• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Hej på er!

Imorse på RD 11 testade jag {#lang_emotions_plus}!! Vågar inte riktigt tro på det än men det känns så annorlunda den här gången än tidigare. Har aldrig testat + någonson tidigare. Nu hoppas jag att det fortsätter att visa +. Ska köpa fler grav.test och testa mer i veckan innan min officiella TD på fredag!

• Kakor

Tack för alla grattis!! Det känns overkligt!

Det som har varit annorlunda är att jag har ont i brösten fortfarande. Vid förra försöket så försvann det efter 4-5dagar. Sen har jag blivit jättetrött de senaste dagarna och det sticker till i magen lite då och då.

Det är ett fruset embryo som jag fick tillbaka :) Fast om det är det eller det ägget som vi stimulerade fram och körde på naturligt som fastnat (eller båda) är det ju svårt att veta.

Försöker smälta det här och jobba men det är inte så lätt :) Går mest runt och ler.

Nu vill jag att det ska gå hela vägen och att det ska funka för alla er också.

Kramar

• Kakor
    Susie skrev 2010-03-29 10:03:11 följande:
    Cookie GRATTIS!!!!!!! Åhhh va härligt! Vilket försök var det nu igen?Jag tror att när man väl blir gravid så känner de flesta det på sig och alla de där dova symtomen blir tydliga på ett annat sätt! Vilken lycka! Snälla berätta, hur känner du???? Hur berättade du för sambon?!Gud så glad jag blir för er!KRAM!Embla, Va härligt att du är igång! Nu är det inte långt kvar till Vul då?!Myran Hej!!! Jag hoppas verkligen att Menopur ska ge dig större chanser som så många skriver så verkar det ju mera effektivt! Har inte haft det själv dock men svarat bra på gonal-F. Välkommen hit!Suza, Hur har det gått? Hoppas så att du kunde få ett fint plus nu!Själv väntar jag på BIM eftersom vi naturligt fick till lite mys lagom vid ÄL men allt är som det brukar vara e vecka innan mens och har tyvärr den här månaden åkt på världens jobbigaste PMS! Är det nån som vet om PMS blir starkare av starkare ÄL? Jag hade extremt tydlig och stark ÄL den här gången nämligen..... hmmm! Hatar allt det här analyserandet. Det positiva är väl att mensen inte kommer att komma till helgen eftersom jag börjar spraya på onsdag Ska spraya en extra vecka för att det inte fanns tid i V 17 för ÄP så det blir intressant. Hoppas det kommer funka lika bra som förra gången fast bättre då Ang. akupunktur så gick jag hos en väldigt duktig akupunktör/homiatriker som jobbade hårt på min kropp med både massage, knäckte kotor, gav akupunktur 2000, mjukade upp alla ligament och tog bort blockeringar.....men det blev ju ingen graviditet då heller. Jag försöker förlita mig på CVL's förklaring till att allt beror på embryot, annars blir jag knäpp!Kramar på er allihopa!Ps. jag har beställt ett 20pack gravtest nu HA HA HA!
    Tack!!

Det är mitt första FET och innan har jag gjort en IVF som ej kom till ET samt en IVF som kom till ET men minus. Innan dess massor med puregonstimuleringar. Så det är mer än 1 1/2 år sen mitt första besök på CvL.

Jag berättade för min man genom att gå in och väcka honom (testade mitt i natten) och fråga om han också såg ett plus eller om jag inbillade mig :) För jag trodde på allvar att jag inbillade mig! Knäpp :)
  • Kakor

Embla: Vad tråkigt att det inte hänt någonting än men det kommer. Tröttsamt att hålla på och spruta länge. När är nästa vul?

• Kakor
    suza skrev 2010-03-30 18:01:35 följande:
    Hejsan tjejer! Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att mitt test var positivt!! Jag har inte fattat det själv riktigt...det gjordes på en FET som de odlade tre dagar till. Det är mitt 6 försök. Den här gången ska jag inte hoppas för mycket för mitt förra plus slutade med MA.Såg att  du plussat du med cookie, stort grattis till dig!! Hoppas så mycket  att ni alla ska få plus snart... Kramar till er alla
    Grattis!!! Hoppas det går vägen!
  • Kakor

Hej!

CurlyRed: Ska försöka svara på dina frågor :) Puregonsprutorna brukar inte finnas på de stora apoteken, mer än i undantagsfall (har jagat runt stan en gång på jakt efter dem...) Men beställ så snabbt du kan så kommer de dagen efter. Kanske Schele Apoteket vid Centralen har, annars har de ju jämt öppet så kan du beställa där.

ÄP styr man genom en ägglossningsspruta, så den kommer inte att vara den dagen som den brukar för dig. Det kommer att passas in när du har tillräckligt många mogna ägg. Så du kommer inte veta riktigt vilken vecka eller dag det blir förrän du vet hur kroppen reagerar på sprutorna. det kan säkert bli v16 eller v15 eller v17 beroende på. Men i värsta fall får du väl vara "sjuk" den dagen och dagen efter.  

• Kakor

Lycka till allihop!

Jag mår bra än med endast lite spänningar i brösten och molverk i magen. Men illamåendet kommer nog snart, det känns så.

Glad påsk!!

• Kakor
    Embla82 skrev 2010-04-04 19:23:13 följande:
    CurlyRed, när jag hämtat ut puregon har det alltid funnits i lager. Däremot har jag fått beställa hem orgalutran, men det kom typ dagen efter så det är nog ingen panik med medicinerna. Dom kan nog se vart det finns hemma också så är det bara att åka till nästa butik. Var på vul igår på självaste påskafton och det gick bra för en gång skull. Nu fanns det några ägg och det störta var på 11 mm, så jag sprutar på några dagar till och ska tillbaka på tisdag. Dock var östrogenvärdet ca 3000 så nu måste jag ta det lungt igen. Att jag ska vara så svår... antingen är det för lite eller för mycket. Vad hände med vårt älskade svenska ord lagom??
    Men vad skönt att det hänt lite i alla fall! Hoppas det fortfarande ser bra ut på tisdag!
  • Kakor

Embla: Det är bra med mig :) Jo, det börjar kanske sjunka in lite men det dröjer nog till efter VUL innan jag kommer att tro på det helt.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen