• Tezz81

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Har inte varit här på mer än 1 vecka efter att ha haft en helt underbar semester på Rhodos.... Ska leta reda på karlsadtös inlägg om trotsig 6 åring nu. För oh my god! Min son är förbytt,,, snácka om tonåring i miniatyr.... Håller på att bli galen..

Sen världens busigaste lilla snart 2 åring som gör allt med bus i blicken....

Ska försöka läsa i kapp sen men det är lite mkt nu eftersom me&i har kollektionssläpp i morgon... Packade upp godbitarna i går och fölrbereder alla lappar m.m i dag.,........

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Saza skrev 2010-08-14 21:52:27 följande:
    Tänkte bara skriva att jag fortfarande är aktiv här. Jag läser iaf allt ni skriver, men har varit lite dålig på att kommentera.
    Vissa av er läser ju bloggen och vet att vi har varit iväg på en liten semester också

Milo går igenom värsta sortens tvåårstrots och är samtidigt GALET vild. Han är ett heltidsjobb. Att då dessutom ha en tremånaders bebis... jag är slut som människa...
    Man måste ha 100% koll på Milo hela tiden, men det går inte. För några dagar sen stoppade Andreas honom i sista sekund från att dricka ur diskmedelsflaskan och igår ramlade han ner från soffan och slog i huvudet så hårt att han var helt borta en stund efteråt.
    Han har en enorm överskottsenergi och är på precis ALLT hela tiden och jag bara väntar på att nåt allvarligt ska hända. Jag vill ha full koll på honom, men med Caspian så funkar det inte.
    Han har en enorm vilja och ett fruktansvärt humör. Om det inte går hans väg så bryter helvetet lös. Utbrott utan dess like.

Ibland undrar jag hur jag orkar... Jag är rädd att energin en dag är helt förbrukad, att jag bryter ihop.
    Än så länge håller jag humöret uppe (även om jag är väldigt nära bristningsgränsen varje dag), men jag är så trött på att jaga. Så trött på att säga "NEJ!". Så trött på att försöka få tyst på honom när han bara skriker och skriker. Så trött på att behöva bli arg på honom.

Han är självklart också en helt underbar kille. Som pratar (på sitt sätt), skrattar, busar, kramas och hittar på saker man gapskrattar åt. Och jag tror det är där jag hittar energin för att orka med det andra.

Att ha det så här med Milo och sen ha en liten bebis är ibland mer än psyket klarar.
    Jag går runt med en ständig oro över att nåt ska hända honom när jag inte har koll. Jag KAN INTE ha koll hela tiden.
    Jag är död av utmattning, men måste ändå ha total fokus hela tiden.

Jag vet inte varför jag skriver det här, det bara blev så.
    Nåt som behövde ut helt enkelt... och allt vill man inte skriva i bloggen
    Uch vad jobbigt du verkar ha det nu.... Och jag förstår dig! Viljan ha koll, finnas till för båda m.m
    Ngn vis sade "man får inte mer än vad man klarar av",
    Jag hoppas att det stämmer. Och håller tummarna att det stämmer även för dig! Att det hela lägger sig och du får orken tillbaka.

tycker det är bra att man kan dela med sig både av roliga och jobbiga saker här. som sagt! Allt vill man inte skriva i bloggen, prata maed vänner om. Så skönt att kunna "beklaga sig" här ochj känna att det är ok att göra det. Hoppas att det ordnar upp sig och att Andreas kanske kan ta Milo med sig bort ngn timme när han är ledig. Så att du känner att du bara har caspian att fokusera på.... Och om han sover kanske även du kan få möjlighet att vila en stund,,,,,
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Skulle ni vara intresserade av att boka in en me&i träff i Sthlm? Om jag tar mig dit, hur många skulle komma? Bara så att jag vet om det är ngn idé....

Skulle ju vara så kul att träffa er... (och få sälja lite kläder

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Jenn83 skrev 2010-08-17 21:58:33 följande:
    Nenne: Jättesvårt beslut, men det är inget direkt man kan ge råd om, det är bara du/ni som kan känna vad som är rätt för er. Men visst, det är som du säger, att även om siffrona inte var helt toppen så är det ju ändå väldigt liten risk att det ska vara något fel på er lilla plutt.

Bay: Skönt att inskolningen gick så pass bra. inget konstigt ju att han tyckte det var lite sådär i början, det kommer säkert gå jättebra. Och mysigt att de sover ute. Där jag jobbar och praktiserar sover småbarnen ute i vagn. på vintern ligger de i gosiga sovsäckar, ser härligt ut!!

Maja verkar fortfarande vara en av minstingarna i tråden, om man ser till vilka storlekar era barn har. Här är fortfarande 86 perfekt, 80 funkar i vissa fall. I klänningar och shorts har fortfarande en del 74:or!
    Då är nog Maja och Linnéa ungefär lika stora... Linnéa har också 86 . har haft 74/80 på tights då hon är en spinkis.... 80 på t-shirtar... Lutar åt en overall i stl 92. Hon fick en svindyr NANOOK av min syster förra vintern i stl 86 som var lite stor då. Hoppas innerligt att den passar i år eftersom hon inte växt så jätte mkt. Annars så hade Linnéa en overall från Lager 157 förra vintern som satt kanon på min spinkiga tjej! 
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    tobiq skrev 2010-08-24 05:53:32 följande:
    Nu gör det jäkligt ont här tjejer! Håll tummarna nu! Är detta förvärkar får dom ta emot mig och skjuta mig...
    Håller tummarna tobiq...... HÅRT!
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    cassis23 skrev 2010-08-25 09:48:23 följande:
    Undrar hur de går för tobiq

Någon som vet om man får använda zongel som gravid?

skogsbollen: Cajsa sover ca 2 timmar på dagen o mellan 20-08 på morgonen, ca men jag tror att hon egentligen sover för mycket på dagen!?
    Jag fick inte det när jag väntade Linnéa... 
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Baypower skrev 2010-09-01 14:10:29 följande:
    Cassis: Det behöver faktiskt inte bli så att hon springer upp. För Felix tog det ca 2 månader innan han fattade att han faktiskt kunde kliva ur sängen. Vi håller tummarna här.

Tack till alla Stockholmsmammor för idag. Jag och Vincent, Sjögurka med Molly och Otto, Korv med Abbe och Love, Isis med Isabelle, Saza med Caspian, Anai med Charlie och Anuya med Hugo och William träffades idag och hade mysigt med fika, lek och korv. Alltid toppentrevligt!!!
    Men ååå.. Då var det i dag jag skulle ha varit med och visat kläder då....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Grattis alla nyblivna 2 åringar.... och 29 åringar..
    Nyblivna mostrar och fastrar...
     Och hoppas allt är bra med alla er andra också...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Apropå nya sängar.
    i början av Juni bytte jag till en växa säng till Linnéa. kämpade en vecka och det gick bra.
    Sen kom Tony hem från Gotland och jag var och jobbade.
    Han tyckte det blev för mkt spring och la henne i spjälsängen igen. (den stog monterad i ett annat rum).
     Så var det förstsört. Nu har sängarna stått bredvid varandra sen dess.

I dag när Linnéa skulle sova middag så la hon sig i växa sängen och sa "sova den sängen". Ja det får du sa jag, men då måste du ligga alldeles still och sova. Ja svarade hon. Gick ut och stängde dörren. Det var 12:45 och jag har inte hört ngt sen dess... Tror ju knappast att det kommer att gå lika lätt till kvällen men vi får se. Börjar det funka nu ska spjälisen väck. Tar bara en massa plats.....

Nu ska jag kika på cassis säng....

och skogsbollen, vilket underbart dockhus. ett sådant ska Linnéa lätt få i julklapp... (eller om man kan säga åt farmor och farfar att köpa ett) I 2 års present ska Linnéa få en eldriven motorcykel från biltema. Hon ÄLSKAR att åka 4-hjuling och detta får bli en kompromiss...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Movie: super fint dockhus det med.... Och jag skulle kunna göra mkt för köket. HELT UNDERBART! (utom att betala 2500

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81

Nu är även Linnéas  2 årskalas till enda. Fast hon inte fyller förns på fredag....
    Men jobb ställer till det så vi har firat henne riktigt idag...  Kan nog inte hålla mig från att fira lite innan jobbet på fredag också..

Det blev fina presenter här..... IKEA kök, IKEA kastruller och bakset, mat m.m, dockor med diverse tillbehör, dockmatstol, motorcykel från BILTEMA, pussel, kassa apparat, kaffebryggare och brödrost (OBH Nordica chilli, lika som vi har i riktiga)....

Och mera..... Själv klart en hel del "och hur tänkte dom nu?" presenter också men nu ska vi inte vara kräsna...

I morgon bär det av till Öppna Förskolan och då ska jag ta med tårtan som blev kvar. Att man alltid måste göra för mkt.....

Grattis Ristin i efterskott! Det är klart att du ska ha klackskor på renslakten...

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    korvmedbröd skrev 2010-09-20 12:15:34 följande:
    Först och främst vill jag GRATULERA alla de fantastiska barn som gått och blivit TVÅÅRINGAR!
    *sjunger en liten trudelutt*

Har inte varit inne här på ett tag, men ni finns i mitt hjärta och i mina tankar mest hela tiden! Det ska ni veta!

Vad lustigt att ni pratar om pyjamasar. Vi måste vara synkade på någotvis. Jag måste säga att jag har otrligt svårt för pyjamaser med knapp-knäppning ner vid ben och rumpa. Men om det var något som gick mig förlorat i samma veva som jag fick barn, var det förmågan att lätt och enkelt kunna knäppa en knapp. Innan jag ens har hunnit knäppa den första knappen, har barnen tröttnat för längesedan och kan absolut inte tänka sig ligga mer still. Fliken bredvid den här, har jag öppen för att titta efter pyjamas med dragkedja. En som inte skaver då förstås. Nu börjar det blir kallt om kvällarna.

Tezz:
    MINA BARN HELT BEDÅRANDE I SINA MÖSSOR! TACK SKA DU HA!!!

Nu ska jag försöka ta mig lite tid till att läsa ikapp det jag har missat... men nog hör jag att någon av barnen stånkar i sin sömn = vaknar snart! Väldigt snart!

Ha det gott, ni alla fina!
    Ännu mer än vanligt då menar du ? -:)  Vill se kort
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    cassis23 skrev 2010-10-12 22:18:15 följande:
    Märks att många har fått smått igen för de är så lugnt i tråden

Måste bara visa detta... Är så nöjd

Allt började med att jag gjorde en trolldeg för att sysselsätta Cajsa men de hela slutade i att min fantasi började flöda

cassis24.blogspot.com/2010/10/trolldeg-blev-d...#links

Bra när jag kan pyssla samtidigt som Cajsa kan "baka bulle" som hon säger
    Superfint! Vad använde du för färg till?
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Knastroll82 skrev 2010-10-22 12:07:56 följande:
    Är lite rädd just nu...
    Har hittat en knöl i bröstet och väntar på remiss till mammografi.
    Tankarna snurrar. Jag VAT ju att det oftast inte är cancer, men tankarna söker sig ditåt i alla fall.
    Har varit mycket cancerelände på sistone.
    Morfar gick ju bort i lungcancer i våras och pappa har precis avslutat sin behandling.
    Vill bara ha tiden NU, eller helst nyss.
    Väntan och ovisshet är det västa.
    Håller tummarna att det inte är ngt....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Taneli skrev 2010-10-24 22:53:26 följande:
    Fy vad jag är deppig just nu. Jag o sambon har haft det kanckigt ett bra tag och han var borta en vecka på utbildning och när han kom hem så säger han att det är bäst att vi flyttar isär. Är så himla nere och gråter massa medans han inte visar nåt och verkar mer glad än ledsen. I slutändan är det nog det bästa men just nu känns det jättetungt. Man tänker mycket på hur barnen kommer reagera, hur det kommer gå med mina pågående studier, ekonomin o.s.v. Just nu vill jg bara åka bort....

Uch vad jobbigt. Lider med dig! Vad jobbigt när ni inte är överens. Hoppas det ordnar sig till det bästa!

KramarHjärta

Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Skogsbollen:
    Vart har du beställt det fina dockhuset ifrån? Det går ju inte att beställa från sidan du länkade till. Vill ge Linnéa ett sådant i julklapp...
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    Jenn83 skrev 2010-10-29 21:59:17 följande:
    Ikväll har vi haft kalas för Daniel och passade på att "outa" att Maja ska bli storasyster. Det är väldigt tidigt, går in i vecka 8 imorgon men om allt går bra kommer bebisen i mitten av juni.
    Som ni andra sagt så är detta inte officiellt så inget på fejjan eller bloggen!
    Grattis... Vad skojj!

Jag har blivit alldeles bäbissjuk och längtar efter en till liten.... Vi som inte ska ha fler.... Bara att vänja sig vid tanken......
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    cassis23 skrev 2010-11-08 13:26:08 följande:
    gbp? Är de magsäcken, en sån gastric bypass eller va de heter?

Min syster har ju väldiga problem med sin son, han slåss o skriker o biter, kastar saker, pratar inte än och är ca 7 månader efter i utvecklingen. Vi har trott att de kan va assberger elle rså men nu har han fått en diagnos och de är autism
    Tycker synd om min syster! Hon själv har ju nedstatt begåvning och att ta hand om ett autistbarn blir inte lätt.
    Jag jobbar ju som personlig ass och har jobbat med en tjej med autism. Hoppas verkligen att dom får hjälp och stöd, för bara man vet hur man ska göra så blir livet så mkt enklare. Håller tummarna för din syster.  Att dom får hjälp att klura ut vad som är rätt för just deras barn....
    Jonatan04, Linnéa08
  • Tezz81
    isis79 skrev 2010-12-07 21:00:34 följande:
    Lappen: Härligt och höra att han har fått komma hem!

Angående julklappar så ska Isabel få en Brio tågbana av oss sen får släkten fixa resten Flört
    Får väl också passa på och berätta för er här inne (vissa vet redan) att Isabel ska bli stora syster i Juli om allt går som det ska går in i v 8 imorgon! Var på ett Vul i fredags pga blödningar och uteblivet illamående (hoppas verkligen det fortsätter att utebli) och fick se ett litet hjärta som slog med starka slag. Så nu håller vi tummarna!
    Grattis och lycka till!
    Jonatan04, Linnéa08
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7