Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Cassis: Gjorde det för att det är bra mot eventuell klåda. Men, han verkar inte alls bekymrad över det så ni som säger virusprickar har nog rätt.

Felix är så sjukt jobbig emellanåt. Så fort det inte går hans väg så är det lille skutt-tårar för hela slanten och han blir tokarg. Jag med förresten. Idag hade vi en dust när han för tredje måltiden i rad fullkomligt vägrade ens titta åt maten. Efteråt började jag gråta - är nog lite överkänslig + trött efter en veckas singelföräldraskap. Kände mig som världens sämsta förälder som fick ett utbrott på en trotsig 21-månaders!!

• Baypower

Cassis: Håller tummar och tår och jaa, man kan ha sån tur att det tar sig på första försöket!!
    Tips är att köpa ett digitalt test. Jag fick nämligen ett så svagt plus att vi inte visste vad vi skulle  tro. Tog ett digitalt morgonen efter och där stod det klart och tydligt gravid!!

Är äntligen tillbaka på jobbet igen efter en maratonvecka av 21-månaderstrots kombinerad med feber + gravidmage och ensamföräldraskap på det!! Är helt slut faktiskt. Dante kom förvisso hem i fredags men har varit toksjuk hela helgen (även idag) så han har varit helt oanvändbar   Vet inte om det är jobbigare när Dante är sjuk eller när Felix är sjuk

• Baypower

Grattis Cassis. Och grattis Skogsbollen och Zinara!! Bebisar, bebisar, bebisar....... så långt ögat når

Jag hällde över en alkoholfri vinare i en ursköljd vanlig vinflaska med skruvkork. Tips om man vill slippa förklara sig

Själv insåg jag att jag "bara" ska jobba 3½ vecka till innan det är semester och sedan beräknad mammaledighet. Galet. Och ändå är det 61 dagar kvar Så nära men ändå så långt bort på något sätt.

L33L00: Vad spännande med flytt ändå även om jag vet att jag själv inte skulle kunna bo långt ute på landet. Det där måste man ju känna av själv helt enkelt. Min dröm är ju att ha en hästgård (givetvis är jag väldigt rik också och behöver inte bekymra mig om saker som jobb och pengar och sånt) en bit utanför Stockholm men ändå så pass nära att jag skulle kunna ta mig in till stan för shopping, middag eller så

• Baypower

Nakenhet är ju lite konstlat av någon anledning och som ni andra säger, man vill ju inte att barnet ska få en negativ eller fobisk känsla för kön och nakenhet. Felix pekar ofta på sin snopp och säger "va ä dä?" Då brukar jag bara säga att det är ju snoppen. Ibland är han dessutom väldigt hårdhänt mot sin snopp och då brukar jag säga att man får vara lite försiktig med snoppen   I övrigt visar han nog inte så mycket intresse. Han stirrar galet på mig när jag byter om nuförtiden men jag vet inte om det beror på den stora magen, att brösten är så mycket större än normalt eller om det är just nakenheten. Jag försöker, som ni andra, att inte göra för stor grej av det helt enkelt. Vi försöker få Felix att gå naken och utan blöja men han vill helt enkelt inte det......och då behöver han faktiskt inte. Vi får vänta!!

Sjögurka: Duktig lillebror som har vänt sig.

• Baypower

Cassis: Det är många som använder P&T som singelvagn. Om du möter någon av era kompisar som inser att det också är en syskonvagn så är det väl bara att säga att vi behövde en ny vagn och när vi i framtiden vill att Cajsa ska få ett syskon så kan vi bara köpa till en syskondel till denna istället för att köpa en helt ny vagn. Ni sparar lite pengar helt enkelt

• Baypower

Glad midsommar tjejer!

Vi är på väg till kompisar som bor på landet utanför Uppsala. Eller på väg vete tusan - varför är killar så j-a omständiga ibland. Hur kan det komma sig att jag på två timmar hinner; duscha, klä mig, sminka mig, fixa håret, packa min väska och Felix väska samt all mat och få in det tillsammans med vagnen och sängkläder i bilen, vattna blommorna, plocka undan utspridda leksaker, stryka en skjorta medan Dante på 1 timme har hunnit duscha och klä på sig. På sin höjd........ jag fattar inte!!

Men........jag ska andas lugnt och inte stressa upp mig. Andas lugnt och inte stressa upp mig.

• Baypower

Vi kom iväg och hade en underbar midsommar ute på landet. Nu är vi hemma igen och det känns skönt. Jag är jättetröttt trots att jag ju var nykter och inte heller gick och la mig speciellt sent. Ska försöka passa på att vila nu när Felix ska sova middag.

Sjögurka: Ha, ha.......vad skönt. Jag kan se dig framför mig gå runt och peka och Jens eftersläntrandes. Det är fantastiskt hur saker kan undgå deras ögon på ett helt annat sätt än oss tjejers.

• Baypower

Sjögurka: Vad bra att han verkar vara en lydig liten kille. Som du säger så glömmer man så fort och med Felix kände jag ju inte ens en sammandragning förrän på bf när slemproppen gick och jag började känna en aning av molvärk som dock var så svag att jag sov skönt hela natten. Summa sumarum: jag kan inte säga någonting om hur det kändes innan förlossningen. Sedan tyckte jag ju inte heller att det gjorde så fasligt ont (men lustgasen hjälpte nog bra tror jag). Värst var att gå hemma men å andra sidan måste det vara ännu jobbigare att vara på sjukhuset! Var 6 cm öppen när jag kom in och 2h15min senare var han ute. Barnmorskan har sagt åt mig att åka in tidigare denna gången

• Baypower

Felix kan ha dålig andedräkt men det är ofta förknippat med förkylning hos honom - jag kallar det förkylningsandedräkt   Tänder är väl inte alls någon dålig gissning tycker jag.

Sjögurka: Din innerstadsbracka!!!   Två lyor var inte dåligt!! Vi har också allt på rörligt och jag håller med om att det är svårt och dessutom ångestframkallande. Från relativt säkra och objektiva källor har jag hört att om man har möjlighet att klara hög ränta under en viss period så tjänar man ALLTID på att ha rörligt i längden. Men, då måste man som sagt kunna ta topparna.

• Baypower

Åh, sjögurka: Vad spännande - det är som en första förlossning för dig. Det är nästan så att jag är lite avis. Man var så härligt ovetandes. Nu är jag nog lite mer nojjig (ja, ja.....jag vet att det är 53 dagar kvar och att det inte är lönt att tänka på förlossningen än). Framförallt för att jag inte vet riktigt när jag ska åka in denna gång - det gick ju så pass fort förra gången så om jag åker in vid samma tidpunkt den här gången så har jag alltså en dryg timme på mig (om det nu är så att det går dubbelt så fort andra gången vilket bm säger att jag ska räkna med).

Apropå bm så är det dags för återbesök imorgon. Känns som att magen har exploderat i storlek. Min granne kommenterade precis när jag sa att jag jobbar två veckor till att "jaa, sen är det väl dags?!" Tyvärr inte

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7