-
Nej det kom nog bara från abdra hållet.... Så fort han fick i sig något så rann det raka vägen och kom ut..Jenn83 skrev 2010-01-19 19:48:23 följande:Tezz: Vi fick lämna avföringsprov från Maja för 2 veckor sen, antog att de kollar salmonella då. fast det gör de kanske inte... Kräkte din son när han hade det?
-
Funkar inte amimox mot det som Felix ´har? Det funkade bättre här hos oss...Baypower skrev 2010-01-20 15:26:09 följande:Vilka fina magar hörrni. Kan inte heller ge några råd angående slemproppen eftersom min gick ett dygn innan Felix föddes. Tror att det var rosa slem i början. Inget blod direkt. Kanske några strimmor.Imorgon har jag inskrivning hos barnmorskan. Det ska väl bli roligt men det känns ju inte alls som förra gången då man var helt spänd och Dante var med. Nu går jag själv Penicillinet har nog inte slagit igenom riktigt ännu. Dessutom är det så mycket. 5 ml 3 ggr/dag. Och Felix hatar det. Utöver detta så klibbar det(dvs det som kommer utanför så Felix har hårda kladdstrimmor i håret). Nu kanske ni tycker att jag bara klagar men jag har inte berättat det värsta än. Kåvepenin får urinet att lukta urk. Kände igen lukten direkt från när jag själv åt kåvepenin en gång.Saza: Vad skönt att ni åtminstone får prata med en läkare som tar saken på allvar, även om hans första åtgärd är att ignorera.
-
Vad skönt.... samtidigt som det ju är bättre att veta vad det är. Håller tummarna att hon blir bra snart lilla tösenJenn83 skrev 2010-01-20 19:36:48 följande:Nydöing...Lät hemskt, men kunde inte låta bli att skratta åt det. Blev verkligen ett helt annat ord med det stavfelet!Och fin mage, Anuya!! Jag fick också höra det där om där var 2...men så var min mage rätt stor...4 kg Maja där i ju Sjögurka: Nej, rumpan är verkligen inte fin på henne nu. Alldeles röd och sårig. Vi försöker lufta men ändå svårt att hålla det fint. Inatt vaknade hon med blöjan full, och även imorse. Inget kulTezz: Vi pratade med vårdcentralen idag och de hade testat för salmonella, och det var det inte
-
Gick över 12 dagar med 1:a och med Linnéa åkte vi in på bf... ut kom hon 01:16 (nästan på bf)L33L00 skrev 2010-01-20 20:50:58 följande:anuya - jag är i vecka 37 (36 + någonting), gick över 2 veckor sist. så borde väl ställa in mig på att det kan ta tid! Ska till bm imorgon!Kunde inte heller låta bli att skratta åt nydöing, men usch vilken hemsk felstavning.
Så man ska aldrig säga aldrig -
1: bäbisen fixerad i v 31 (kom ut v 41+5)L33L00 skrev 2010-01-22 11:38:11 följande:ni som fött fler än 1 barn, när "fixerade sig" andra bebisen & första? Och ni andra, "fixerade sig" era bebbar nu sist? Wilhelm "fixerade sig" innan v.34 men den här bebben är ruckbar i vecka: 37
2: bäbisen fixerad i v. 32 (kom ut v. 40+0) -
ÅÅåå vilken lyx. Är ruggigt avundsjuk...Baypower skrev 2010-01-22 19:11:01 följande:Saza; GRATTIS!!! Vad kul att de får gå på samma dagis. Speciellt då de inte bor ihop hela tiden. Toppen!!!Felixsjukan är väl egentligen över men han äter typ ingenting. Idag insåg jag att det nog inte berodde på halsinfektionen. På båda sidorna om de fyra främsta tänderna i överkäken är tänder på väg igenom och tandköttet ser riktigt ömt och svullet ut. Lite vitt syns också så förhoppningsvis har de trängt igenom inom kort. Imorgon är det barnfritt med natt på hotell, Snabba Cash på bio och middag på restaurang. Tjohoo!!
-
KIKAR bara in en snabbis... Håller på och renoverar och skruvar möbler till Jonatans rum... tar all min lediga tid just nu... Börjar jobba 15:30 och tänkte göra ett ryck innan...
Vad är det jag läser om ullfett??? Är det något som hjälper mot röda stjärtar?? Och medison? Måste kolla upp det på apoteket... Vi behöver också en dunderkur. Linnéa har varit röd läääääänge nu.. Inotyol funkar delvis....
Ang MILOs förkylning.. Linnéa har varit konstant snorig i 4-5 veckor nu. Rinner hela tiden. Ingen feber dock, utan baba snorig. Känns som om det är nog!
Krya på er, lycka till på UL (mys ) , och inskolningar, 1:a dagen på "dagis", och mkt mer...
Hade bra!
-
Anuya: Uch och fy vilket fall. Man blir ju så ruggigt orolig när man dessutom har en liten i magen. Skönt att allt gick bra... Blev själv lite orolig när jag läste nennes inlägg här ovan. Antar att det var fallet hon syftade på. Hoppas det så at det inte var nåt mer... Håller tummarna att du mår bättre snart.
Lycka till alla gravida... Slutspurten för många.....
-
ska på me&i på lördag nästa vecka. Har spanat in nya kollektionen på nätet. ÄLSKAR! Hittade en hel del "måsten". snacka om dyrt!
Kurbitsklänning + mössa, dress med pussgrodan på, många andra fina klänningar, tröja med bil och husvagn till sonen, Och mammaklänningarna/tunikorna... Underbara!
-
Linnéa började hos dagmamman i början av nov. Hon stormtrivs verkligen och har sen dag 1 sprungit raka vägen in i lekrummet utan att säga hejdå. Vi brukar alltid ropa "hejdå Linnéa" och "hejdå Jonatan". Nu på slutet har hon börjat vinka, ge slängpussar och ibland får man en kram. Väntar mig ett bakslag framöver men är glad så länge den lyser med sin frånvaro.
Kanske blir efter sommaren. Barna ska ha sommarlov hela sommaren så det får bli inskolning efter sommaren igen känns det som. Utan storebror som börjar förskoleklass då.....