Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Saza: Jag har i och för sig inte fött på SöS men på KS och där fick man kläder till bebisen medan man låg på bb.
    Vi får hoppas att det inte blir någon mer magsjuka för er och att Milos förkylning går över snabbt. Själv har jag blivit smittad av Felix och är snorig så jag får väl egentligen inte beklaga mig

• Baypower

Anuya: Felix sov ganska tidigt på sidan en del(på bvc sa de att "jaa, vi kan ju inte säga att det är okej men........). Lade då en ihopknölad filt framför magen på honom så att han inte kunde tippa över på magen utan tippade mot ryggsidan istället. Man får ju försöka göra en egen bedömning helt enkelt. Jaa, det är inte lätt det där.

• Baypower

Sjögurka: Grattis till lägenheten!! Gud, vad härligt.

Vi har lyckats sälja vår gamla sunk-volvo för 20 000 kr. Jag vet, det är inte mycket pengar men det är så skönt att vara av med den. Det var ju fel på både bakluckan och AC:n så vi är nöjda. Nu har vi inte fulast bil i området längre

Det har varit vidare ekonomiska affärer i vår familj idag. Vi bestämde oss för att göra en engångsamortering på huslånet på 100 000 kr (vi har inte amorterat någonting hittills men lagt undan pengar varje månad). Jag vet att det kanske inte gör någon jätteskillnad när man har så mycket lån som vi har men det känns bra. Nu när räntan är så låg så bör man tydligen amortera säger de som vet.....

• Baypower

Nenne, klart vi inte har glömt dig och Aston. Skönt att ni trivs så bra i huset. Det är ju perfekt tid att flytta till hus - du har det bästa framför dig helt klart.

Felix frodas han också. Har gått på dagis sedan januari villket han trivs jättebra med även om han trotsat en del mot oss förut. Jag har ju börjat nytt jobb vilket känns kanon. Stormtrivs. Kommer att jobba fram till mitten på juli, ta semester fyra veckor och sedan invänta bebis som är beräknad till 21 augusti. Herregud, JAG - tvåbarnsmamma!!?!??!

• Baypower

Korv: Det är nog ingen idé för oss att ta bort kvällsvällingen än för Felix slukar med glädje ca 250 ml välling och sover sedan gott - å andra sidan så har han blivit dålig på att äta middag så det kanske är kompensation eller nåt. Morgonvälling ger vi bara om Felix vaknar jättetidigt och vi märker att han är hungrig. Normalt sett så kör vi grötfrukost till honom runt 7-7.30. Funkar bra för oss och honom.

• Baypower

Saza: Sätt dig ner och vila. Jag har ju sagt att det blir den 9:e!! (tror jag det var)

Usch, baksidan med att vara gravid är vikten. Jag vet att det är fånigt men jag tycker att det är lite jobbigt. Ska till barnmorskan idag så jag vägde mig i morse (annars låter jag bli att väga mig). 5 kg upp och 61 kg på vågen. Jaa, jag vet......det är inte så mycket säger alla men jag utgår från mig själv bara och hur det känns samt vetskapen om att jag har lååång tid kvar. Jag VÄGRAR gå över 70 kg. Där går faktiskt min absoluta gräns.

• Baypower

Sjögurka: Oj, då är lilltösen lite härdad av febern. Eller så sover hon igen för att hon sov så dåligt inatt.

Vad gäller vikten så är det ju aldrig en höjdare att väga sig direkt efter helgen men vad ska man göra

Nu har jag förresten bestämt att det är vår. Städade undan alla vinterjackor igår samt putsade och impregnerade alla mina höga stövlar innan de lades undan för mer somriga fotbeklädnader.

• Baypower

Korv: OJ, förstår att det känns lite konstigt för dig men som sagt - det är ju inte så konstigt att hon vill ha ett barn(för det vet vi ju alla härinne att det är det underbaraste som finns!!). Ja, familjekonstellationerna ser väl lite mer annorlunda ut nu för tiden antar jag. Det har en förmåga att bli lite mer komplicerat, inte nödvändigtvis sämre det vill jag ha sagt, men komplicerat  Ha, ha.....

• Baypower

Åh, Anai, vad jobbigt!! Jag har lite samma ångest faktiskt eftersom Felix ju ska byta dagis till hösten. Vi är jättenöjda med personalen och aktiviteterna på Felix nuvarande dagis (lokalerna är bara uppställda baracker som ju fungerar bra så länge de är så små som de är men det är ju bättre på det nya som är ett "riktigt" dagis) men vi flyttar honom eftersom det är närmare för oss. Det är flera barn som ska flyttas så förhoppningsvis får han med sig lite kompisar också. Men INGEN av Felix närmaste pedagoger ska med   Vi får helt enkelt hålla tummarna. Ska på infomöte den 8 juni då vi får träffa personalen och se gruppindelning och så.

• Baypower

Ha, ha.....vi verkar alla vara lite outbildade. Jag körde "april, april" den 1:a april och "maj, maj måne" den 1:a maj!! Alltid lär man sig något nytt.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7