Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anuya: Tycker så himla synd om er lilla sjuka familj. Förstår att du känner dig helt mörbultad och urlakad. Angående amningen - att sjukhuset ligger på kunde man ju ana men det som är jobbigt måste ju ändå vara att Jonas ligger på om det också. Sånt gör mig lite förbannad faktiskt. Hans jobb är att stötta dig och William är INTE sjuk för att du inte ammar. Han har en storebror som går på dagis och då blir han ju givetvis mer utsatt för baciiller än annars. Om det sedan ligger någonting i att amning ger ett utökat skydd, det vet jag inte men jag är ganska övertygad om att William skulle blivit sjuk ändå. Felix fick RS trots att jag helammade!!

• Baypower

Men, varför skriver ni inget!?! Jag behöver underhållning Och det är jättedåligt väder så ni borde sitta inne tycker jag!!
    Att Saza inte skriver, det förstår jag, för hon ska enligt mig ha fött barn i natt så hon är förlåten

Igår beställde jag syskonvagn. Blev så innerligt trött på allt tjat från alla om att man kan hitta såå fina vagnar begagnat på nätet. Jag vill inte ha begagnat. Jag vill ha NYTT!! Och det blev det också. En Phil&Teds Vibe. Leveranstid 5-6 veckor. Känns bra. Frågan är hur vi ska lösa dagissovandet som tydligen ska ske i vagn utomhus på nya dagiset. Men det måste ju finnas lånevagnar på dagis?!

• Baypower

Vi betalade 9000 för vår för det var någon kampanj och syskonsitsen ingick men annars är det nog dryga 10' tror jag. Förresten tror jag att vibe bara finns i svart och röd så det blev en svart.

Saza: Jag är besviken. Trodde faktiskt att du skulle ta ditt förnuft till fånga

Nu har jag varit och tränat. Skönt men jobbigt. Nu sover Felix och jag passar på att vila lite i soffan.

• Baypower

Movie: Jag har för mig att den kallas mjuklift, precis som på andra vagnar.

Skruttis: Stackars Leo. Hoppas att han blir frisk snabbt.

Sjö: Gissar att det är utflyttningsdatumet på er lägenhet som gör att ni måste flytta precis vid beräknad bf?? Annars skulle ni ju bara kunna vänta lite, eller?!

Felix mår toppen just nu men det är mycket trots och skrik emellanåt
    Själv börjar jag få ont i fogarna. En helt ny upplevelse för mig. Innebär att jag måste stå på jobbet större delen av tiden och det är fasiken skitjobbigt!! Försöker tänka på hur jag står, går, ligger, sitter för jag vill inte att det ska bli värre. Som det är nu så är det egentligen inga problem men jag vill ju inte bli immobiliserad.

• Baypower

Movie: Jaa, syskonsitsen är inte stor men vi har tänkt att efter ett år är Felix 3 år och då behöver han inte sitta i vagn på samma sätt. Funderar då på ståbräda eller så tar vi helt enkelt med två vagnar (vi har ju nu en enklare cityvagn som vi använder när vi är på stan och så). P&T förenklar för mig under veckorna om jag vill iväg hemifrån och slipper släpa på en dubbelvagn som det ändå bara är en liten spädis i eftersom Felix kommer att gå på dagis 30 timmar i veckan.

• Baypower

Movie: Jaa, det är bra med 30 timmar. Felix trivs ju också jättebra och det är ju mycket roligare för honom att hänga med kompisarna på dagis än med "tråkmorsan"   Vi får väl se om det förändras efter valet i höst men man kan ju hoppas att det inte gör det!!

• Baypower

Linn: Jag hade inga förkänningar alls med Felix. Hade knappt känt av en sammandragning ens en gång.

• Baypower

Sjögurka: Försök tänka som så att bebisen är utvecklat alla sinnen m.m. vid det här laget och ska nu bara tjocka på sig så. Dessutom skulle de inte ge penicillin om det verkligen var fara för barnet. Men jag förstår absolut hur du känner. Krya på dig!!

• Baypower

Såg på FB att åtminstone Saza fick sin bebis igår och Milo och Wilma fick sin lillebror.

Vill bara berätta att nu är jag äntligen nere på tvåsiffrigt - 96 dagar kvar till bf!!! Ännu en milstolpe avklarad. I vissa avseenden känns det som att det är så nära nu men börjar man titta på veckor så inser man ju att det är lååångt kvar! Bah!!!

• Baypower

Cassis: Vi tänker definitivt låta Felix gå kvar på dagis till hösten. Han trivs så himla bra och det är mycket roligare och mer utvecklande för honom än att vara hemma med mig hela tiden. I Sundbyberg får man ha 30 timmar som det är nu så jag gissar att han får gå antingen 9-15 fem dagar i veckan eller 9-16 fyra dagar i veckan och vara ledig fredagar. Sedan är det ju inte hugget i sten. Vill han absolut vara hemma en dag så får han ju givetvis det.

Sjö: Det kommer gå suveränt med flytt, bebis och allt annat. Det ordnar sig alltid. Se det som så att du får vara den som pekar med hela handen och så får de andra bära   Känns skönt att jag kan jobba som vanligt för tiden går ju så mycket fortare. Veckorna far förbi i full galopp och snart är det semester midsommar känns det som! Galet!!

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7