Tezz: Din karl verkar ha det jobbigt och låter givetvis sin frustration gå ut över dig. Jag antar att det tyvärr är så det funkar väldigt ofta men det gör det varken rätt eller lättare att hantera när man blir utsatt för det. Vad säger han när du säger ifrån om att han inte ska ta ut sin frustration på dig och att du blir ledsen när han gör det? Själv skulle jag bli oerhört ledsen, frustrerad, arg och besviken. Tycker det verkar som att du är hemma med era barn väldigt mycket och jobbar väldigt lite men ni skulle nog behöva sitta ner och prata igenom vad som är jobbigt och varför ni båda känner som ni gör.
Jag vet att det inte är samma sak, men jag och Dante gjorde helt enkelt upp "lite löst" vem som skulle göra vad hemma och med Felix, för det var så mycket gnäll runt detta, så vi visste vad vi kunde förvänta oss av varandra. Jag skrev lite om det förut och kom precis på att jag inte uppdaterat er på hur det har gått; Antar att det har gått åtminstone 3 månader och vi har inte bråkat om städning eller annat hemmagöra en enda gång sedan dess. Såå skönt. Båda gör det de ska utan knot och tjat. Sedan gör man annat också eller delar av varandras arbete när man har tid och lust och då blir det uppskattat istället! Det hela underlättas mycket av att vi har städhjälp varannan vecka. Helt klart värt alla pengar i världen för oss som båda jobbar heltid.