Inlägg från: Baypower |Visa alla inlägg
  • Baypower

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Felix äter bra för det mesta så vi trugar inte de gånger han inte gör det. Däremot får han aldrig frukt eller macka i direkt anslutning till matvägran utan vi väntar i så fall ett tag. Han ödr som sagt inte om han inte får i sig middag en dag. känner av graviditeten nu.. Är trött och har ont i fogen mellan benen vill att beebis kommer snart! vlkommem her Otto.

• Baypower

Anuya: tror inte att du behöver oroa dig.Många barn, inklusive jag själv som liten, pratar nästan ingenting men när de sedan bestämmer sig för att prata då kommer orden ut klockrent!

• Baypower

Nu är vi tillbaka efter att ha varit på landet en vecka. Jätteskönt att komma bort litegrann och spänna av på landet bara vi tre.

Jag har också lite tvåbarnsångest. Hur ska det gå egentligen? Inte så mycket vad gäller fördelningen med tid mellan barnen (Felix går ju på dagis 30 h/vecka så det finns nog tid att gosa med den nya familjemedlemmen) utan snarare; "vad fasiken har vi gett oss in på?!?!"   Antar att det ordnar sig - det verkar det ju göra för de flesta.

Felix tal börjar också lossna litegrann tycker jag även om det allra mesta är oförståeligt bubbel. Men, precis som Milo så förstår han ju allt sådet ordnar sig nog.

Är i v.37 nu och vill inget hellre än att bebis tittar ut nu. Ska till bm på måndag vilket är sista besöket innan bf. Det som är inbokat efter bf hoppas jag innerligt att jag inte behöver gå på. Är sååå trött på att vara gravid även om jag ändå mår ganska bra. Lite ont i fogarna men inget som hindrar mig direkt.

• Baypower

Nenne: Vad jobbigt med nattningen men å andra sidan vet ni ju att anledningen är de nya rutinerna. Jag vet många som så att säga har fasat ut sig själva ur sovrummet, från att ligga bredvid till att sitta bredvid till att sitta längre bort, i dörröppningen, utanför rummet etc. Jaa, ni fattar grejen. Det löser sig nog men självklart är det jobbigt när man är mitt i det.

Felix är galet trotsig. Jag har infört en naughty spot som jag använder i nödfall. Han blir jättearg så fort han inte får som han vill. Sedan är han galet mammig just nu också men det tror jag faktiskt har lite med den kommande bebisen att göra. Inte för att jag tror att han förstår att det ska komma en till liten människa till vår familj men han känner väl av att det är lite annorlunda och att jag inte orkar/kan leka och bära honom på samma sätt som vanligt.

Är det någon Stockholmsmamma som vill träffas och leka i nästa eller nästnästa vecka?

• Baypower

Här verkar vi ha fått en släng av magsjuka. Såklart. När vi var bortbjudna och allt. Det värsta är att jag börjar ana att även jag fått det och jag kan tänka mig roligare saker än att ligga i fosterställning på badrumsgolvet när man är höggravid. Nu är det i och för sig inte så farligt ännu. Antar att det bara är att avvakta

Jag har ingen som helst erfarenhet av detta med barn och diagnoser men jag håller med Nenne om att det är trist att det ska behövas en diagnos för att få den extrahjälp som barnet behöver. Sedan tror jag att många föräldrar behöver få veta så att man kan bearbeta det hela för det är ju ändå en liten sorg att ens barn inte fick vara helt friskt. Alla reagerar väl olika i en sån situation.

• Baypower

Jag har inte blivit sjuk så TJOHOO!! Felix är lite konstig i magen men han har definitivt inte magsjuka. Måste ha varit något annat. Skönt!!

• Baypower

Så var det dags att bege sig till barnmorskan igen. Vägde mig imorse och det var ju ingen höjdare, +11 kg!! Och då är det flera veckor kvar. Jag vet att vissa av er gick upp mer och att det är helt normalt att gå upp såhär mycket men jag har lite småångest över det här med viktuppgång så det känns ändå jobbigt. Av någon anledning gick jag och hoppades att jag skulle gå upp lika mycket som med Felix men den vikten har jag ju redan passerat. Jag återkommer ikväll med mer intressanta siffror

Korv: Skönt att rummet är färdigt. Nästan i alla fall. Själv körde jag hemsnickeri igår. Vi köpte två skohyllor till vår hallgarderob och givetvis gick de inte in bredvid varandra utan de var ca 4 cm för långa. Men, med hjälp av en fogsvans, borr och händighet så sågade jag till den ena skohyllan och satte ihop den igen. Är grymt nöjd. Nu ska jag koncentrera mig på gardiner till bebisens rum.

• Baypower

Nu har jag varit på vad som förhoppningsvis var mitt sista bm-besök. Värdena var som följer;

SF-mått: 35 cm
    Hb:132
    Blodsocker: 5,1
    Blodtryck: 110/60
    Hjärtljud: 138
    Bebis är fixerad och ligger långt ner precis som Felix gjorde så det blir väl ett cone-head till som tittar ut

• Baypower

Sjögurka: Lämnade en kommentar på din blogg om att vi (åtminstone jag, Camilla och Sandra) ska ses vid 10 vid Rålis parklek så får ungarna leka av sig först innan vi försöker få i oss lite picnic-lunch innan middagsvilan. Vore jättekul om ni kunde komma.

• Baypower

Presenter ja......har inte börjat handla än men funderar väl lite. Är inne på docka och liten dockvagn - Felix älskar att dra omkring på dockvagnar när vi är hos andra. Vattenfärger ska vi köpa för det har vi inte. Funderar på leksaksspis med mattillbehör, en legoplatta, böcker, någon film kanske och kläder.

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7