Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

ÅHH, semla!!! Tänkte gå till affären efter dagishämtning. Kanske köper med mig två och äter upp dem själv för Dante är inte hemma ikväll

Fast......jag borde inte. Vet ni, igår skulle jag äntligen ta mig iväg till gymmet. Ganska sent så jag tänkte att jag byter om hemma och tar bara överdragskläder så kan jag duscha hemma igen sen. Det var ju tur att jag gjorde det på ett sätt för jag såg ut som en riktig fläskpadda i de kläder jag brukar ha. Jag började nästan gråta och fick prova tre omgångar träningskläder innan jag hittade tillräckligt pösiga saker för att dölja min padd-kropp! Usch, detta är en hemsk tid - otillräckligt gravid för att man ska ha en fin liten gravidmage och att alla kan se att man är gravid men tillräckligt gravid för att alla ska tycka att man ser ut som en padda   Död åt paddkroppen!!!

Anuya: Ja, det gäller min semester. Trodde att jag skulle få besked idag men nä....nu ska de räkna på det så fredag är det som gäller. Men då är inte jag på jobbet för det är planeringsdag på dagis så det är stängt. Förresten. Räcker absolut med fleeceoverall. Det hade jag på Felix hela förra vintern. Gick alldeles utmärkt fast det var ju inte lika kallt då som det är nu

Igår hade Felix gjort handavtrycksteckning på dagis. Sååå fin!!!

• Baypower

Anuya: Ska du flytta till BB eller? Kom ihåg att du är andragångsföderska nu och om allt går bra så lär du åka ut med buller och bång!!!

• Baypower

Jenn: Vi köpte ju ett färdigt koncept så att säga och vi "bokade" vårt hus ganska precis 1½ år innan. Ca 1 år innan la vi handpenning på 250 000 kr. Hmmm.....undrar när de egentligen började bygga huset? Vet inte riktigt men jag vet att vi flyttade in 15 november och i april hade de bara märkt ut huset med pinnar. Plattan gjöts nog i början på sommaren så när de väl var igång så gick det ju fort. Betalning av tomt och hus gjordes på tillträdesdagen, 14 november. Jag tror faktiskt inte att du ska oroa dig för förseningar. Ofta innebär det stora omkostnader för byggföretagen att inte bli klara i tid. Förutom vite så får de betala ersättningsboende och magasinering av möbler m.m. för er som skulle ha flyttat in och det blir snabbt stora pengar. Ingår iordningsställande av tomten? Det gjorde det hos oss så vi fick gräsmatta och häck och så.

• Baypower

Oj, stackars Milo!! Vilken hög feber också! Om det inte går över till imorgon så beror det nog inte på sprutan. Inte bara i alla fall. Kanske förkylningen gjorde sitt till?? Hoppas han kryar på sig snabbt.

• Baypower

Det är mycket födelsedagar just nu. Dante fyller på lördag och jag och mamma nästa söndag och min svägerska två dagar efter det så det blir nog mycket tårta framöver. Synd

Grattis L33L00 på födelsedagen. Princesstårta är gott. GOTT!!! Jag har förresten hört att antingen så blir barnen sjuka vid första sprutan eller vid andra. Det är sällan som de blir riktigt sjuka vid båda tillfällena men..........det kan ju förstås vara önsketänkande

Imorgon ska jag vara föräldraledig och umgås med Felix hela dagen eftersom dagis har stängt. Ser såå mycket fram emot att inte behöva jobba.

• Baypower

Ja Saza, varannan ipren och varannan alvedon så kan du ge var tredje timme. Det sa en läkare till oss på KS när Felix hade RS. Givetvis ska man ju bara ge så ofta som det behövs men i detta fallet verkar det helt klart behövas. Glass fick vi också som tips. Sockret ger energi. Och glass är gott!!!

Knastroll: Vad jobbigt med din pappa och morfar. Min morfar blev också väldigt elak under sin sista tid i livet. Är tydligen inte ovanligt vid demens. Morfar beskyllde mormor för att ligga med en massa karlar m.m. och mormor blev givetvis jätteledsen. Han gick bort strax innan jul och det var nog skönt för honom i slutändan men icke desto mindre ledsamt för oss som sörjer honom. Åh, din pappa verkar så stark. Förstår att ni har det jobbigt allihopa. Tusen kramar till er.

• Baypower

Japp, vi fyller på samma dag. Vet faktiskt inte om det var bf eller inte. Däremot var jag bara 18 minuter ifrån att födas fredag den 13 så; bra knipet, morsan!!

• Baypower

FrökenM: Nja, vi ska inte göra något speciellt. Förmiddagen blir det mataffären och på eftermiddagen tänkte jag mig lite pulkaåkning innan vi får gäster på kvällen.

• Baypower

Sjögurka: Usch! Stackars henne. Verkligen det värsta som kan hända.

Apropå sånt jobbigt så läste jag igår att ca 500 barn/år dör efter v. 22 i Sverige. Av dem dör ca 300 efter v. 28. Jag tyckte det lät mycket. Får ångest. Förra graviditeten levde jag ju i den naiva tron att efter v.28 så kunde de rädda barnen, oftast, men då kalkylerade jag ju inte att barnet bara kan dö. Usch!!

• Baypower

Anuya: Tror inte heller att du behöver oroa dig. Felix kan absolut inte 20 ord men han kunde gå vid 10 månader så han satsade väl på annat. Känns skönt eftersom när han är en rik hockey/tennis/golf-spelare så gör det inte om han är lite korkad
    Ha, ha......nä'rå. Orden kommer nog så småningom.

Felix gillar också att sopa. Han kan gå och dra på sopborsten hur länge som helst.

Idag är jag i v.13 och på måndag har vi kub-ul. Då är det bara för alla att hålla tummar och tår. 10.30 kan ni sätta era alarm på

Jenn: Grattis till huset. Jag tycker absolut att ni gjorde rätt. Huset såg supermysigt ut.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7