-
Tack! Ja ni vet ju hur det är med långdragen feber Hur går det för Milo förresten, är han nere på normal temp nu? Har också funderat på vaccinationsfeber, men vi tar henne till läkaren imorgon ändå. Är öronen bra så är det väl bara att vänta ett par dagar till.Saza skrev 2010-03-14 20:32:39 följande:Alvedon var fjärde timme, Ipren var sjätte. Stackars Molly Hoppas hon kryar på sig fort! Det kan inte vara vaccinationsfeber då?
-
Movie: vi hade en sån period för några veckor sen (vet att det var fler då också) när Molly vaknade och var jätteledsen på nätterna. Jag var tvungen att ta upp henne så att hon verkligen vaknade till och då lugnade hon sig ganska fort. Tror det höll på i en vecka eller max två. Antingen så är det läskiga drömmar eller (och) så kan det ofta bli så när de börjat på dagis. Hoppas det går över snart!
Jenn: Tycker det är schysst mot de andra barnen och föräldrarna att ni är hemma idag! Tänk OM hon skulle smitta, brukar inte vara så uppskattat... Hoppas hon håller sig frisk idag så hon får gå till förskolan imorgon
I natt uppmätte vi feberrekord på Mollsan, 40,1. Idag blir det retur till läkarenså får vi se vad han säger. Om det inte är öronen så är det vaccinationen som spökar, men det är 13 dagar sen, kan det dröja så länge? Tycker i alla fall det känns skönt att kolla upp det, vill tillbaka till dagis nu! -
Jaha. Mera öroninflammation. Förstod att det var så för hon har nämligen börjat ta sig för öronen de senaste dagarna. Ny kur med penicillin, Amimox i sju dagar. Nu ska väl de där bacillerna förstå att de inte är välkomna i Mollys öron?!?
Saza: Ja, det var väldigt lika graviditeter måste jag säga! Visst är det kul att jämföra Knasig bebis som ska oroa dig genom att helt plötsligt lugna ner sig sådär... Kanske börjar bli lite trångt? -
Anuya: Härligt att få liten uppdatering! Håller tummarna stenhårt för att ni får komma hem snart
Jenn: Vilken onödig kommentar från förskolan... Det är så trist att det ska gå ut över alla att vissa föräldrar inte kan vara hemma i ordentlig tid med sina sjuka barn.
Tezz: Idag hörde jag när de ringde upp en av vinnarna och hoppades att det skulle vara du när signalerna gick fram men det var en Monica i Strängnäs... Men än finns det platser kvar, hoppas hoppas att du får en av dem!!! Verkar vara en riktigt härlig resa En kollegas dotter vann en resa till Dubai på radio i förra veckan. Najs!
Saza: Kul med syskonvagn men trist med punka (så tråkiga pengar...) Måste kolla in P&T sport, har ingen koll på den. Vi ska försöka knipa en UJ-syskonvagn på blocket hade vi tänkt...
Skruttis: Roligt att se dig men huj vilka jobbscheman... Ni får försöka ha lite kvalitetstid när ni väl ses. Trist med Leos allergi. Såg en massa nya mjölkfria produkter på barnhyllan idag, välling och gröt bl.a.
Lia: Skönt att allt såg bra ut idag, även om man själv inte oroar sig så kan det vara bra att veta att allt står rätt till.
Har inget att skriva om mitt spännande liv idag. Har hängt på stan med en kompis ikväll, hon ska ha bebis om fem veckor. Sen ska vi vara mammalediga ihop. Mysigt! -
Jenn: Vilken underbar natt... not Låter exakt som en natt vi hade för ett par veckor sen, vi gav också alvedon eftersom det ju låter som att de har dösdsmärtor... Vet inte vad det var, men både jobbigt och lite otäckt var det. Hoppas det bara var en engångsföreteelse.
Saza: Vad tråkigt med feber. Hoppas det håller sig inom rimliga gränser i alla fall, jag vet ju inte om Molly reagerade på sprutan eftersom hon ju haft feber i en månad.
Winner: Håller tummarna för dig också, klart du skulle åka om du vann! Ingen som åker känner ju varandra så alla är säkert lika nervösa inför ett sånt äventyr
Idag går jag in i vecka 25 med 8 extra kilon. Känner mig stor, tung och otymplig. Att sätta på skorna eller klippa tånaglarna har blivit ett skämt. Får ont och flåsar som en kossa. Och det är 15 veckor kvar... -
Detta är helt sjukt. Mitt barn, hon som babblar oavbrutet och oförståeligt, har chockat oss totalt. Jens skulle åka iväg med lite tomflaskor och gammalt skräp, tar på sig jackan och skorna, går runt och plockar ihop sakerna och då säger Molly: hej då pappa. Och vinkar samtidigt. Alltså. Vi bara tittar på varandra och skrattar. När lärde hon sig det? Det här är inget vi har övat på eller fokuserat på. Jag är chockad!
-
Godmorgon girls! Behöver ett litet råd, Molly har ju ätit nya antibiotikan sen i måndags kväll och redan efter ett dygn var hon avsevärt bättre. Igår och hittills idag är hon feberfri och pigga, glada, vanliga Molly (peppar, peppar). Skulle tycka det var skönt att få iväg henne till dagis imorgon, kanske en kort dag så att hon får komma tillbaka innan helgen och sen börjar vi 'på riktigt' på måndag. Är det för tidigt tycker ni?
-
Det fina med den här nya (dunder)medicinen är att den bara tas morgon och kväll! Om hon är lika pigg imorgon får hon gå till dagis, blir lite mjukstart efter två veckors sjukdom... Tack för svaret!Knastroll82 skrev 2010-03-18 08:48:00 följande:Sjö > Visst kan hon gå till dagis, om de har möjlighet att fortsätta hennes medicinering. Man ska inte avbryta antibiotikakurer i förtid då detta skapar resistenta bacillusker = dåligt.
-
Och vad fin Liam var i klänning Väldigt passande namn också, vad duktig du är!
-
Saza: Molly säger ju knappt ett ord hon heller, det är bara helt oförståeligt babbel och bubbel så vi blev sjukt förvånade. De laddar säkert eller hur!
Usch vad trist med så hög feber Hoppas det går över snart...
Knas: Ja, jag kan kanske hålla med om att just kjol och klänning kanske passar bättre på en tjej Med undantag för Liam då förstås