Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Korv: Du måste ha förväxlat mig med mitt tidigare jag. Nuförtiden försöker jag få in träning två gånger i veckan och då kan jag känna mig stolt. Och mitt minne är som bortblåst men det beror snarare på graviditeten. Jag har förvandlats till Doris(fisken i Nemo ni vet

Nenne: hållar tummar och tår att du får jobbet på Neo!!

• Baypower

Cassis: Om du har "tur" så kanske det är ett sugmärke?!?! Barn sysslar ju med allt möjligt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Har ingen erfarenhet av utslag direkt.

• Baypower

Tezz: Din karl verkar ha det jobbigt och låter givetvis sin frustration gå ut över dig. Jag antar att det tyvärr är så det funkar väldigt ofta men det gör det varken rätt eller lättare att hantera när man blir utsatt för det. Vad säger han när du säger ifrån om att han inte ska ta ut sin frustration på dig och att du blir ledsen när han gör det? Själv skulle jag bli oerhört ledsen, frustrerad, arg och besviken. Tycker det verkar som att du är hemma med era barn väldigt mycket och jobbar väldigt lite men ni skulle nog behöva sitta ner och prata igenom vad som är jobbigt och varför ni båda känner som ni gör.

Jag vet att det inte är samma sak, men jag och Dante gjorde helt enkelt upp "lite löst" vem som skulle göra vad hemma och med Felix, för det var så mycket gnäll runt detta, så vi visste vad vi kunde förvänta oss av varandra. Jag skrev lite om det förut och kom precis på att jag inte uppdaterat er på hur det har gått; Antar att det har gått åtminstone 3 månader och vi har inte bråkat om städning eller annat hemmagöra en enda gång sedan dess. Såå skönt. Båda gör det de ska utan knot och tjat. Sedan gör man annat också eller delar av varandras arbete när man har tid och lust och då blir det uppskattat istället! Det hela underlättas mycket av att vi har städhjälp varannan vecka. Helt klart värt alla pengar i världen för oss som båda jobbar heltid.

• Baypower

Sjögurka: Vi kommer att ha kvar städningen hela sommaren just för att jag kommer att vara höggravid och för att Dante ska slippa dra hela lasset. Just nu går det ju bra men man vet ju aldrig. Bär t.ex. inget tungt för jag tycker att det känns i fogarna. Men där är Dante bra på att rycka in när jag ber om det och det gör han utan att blinka. Men sedan är det ju så att jag ser skiten långt innan Dante gör det och han har villigt erkänt att när det gäller plockande så är jag överlägsen honom (även om det erkännandet inte hjälper mig i vardagen direkt ) . Jag tror att man för sin egen skull måste försöka släppa åtminstone överdrivet pedanteri (säger nu inte att du är det, bara så du vet) för som Tezz skrev, det tar en oerhörd energi. So what, om det ligger kläder på golvet i några dagar. Fast, jag håller med om att det är lättare sagt än gjort

• Baypower

Ha, ha.....Sussett, jag tycker nog också att du är lite tokig i din logik

Håller med om att städhjälp har exploderat även i vår umgängeskrets. Gissar att det beror på en kombination av rut, familjebildande och heltidsarbete. Kan tänka mig att det i Stockholm ofta är längre resvägar till och från jobbet än vad det är i en mindre stad. Fast...........jaa, det kanske är ett storstadsfenomen. Dante vill inte att jag nämner för folk att vi har städhjälp för han tror att folk ska tycka att vi är fina i kanten. Sånt rör mig ärligt talat inte i ryggen men han är lite känslig för sånt...

Sjö: Ja, varför kan de inte läsa våra tankar?! Hur svårt kan det vara? Det är ju bara att göra tvärtemot vad deras egen instinkt säger

• Baypower

Cassis: Jag tog i alla fall inte illa upp av ditt inlägg. Däremot så är det ju inte så att hon plockar med våra grejer. Plocka undan måste vi ha gjort själva innan så att hon kommer åt att torka ytor m.m. så jag störs inte av att hon är i mitt hem.

Idag har det varit konstigt väder i Stockholm. Sol och regn omvartannat och då pratar vi om 5-minuters skiftningar. Själv har jag inte varit ute på hela dagen. Såvida man inte räknar att jag tog bilen för att åka och hämta pizza

• Baypower

Tezz: Det är väldigt olika men vi betalar 760 kr för 8 timmar med avdrag. Då har vi säkerligen inte den noggrannaste städfirman men jag är nöjd med vad de gör till det priset vi betalar

• Baypower

Puh, är helt slut nu. Har varit och spelat golf med Dante och mina föräldrar medan Felix har varit hos Dantes brors familj. När vi kom hem klippte och krattade Dante gräsmattan medan jag rensade ogräs. Skulle bara vilja sova men eftersom vi glömde säga att Felix bara ska sova max 1½ h på dagen så sov han 2½ h så vi lär väl ha sällskap ett tag i kväll.

Tycker så synd om Er som har det jobbigt med graviditeterna. Själv har jag så långt kvar att det inte ens är någon idé att tänka på det har jag insett. Sedan mår jag väl ganska bra än så länge även om fogarna ömmar efter dagens aktiviteter.

• Baypower

Sjögurka: Åh, nej. Inte för ett par till - för visst var det inte så längesen som du berättade om några andra ni känner som också förlorade sitt barn sent under graviditeten. USCH!!!
    Om vi nu ska prata om ditt barn istället så skulle jag aldrig kunna hålla mig från att kolla kön om jag fick en chans till

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7