Saza skrev 2010-08-14 21:52:27 följande:
Tänkte bara skriva att jag fortfarande är aktiv här. Jag läser iaf allt ni skriver, men har varit lite dålig på att kommentera.
Vissa av er läser ju bloggen och vet att vi har varit iväg på en liten semester också
Milo går igenom värsta sortens tvåårstrots och är samtidigt GALET vild. Han är ett heltidsjobb. Att då dessutom ha en tremånaders bebis... jag är slut som människa...
Man måste ha 100% koll på Milo hela tiden, men det går inte. För några dagar sen stoppade Andreas honom i sista sekund från att dricka ur diskmedelsflaskan och igår ramlade han ner från soffan och slog i huvudet så hårt att han var helt borta en stund efteråt.
Han har en enorm överskottsenergi och är på precis ALLT hela tiden och jag bara väntar på att nåt allvarligt ska hända. Jag vill ha full koll på honom, men med Caspian så funkar det inte.
Han har en enorm vilja och ett fruktansvärt humör. Om det inte går hans väg så bryter helvetet lös. Utbrott utan dess like.
Ibland undrar jag hur jag orkar... Jag är rädd att energin en dag är helt förbrukad, att jag bryter ihop.
Än så länge håller jag humöret uppe (även om jag är väldigt nära bristningsgränsen varje dag), men jag är så trött på att jaga. Så trött på att säga "NEJ!". Så trött på att försöka få tyst på honom när han bara skriker och skriker. Så trött på att behöva bli arg på honom.
Han är självklart också en helt underbar kille. Som pratar (på sitt sätt), skrattar, busar, kramas och hittar på saker man gapskrattar åt. Och jag tror det är där jag hittar energin för att orka med det andra.
Att ha det så här med Milo och sen ha en liten bebis är ibland mer än psyket klarar.
Jag går runt med en ständig oro över att nåt ska hända honom när jag inte har koll. Jag KAN INTE ha koll hela tiden.
Jag är död av utmattning, men måste ändå ha total fokus hela tiden.
Jag vet inte varför jag skriver det här, det bara blev så.
Nåt som behövde ut helt enkelt... och allt vill man inte skriva i bloggen
Uch vad jobbigt du verkar ha det nu.... Och jag förstår dig! Viljan ha koll, finnas till för båda m.m
Ngn vis sade "man får inte mer än vad man klarar av",
Jag hoppas att det stämmer. Och håller tummarna att det stämmer även för dig! Att det hela lägger sig och du får orken tillbaka.
tycker det är bra att man kan dela med sig både av roliga och jobbiga saker här. som sagt! Allt vill man inte skriva i bloggen, prata maed vänner om. Så skönt att kunna "beklaga sig" här ochj känna att det är ok att göra det. Hoppas att det ordnar upp sig och att Andreas kanske kan ta Milo med sig bort ngn timme när han är ledig. Så att du känner att du bara har caspian att fokusera på.... Och om han sover kanske även du kan få möjlighet att vila en stund,,,,,