Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7
Felix har pussat sin första tjej idag. Vet inte om de är ihop eller inte, det ville han inte säga. Han försökte faktiskt låtsas som ingenting så jag hoppas att han inte leker med hennes känslor
Felix har pussat sin första tjej idag. Vet inte om de är ihop eller inte, det ville han inte säga. Han försökte faktiskt låtsas som ingenting så jag hoppas att han inte leker med hennes känslor
Sjögurka: HA, HA.....ja, om han brås på sin pappa så lär det bli många tjejer under årens lopp så Molly har nog fortfarande chansen. Jag är också övertygad om att det är en liten kille i din mage även fast din tidigare tes om hormonrand skulle inneburit att Molly skulle varit en kille. Svante är fint!!
Anai: Jaså, Charlie fiser. Du.......det gör jag också just nu. Jäkla graviditet!!
Jaha, då var det dags att kolla in melodifestivalen då. Jag skyr kvaltävlingarna som pesten. Ogillar sättet de drar ut på det hela för att få in mer pengar och så blir det bara en massa skitlåtar istället. Men, jag ska ha ett öppet sinne ikväll - har inte hört en enda låt faktiskt.
Sjögurka: Aj då. Som sagt, karlar!!!
Jag som då följer melodifestivalen ikväll säger bara; Anna Bergendahl eller Salem al Fakir. Jessica Andersson och Peter Jöbacks låtar funkar INTE på en gravid kvinna som med lätthet somnar i soffan om kvällarna. Vilka sömnpiller!!
Sjögurka: Det kan ju vara så att penicillinet inte verkar på Molly. Verkar inte helt ovanligt att kåvepenin, som de för det mesta skriver ut, inte hjälper. Håller med om resor - kollade en del när jag visste att jag skulle ha lite ledigt mellan jobben men det var galet dyrt redan då.
Anuya: Jaså, så du tror att vi kommer kalla lillebror för William - nä du, Stålis är hans smeknamn!! Vad skönt att allt gick bra till slut i alla fall och hoppas att ni får komma hem snart.
Lia: Har ingen aning om vad Felix har för huvudstorlek men jag tror att han hade typ 45 vid 1-årskontrollen eller nåt så 41 låter ju onekligen litet men har ni små huvuden i släkten så är det ju sannolikt genetiskt och ingen fara.
Sjögurka: Ordinationen vi fick från en läkare på KS var att man kan köra varannan ipren, varannan alvedon. Om det behövs vill säga. Det innebär att man kan ge var tredje timme istället för var sjätte.
Felix blev vaccinerad idag och den läkaren sa att symptom kan uppkomma 1-2 veckor efter så om det stämmer så kan det ju faktiskt vara sprutan som spökar.
Felix är kungen av låtsasskratt. Det blir så fantastiskt fånigt ibland att man inte kan låta bli att börja skratta på riktigt.
Felix kärleksföljetong på dagis fortsätter. Idag hade han initierat handhållning för fulla muggar men sen när han inte ville hålla handen längre, jaa då tyckte lilla Cathrin att hon inte var klar med handhållningen så hon grabbade ett hårt tag med båda händerna.
Felix fick förresten också godkänt på 18-månaderskollen(han fyller 1½ idag precis)!! Det var Dante som var med så jag vet inte mer än att han vägde 11,7 kg. Längd fick jag aldrig veta.....
Igår kväll kollade jag upp övriga 18-månadersmått och Felix är tydligen;
81 cm lång(kort?)
11,7 kg tung
49 cm i huvudomfång
Vi som alltid fått höra att Felix är så stor och tjock och jag har aldrig riktigt hållit med måste jag säga(eftersom han typ legat på normalkurvorna på bvc hela tiden) och nu tycker jag att jag har det svart på vitt
Tezz: Vad är Grys tjejplan?
Anuya: Hoppas värdena är bra idag så att ni får åka hem.
Felix har nog bara sagt en enda tvåordsmening och det var titta Pappa, när Dante kom ner för trappen. Det har alltså hänt en gång
Jenn: Jag hade blivit förbannad! Vilket j-a sätt att bete sig på. Ni vet reglerna och förskolan får väl ändå förutsätta att ni följer dem om det inte blir uppenbart att så inte är fallet. Att hålla på att ifrågasätta och förhöra en vuxen människa och förälder. Nä, fy för sånt beteende. Som om man var 12 år............ Grrrr......