Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Vad skönt Sjögurka att Molly trivs så bra. Felix trivs också bra men han gråter varje morgon när man går. Men idag så tystnade gråten innan jag ens fått på mig skorna och som sagt, jag bryr mig inte så mycket om just den typen av gråt. Alla pedagogerna säger att han är såå nöjd och glad om dagarna så det känns helt onödigt att oroa sig och/eller ha ångest.

• Baypower

Jag tror att Bumse har fullt upp med lägenhetsrenovering (efter vad jag har sett på fejjan).

Vi köpte nybyggt och är jättenöjda med det. Det blev ju ganska praktiskt också eftersom vi flyttade in när Felix bara var 2 månader och det hade inte funnits någon ork för oss att renovera då.

Har det blivit så galet på bostadsmarknaden. Var kollar ni på hus, Korv o Sjögurka?

Nu är det Solsidan!!!

• Baypower

Min svåger och svägerska bor i Norra Ängby. Fint område faktiskt men husen är som sagt ganska små. Men mysigt värre.

• Baypower

Usch, foglossning verkar verkligen inte vara någon höjdare. Hade ju turen att slippa helt med Felix men jag antar att om den här graviditeten går vägen så lär jag få det. Lite i alla fall. Jag har nämligen hört att det blir värre för varje graviditet. Men, än så länge är det bra. Jag känner mig tjock. Var tvungen att väga mig i morse för det kändes som om jag gått upp hur mycket som helst. Men det hade jag inte så det är troligtvis gaser m.m.

• Baypower

Då kanske jag kan få räkna att jag har hoppat från 200-strecket ner på 100-strecket. 199 dagar kvar!

• Baypower

Sjö: Har hört mycket positivt om Annedal. Ligger inte så långt ifrån Stora Ursvik där jag bor - jaa, du har ju varit där   Kan ni inte göra som Saza och sova i vardagsrummet du och Jens så får barnen sova i sovrummet? Mitt förslag är alltså, under förutsättning att ni vill ha huset, att bo kvar i lägenheten. Tiden går fort och barnen far inte illa av att bo trångt det är nog vi vuxna som har behov av att vara för oss själva på ett annat sätt. Kan du inte skicka länk på huset?

F-n. Jag "bråkar" fortfarande med chefen om att få ta ut min innestående semester och sluta tidigare. Fattar inte varför hon knorrar. Det är tre veckor!! Och idag ringde nya chefen och kollade läget och jag kände mig som en fähund som inte sa något om graviditeten. Jag hade ju tänkt vänta till efter nästa måndag då vi gjort ul.

• Baypower

Nej, herregud Anuya. Jag är i v.12 så nästa vecka är kub-ul. Men skönt hade det varit att vara i v.18. Jag känner mig redan tjock!!

• Baypower

Trodde att de skulle ringa från dagis idag för vi drog en rövare och skickade dit Felix trots att han är lite förkyld men va fasiken. Var ska man dra gränsen??

Fast Sjögurka har väl tänkt använda spjälisen till nya bebisen och så får Molly en växasäng?! Det är ju faktiskt bara ett drygt år som ni får bo trångt!! Det går ju om ni vill men visst, det är ju säkert inte jättelattjolajban alla gånger

När tycker ni att man ska gå ifrån spjälisen?

• Baypower

Jag tycker att alla era hus verkar jättemysiga och det är ju helt rätt att man måste försöka bortse från tapeter och dylikt och koncentrera sig på planlösning och så.

Tobiq: Anuya har också haft jättemycket klåda men hon fick nån salva av sin barnmorska. Kolla med henne. Tror att det kliade mest på rumpa och lår för henne men jag är inte säker.

• Baypower

Sjögurka: Absolut är vi bortskämda med att det ska vara utrymme och ALLA ska ha egna rum etc. Som Jenn sa, det är inte många år sedan som man bodde på varandra och då var det inte ens för en kortare tid utan så var det tills någon flyttade hemifrån. Min morfar hade 10 syskon och de bodde i 2 rum o kök. Utanför Skellefteå. Så det var nog inte bara i Stockholm de var trångbodda!!

Jenn: Måste ni betala huset innan det är byggt?? Det behövde inte vi mer än handpenning - jaa, och skriftligt lånelöfte förstås. Först på inflyttningsdagen överfördes hela köpesumman.

Fröken M: Det går nog bra med vagnen!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7