Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Movie: Låter exakt som mig, jag var mycket rundare runtom med Molly. Nu är det pang-bom-rätt-ut! Har inte heller hormonrand den här gången, men å andra sidan kollade jag gamla magbilder igår och då kom randen först runt vecka 25. Men ändå, kan det vara en varsin grabb i våra maggar
  • j 3 n N y

Vi får köra namnverkstad snart, Saza verkar också behöva lite brainstorming om jag förstod hennes blogg rätt Själv är jag inne på Svante och Otto.

Nu ska jag sova bort min onda hals, godnatt tjejer!

• j 3 n N y

Härligt att alla våra små klarar sina 18-månaders-kontroller så bra! En hel drös med A-barn i den här tråden.

Jenn: Då är Maja och Molly nästan exakt lika stora, hon vägde ju 10,4 kilo och är 80,5 cm kort Skönt att få ett tillfälligt besked om magen i alla fall, hoppas det stabiliserar sig!

L33L00: Vilken söt dress! Molly verkade aldrig gilla sina jeanshängselbrallor, men en sån där liten soft sak skulle ju vara perfekt!

Vi har varit på föräldramöte ikväll. Tycker fortfarande att det känns så FEL att sitta där, som att man när som helst ska bli påkommen med att man inte har där att göra bland alla vuxna föräldrar. Tycker vi har en så härlig förskola, är så himla nöjd!

Jag och nästan alla runt mig tror eller är övertygade om att det är en lillebror i magen (utom Jens som ska vara tvärtemot) så jag börjar nästan bli lite orolig. För tänk om det INTE är en kille, då kommer jag bli så himla chockad. Får nog börja tänka lite tjej också, utifallatt... Så spännande!

• j 3 n N y
    {#lang_emotions_flower} GRATTIS ANUYA {#lang_emotions_flower} Härligt att ni fick åka hem och vila innan, kanske var det som behövdes. Nu vill vi se bilder på trollet! Kramar!

Och grattis på födelsedagen Tezz {#lang_emotions_cheers}

Var det någon som fyllde år igår också, som jag missade?
  • j 3 n N y
    Lappen skrev 2010-03-11 11:31:24 följande:
    hej alla ett tag sen nu...Vi ska på 18mån kontroll nästa torsdag. Här är det full rulle med många blåmärken...Och många tänder som hon ska bita mig i benen med...
    Shit vad läskigt, jag tänkte på dig alldeles nyss... Kul att se dig, lycka till på bvc!
  • j 3 n N y

Tobiq: Jag kände också supertidigt den här gången (runt vecka 14) men sen var det lugnt ett tag innan det satte igång ordentligt. Kvällen innan ultraljudet kände jens bebisen sparka utanpå magen vilket är helt sjukt för jag blev daterad till vecka 17 då. I början av den här veckan (24) var det också jättelugnt men idag satte det igång igen... Och sammandragningar... Jag nös alldeles nyss och oh my god vilka efterdyningar...

• j 3 n N y

Hehe, kollar americas funniest home videos. Har klarat mig utan att se en enda sekund av melodifestivalen i år, men det kommer väl inte gå att missa att fel låt vann ändå imorgon?

Hoppas ni får en trevlig kväll, själv är jag gruvligt sur på min man av olika anledningar. Karlar!

• j 3 n N y
    Lia: Det verkar inte som att de mätte huvudet på Molly sist, jag var inte med så jag vet inte men det står inget i boken som bvc fyller i. Lycka till hos doktorn, men om ni alla haft små huvuden så är det väl inte så konstigt...

Anuya: Oj, en del dramatik då med andra ord. Skönt att ni mår bra nu i alla fall! Förstår att du längtar efter Hugo, vad tycker han om lillebror? William är jättefint!

Molly hade 39,4 i temp i natt. Nu har hon i princip haft feber sen den 14 februari. Idag är sista dan på penicillinkuren mot öroninflammationen dessutom. Blir för Jens att åka tillbaka till läkaren imorgon och se om det är något annat. Det är lite stressande när hon är borta från dagis så länge.

Och så är jag svinsur för att det inte finns några resor för oss... Vill verkligen komma iväg nånstans innan bebisen föds men det enda alternativet är påskveckan och det är antingen slut på resor eller svindyrt.
  • j 3 n N y
    Lia: Kollade senaste gången vi har inskrivet i boken, 9,5 månader var hon då och hade 46 i huvudmått.

Bay: Ja, så kan det vara... Tycker snarare att hon tar sig mer för öronen nu än innan vi var inne med henne i veckan så det låter ju inte helt osannolikt. Själv är jag ett klassiskt penicillinbarn så jag är lite skrajsen för att ge för mycket.
  • j 3 n N y

Ni som brukar ge både alvedon och ipren, ger ni samtidigt eller varannan gång? Köpte flytande ipren idag för vi tyckte alvedonen funkade sådär. Hon har haft över 39 hela dan...

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7