• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Hej på er!
    Det är så segt att ruva! Tiden går otroligt långsamt känns som att dagarna bara släpar sig fram.
    En liten fråga: Jag fick inte progesteronvagiatorer nu när jag gjorde FET, har någon av er gjort fet utan progesteron efteråt. Dr. H sa bara att det inte behövdes.

Embla: hur går det med huvudvärken förresten?

hhoppas: Det är ju inte kört än! Det är tröttsamt att få sånna symptom men det kan lika gärna vara för att ägget har fäst :)

• Kakor

Jag tog Menopur tills jag fick fram ägg sen ägglossningsspruta

• Kakor

Jag fick omväxlande 75 & 150ie och hade 1 stort och många små blåsor. Det känns bara konstigt att jag fick ta dem efter et med vid färskförsöket men inte nu. Så stor skillnad är det väl inte. Men jag ska lita på att han vet vad han gör :)
    Jag får aldrig mens utanför behandligen men under behandlingarna så har den kommit 14 dagar efter ÄL.

Alltid är det någonting man ska fundera på :)

• Kakor
    Cahela skrev 2010-03-23 17:02:35 följande:
    ja, jag förstår hur du tänker. Det känns bättre att få ta vaggisar eller vad det nu kan vara för att få göra allt som går för att maximera chanserna. Man blir desperat på piller, vaggisar och allt vad det kan vara.
    Jo tyvärr blir det lite så :)
  • Kakor

Embla: Jo jag är ju glad att slippa dem! Blev bara lite fundersam men det är säkert som du säger :)

Jobbigt att huvudvärken sitter kvar... Men vad skönt att du redan har sprutstart! Då är det förhoppningsvis inte så långt kvar till ET.

Förstår att du glömde sprayen, fick vända en gång när jag nästan kommit hela vägen till jobbet (6 mil!) för att jag glömt sprayen. Och en gång kom jag på mitt i natten att jag glömt ta sprutan. Hjärnan är konstig ibland  {#lang_emotions_smile}

• Kakor

Vi ska definitivt se till att fixa bebisar i tråden!! {#lang_emotions_smile} Hoppas den här våren blir bra för oss alla.

Har 9 dagar till testdag

• Kakor

Det hoppas jag också!! Kommer säkert att tjuvtesta i början av nästa vecka {#lang_emotions_innocent}

Skönt att du kommit igång med sprutandet igen.
    God natt allihop!!

• Kakor

CurlyRed: Välkommen! Lycka till med ditt första IVF-försök. Det finns väldigt många kunniga i tråden så om du har frågor så finns det alltid någon som kan svara.  Det är bra i tråden att man får stöd och kan prata med människor som går igenom samma som man själv gör. Men förhoppningsvis behöver du inte stanna i tråden så länge {#lang_emotions_smile}!

• Kakor

Hoppas att det lyckas!
    Vilken läkare har du? Jag har haft alla under den här tiden för man får inte alltid samma läkare på samtliga besök. Jag tycker dock att alla är väldigt bra på sitt sätt :)

• Kakor

God morgon allihop :)

Curly Red: Ja, du gör allt med samarbetesläkare. Det är skönt att slippa åka långt hela tiden. Jag jobbar i Uppsala men bor i Sthlm så därför har jag gått hos CvL hela tiden. Hade jag inte jobbat där hade jag säkert också vänt mig till samarbetesläkare. Vad innebär det att ha bakåtlutad livmoder?? Är det Puregon du ska ta? Jag började ännu lägre än 100 ie när jag gjorde min första IVF men det var för att jag är oftast väldigt lättstimulerad med Puregon. tror att jag startade på 75ie.

Nu är jag på RD 8! Tiden kryper fortfarande fram , har värk i brösten och lite ont i magen samt att jag börjar få finnar. Det känns som att jag kan få mens snart eller så är jag gravid. Dumt när symtomen är så lika varandra :)

Trevlig lördag!

Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen