Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Grattis bay och tobiq till lyckade ultraljud! Härligt Vi fick också halvtaskiga bilder den här gången, vad är det med våra småsyskon?

Var hos barnmorskan igår, vecka 26 idag. Bebisen ligger exakt som Molly gjorde, med rumpan till höger och huvudet till vänster. Det är fortfarande tidigt att säga något men jag tror ju att det helt enkelt är mysigt att ligga på tvärsen i min mage. Om den fortfarande ligger såhär i vecka 32 ska jag får göra ett lägesbestämmande ul för att vara på säkra sidan.

Anuya: Mysigt i bebisbubblan, tycker Hugo är söt som tar saken i egna händer på natten... Såg bilden på overallen, vad bra att den kom till användning!

Saza: Låter som att din kropp förbereder sig ordentligt Spännande...

Imorgon kommer de och fotar vår lägenhet, visning 18 april. Så ikväll blir det homestyling a la Jenny! Vi har redan rensat massor och igår målade vi om en vägg i klädkammaren (vi målade om den när vi flyttade in i massor med olika färger, nu är den mörkgrå).

• j 3 n N y

Det förstår jag att du gärna vill. Ha kvar honom i magen alltså. Men jobbigt med mycket förvärkar och tryck nedåt... Ligger den med huvudet åt rätt håll eller är du fortfarande orolig för tvärläge?

• j 3 n N y
    Anuya: Hejar också på viktökning! Men han var ju ganska stor när han föddes så någon panik kan en amatör som jag inte tycka att det är? Men vad vet jag, bra att de håller koll i alla fall!

Movie: Ska visa bilderna sen när de är klara, vi har anlitat Husman Hagberg främst för att en av Jens gamla kompisar driver det kontor som ligger precis runt hörnet!

Knastroll: Min första tanke var också bältros... Var tvungen att googla för att jag blir så nyfiken av sånt här: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2663. Hoppas såklart att det är något mindre allvarligt, nån reaktion på mat eller liknande.

Tezz: Lycka till med nya jobbet!

Korv: Jo, man är "lite" trött nu. Vi har fyllt fem flyttkartonger med bara rensade saker. Nu har vi en minimalistisk walk-in-closet, en sån där man hänger upp morgondagens outfit på en krok. Cheez. Och en altan utan snö. Och ett kök med citroner och lime. Haha Vad roligt att komma hem till ett ommöblerat vardagsrum!
  • j 3 n N y

Jenn: Ja, så är det verkligen. Snyggt, rent och massor med yta att röra sig på. Men som du säger, kanske inte jättepraktiskt... Det här är min fjärde lägenhetsförsäljning så jag börjar kunna det här, kanske skulle starta en homestylingfirma? Men vilken jobbig natt... Håller tummarna för att det var en enskild natt och att ni får sova ikapp inatt. Och till råga på allt, trist besked från csn.

• j 3 n N y
    L33L00 skrev 2010-03-25 11:18:55 följande:
    vi har fått lapp om ledighet från dagis i sommar, hur mkt ska era små få vara hemma
    Skrev precis ut vår semesterlapp från dagis och klurar på detsamma! Jag kommer ju vara hemma (precis som du) och kommer inte få ha Molly där på heltid ändå. Funderar på att vara lediga lite runt midsommar, sen får hon gå en vecka eller två, sen vara hemma två veckor kanske och sen börja igen. I slutet på augusti åker vi till mallis så då blir det en vecka till.
  • j 3 n N y
    Knastroll: Blusen är jättefin! Vilka fantastiska detaljer, sprund nedtill och fin halsringning. Ser verkligen välsydd ut!
  • j 3 n N y
    Baypower skrev 2010-03-26 10:19:03 följande:
    Vinden har vänt?!?! Vågar man säga så efter att ha fått sova en HEL natt ostört. Självklart vaknade jag ändå med hjärtat i halsgropen vid 6 och fick för mig att Felix dött under natten för såå tyst kan bara en död vara under så många timmar   Givetvis var han inte död kanske jag bör tillägga.
    Haha, sådär gör jag också ibland Usch, hemska tanke men ändå ganska komiskt att det är en tanke som slår en bara sådär. Skönt med en bra natt!
  • j 3 n N y
    Movie: haha, vilken rolig dröm Jag skulle verkligen blir förvånad om det kommer ut en tjej ur min mage men man vet ju aldrig Hoppas Alice mår bättre idag.

Saza: ska gå in och kolla namnen snaart! Hade varit urmysigt att ses, och hade jag inte jobbat så hade jag hängt på direkt! Hoppas nån annan kan...

Roligt att se en massa gamla trådkändisar igen

Här rullar dagisvardagen på igen. Molly trivs som fisken i vattnet, nu sträcker hon sig mot pedagogerna vid lämningen och gråter inte alls. Så skönt! På dagarna går allt jättebra och hon äter, sover och har hittat lite kompisar att leka med. Nu väntar vi bara på nästa sjuka, det har redan gått över en vecka sen sist. Galet.

Vilka dunderklumpar ni har förresten, Molly väger runt 10 kg och är 81 cm lång.
  • j 3 n N y

Grattis på födelsedagen Jenn! {#lang_emotions_flower}

Lia: Du får ett grattis i förskott, vet inte om jag kommer ha tillgång till internet på torsdag. Hoppas du blir firad med en ordentlig påsktårta

• j 3 n N y
    Bay: Håller med dig, varför blir det så fel och varför blir allt så svårt ibland trots att det inte borde vara det. Kan ju hålla med dig om att Dante kanske överreagerade lite, särskilt om han jobbar mycket på kvällar och helger då man kanske behöver hjälp med vardagliga saker och avlastning av vild 18-månaders. Särskilt när man är gravid! En extra hämtning kan han väl bjussa på? Tror du inte att han bara var trött och stressad? Ibland ser man ju bara det man själv gör (är själv ett praktexemplar på detta) och inte uppskattar det ens man/fru faktiskt också tillför.

Per automatik blir det ju så att du får 10 timmar mer hemmafixartid (hämta Felix, laga mat, kanske handla, slänga in en tvätt, gå och plocka) och då blir det kanske naturligt att resterande tid delas av er båda? Så hade nog jag sett det men det är klart att man blir jäkligt less av att göra de där 10 extra timmarna, och då kanske Dante får göra lite mer hemmajobb på helgen? Så svårt, är inte heller för millimeterrättvisa men ibland tröttnar man ju.

Förlåt för det här röriga inlägget, tror säkert att ni löser allt när ni ses ikväll! Ibland behöver man bara prata med varandra så förstår man varandra helt plötsligt.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7