora en del nu... Måste vara helskönt att Aston har hållit sig frisk ända sedan i sommras! Hoppas han kryar på sig snabbt!

Babysimmet har verkligen varit veckans höjdpunkt är så glad att vi gått alla de kurserna som vi har gjort. Ska nog gå & simma med min "mini L33L00" & ev. börja simma med Wille igen när minisen blivit större.

korv - Fedor, jo det är coolt! Min sambo har börjat med thaiboxning & det finns en MMA-fighter från Ryssland som heter Fedor. Vi satt & kollade på en match & jag sa "Fedor, det kanske vi kan döpa vårat barn till". Är så himla spännande det här!

Men fan igår var jag less på att vara gravid, kände mig som en bulldog. Och jag blir så tät i näsan & svullen i kroppen på kvällarna så jag sitter & flåsar & breder ut mig. Hittar ingen bra ställning att sitta i, det kryper & känns tjockt i benen. Så igår packade jag förlossningsväskan, eller började i alla fall.
    Idag däremot känns det lättare...

Tack alla ni som skrivit om babyskydd! Förstår nu att det finns massa olika varianter & alternativ ang. stödben, placering & bas o.s.v...
    Världens underbaraste Wilhelm
  • j 3 n N y
    anuya77 skrev 2010-01-27 13:11:30 följande:
    Eller mini-Anai. Träffade ju henne igår och hon är i vecka 39, tror jag det var.
    Vad dum jag är, hur kunde jag glömma! Mini-Anai ligger ju ruggut bra till att bli nästa att titta ut.
  • anuya77

Tack Nenne, vad snäll du är!

Igår skulle jag hämta Hugo på dagis. EN hämtning av alla tusen som Jonas gör. Allt gick bra med Overall, skor, trappor mm. Så kommer vi ut på trappan utomhus. Den var täckt med is och lätt pudersnö. Missade att det var så halt så jag gjorde världens vurpa med Hugo i famnen. Han landande på min mage med full tyngd och jag slog i svanskotan i trappsteget och vred hela bäckenet samt slog i huvudet i dörren som inte gått igen ännu.
    Ingen var ute på gården som kunde hjälpa oss. Men vi tog oss upp och hem, men när jag kom hem började jag kräkas som en kalv så vi fick åka till förlossningen för kontroll.
    Efter 4 timmars CTG och ultraljud visade sig att han där inne mådde prima trots allt. Nu är det bara min fogar och bäckenben som dragit sig ifrån varandra ännu mer än vanligt (har ju redan foglossning som gör dödens ont)- det botas bara genom vila vila och vila. Idag har jag svårt och gå men de sa läkarna att jag skulle ha några dagar.
    Hur som helst så känns det så typiskt! En hämtning och den klarade jag inte av. Nu är det Jonas o farfar som får ta alla hämtningar/lämningar i framtiden till bebben kommit.

• Baypower

Åh Anuya; Usch vad hemskt. Det gör ont i mig när du berättar om ditt fall. Jag har faktiskt tänkt på det när jag har hämtat Felix på dagis att trappan ner(3 steg) har is fastfryst på sig och att det bara är en tidsfråga innan någon står på näsan där. Nu går ju inte våra barn på samma dagis men ändå!! Din stackare. Jag hoppas verkligen att smärtan lägger sig snabbt!!

• j 3 n N y

Men gumman Anuya, stackare. Det var ju en olycka som hade kunnat inträffa oavsett om du hämtar honom varje dag eller bara en på tusen. Hoppas du snart mår bättre, stor kram till dig!

Jag har dragit ut en visdomstand idag, vidrigt...

• Karlstadtös

läser allt ni skriver, men hinner inte kommentera just nu!

• FrökenM

Men Anuya, fyyyy vad hemskt, din stackare! Tur i oturen att det gick så pass bra iaf! Usch, blev Hugo rädd? Hoppas du mår ok nu...

L33L00: Just ja, du blev ju igångsatt förra gången... Gullig du är som tänker på mig TÄnk att du är från Sundsvall, känns ju nästan som mina hemtrakter. Tänk att några klasskompisar till mig åkte Åre-Sundsvall ToR med bil (60 mil) ENBART för att gå på Mc Donalds när vi var 18 år. Snacka om att bo på landet, haha! Var det kärleken som gjorde att du hamnade på Gotland? Saknar du Sundsvall? Usch tungt att skotta, det är bland det värsta för ryggen så var försiktig. 
    Ibland är det riktigt mysigt att vara själv! Edvin sover, Jakob är borta, jag har tränat och sitter i en nystädad lght med te och en stor fet semla och tittar på TV. Mys!!
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7