• Saza

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Det är därför jag älskar vår tråd så mycket. Ingen som dömer eller predikar

Skulle också säga att angående en träff så kan jag ses tisdag och onsdag nästa vecka. Tisdag ska jag till bm kl 10, men efter det går det bra.

Wilma 051013 Milo 080916 Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    Baypower skrev 2010-01-21 17:53:09 följande:
    Förresten; Jag klarade tentan med högsta betyg!!! SÅ SKÖNT!!!! Nu kan jag packa undan böckerna.
    Grattis!!
    Wilma 051013 Milo 080916 Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza

Åååååh vad jag är glad!!
    Vi har ju kämpat för att få in Milo på samma dagis som Wilma, och idag kom beskedet. Vi får plats där!! Och inte bara det, det var en som tackat nej till en plats så Milo kunde börja på en gång. Inskolning på måndag!
    Känns helt underbart

Wilma 051013 ~ Milo 080916 ~ Bf 100511 /// skumling.blogg.se
  • Saza
    L33L00 skrev 2010-01-22 11:38:11 följande:
    ni som fött fler än 1 barn, när "fixerade sig" andra bebisen & första? Och ni andra, "fixerade sig" era bebbar nu sist? Wilhelm "fixerade sig" innan v.34 men den här bebben är ruckbar i vecka: 37
    Både Wilma och Milo var ruckbara ända in på förlossningen
  • Saza
    lia76 skrev 2010-01-23 12:30:23 följande:
    Härligt. Syskon brukar ju få förtur också... =)Vi hade en garanterad plats till lilla Ida på samma dagis som sin storasyster. Var bara att skicka in en ansökan om plats där så var det klart =)Hon har gått där sedan början av oktober och trivs jätte bra
    Jo det är det vi har bråkat med dom om. Vi trodde Milo skulle ha syskonförtur, men sen fick vi veta att han inte hade det pågrund av att Wilma står skriven hos sin pappa.
    Helt galet då hon fortfarande är här lika mycket som där. Några av Wilmas fröknar tyckte tillochmed det var diskriminering. Dom är ju faktiskt syskon.
    Så vi fick bråka lite och tillslut så gick det
  • Saza

Gissa vem som är tokförkyld igen?
    MILO!
    Aaaaahhhh, blir galen!! {#lang_emotions_yell}
    Och han som ska börja dagis imorrn...  VARFÖR får den ungen aldrig vara frisk??!!

• Saza
    Sjögurka - Åååhh så mysigt med ul! Och att ni kunde hålla er från att fråga om könet. Hade jag aldrig klarat
    Ni kollade inte med Molly heller va?

Milo kan fortfarande inte börja dagis Jätteförkyld, feber och hängig. Vi har dessutom haft två riktigt jobbiga nätter då han bökat och varit ledsen. Vet inte om det kanske är öronen...
    Tur är det ju att han nu fick börja en vecka tidigare än planerat. Så vi ligger ändå i fas med vad Andreas planerat med jobbet och så.
    Men såklart det känns surt. Vill ju bara att han ska få vara frisk.
  • Saza

Tack för en trevlig fika idag!
    Det blev ett trevligt besök hos frisören efteråt också. Finns bilder i bloggen för den som vill se

Men vilka fina namnförslag alla har!
    Här är det lite problem då alla mina favoritnamn inte alls går hem hos Andreas.
    Vi har dock kommit fram till tre namn vi båda gillar. Lukas, Loke och Oliver.
    Men vi får väl se...
    Dock är det helt bestämt att han ska heta Constantin i andranamn, efter min farfar.

• Saza

Idag har vi äntligen varit iväg på inskolningen och det gick jättebra.
    Han fick äta och sova där på en gång.
    Tänkte skriva lite mer utförligt i bloggen sen

• Saza

Här var det lugnt...

100 dagar kvar idag!
    Det firas med jordens foglossning. Kan knappt gå idag

Det går jättebra för Milo på dagis. Han var själv i fredags och det var inga problem. Så från och med imorrn ska vi köra hans vanliga dagistider.
    Andreas är ju dock ledig två veckor till så det blir mjukstart med 9-15.

Hoppas alla har en bra helg!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7