• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Embla: Hur har det gått idag?? Håller tummarna!

• Kakor

anlo24: Det är bara en ampull Puregon i varje kartong + sprutspetsar. Ampullen innehåller 900ie, om du skulle ha 3 gånger 900 så borde du då fått tre kartonger.

Det är inte konstigt att det känns lite stickningar i äggstockarna men magen har nog inte med det hela att göra tror jag. Hade också så en gång och ringde då till CvL och frågade och de sa att jag nog hade åkt på matförgiftning/maginfluensa och att det sannolikt inte var biverkningar så tidigt.

Om jag hade blivit medbjuden på vinkväll hade jag inte gått, nu vet alla på jobbet + alla vänner att jag gör IVF så ingen hade undrat :). Men det är ju helt upp till var och en hur man vill göra.

• Kakor

anlo: Jag förstår att du inte vill berätta :) Som Turbolina skriver så är det säkert ingen fara men jag avstår av just den anledningen att jag inte vill ha någonting att skylla på om det inte fungerar.

Kram

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-01-31 17:16:21 följande:
    Cookie:Ser att du ska göra VUL imorgon. Spännande. Hur mår du nu? Känner du av nga biv?Har du sprutat i 6 dgr? Vilken dr ska du till?Jag ska till Dr Holte på to. Vi hade Dr Bakos första besöket.
    Anlo: Svarar på ditt inlägg här i stället för i listtråden :)

Det ska bli spännande! Är lite nervös på grund av att jag fick avbrtya förra försöket. Jag har sprutat sen den 22/1 så det är väl 9 dagar nu. Ska till Dr Bergh men har varit hos alla under de olika behandligarna.

Jag känner av ganska mycket biverkningar, betydligt mer än vid tidigare tillfällen. Har haft migrän och "vanlig" huvudvärk växelvis, är ordentligt öm i äggstockarna och mår smått illa hela tiden. Sen är jag till och från ganska ledsen och irriterad... Men om det fungerar och kommer till ÄP/ET den här gången så är det definitivt värt det!
  • Kakor

Hej! Vad gulliga ni är som tänker på mig! Det värmer!
    Det har gått bra idag!!! Jag vågade inte hoppas förrän jag fick telefonsamtalet från CvL med resultat från blodprovet, de ringde för 10 min sen {#lang_emotions_smile}
    Av mina många ägg så hade runt 10-15 st växt till sig och låg mellan 21 - 15 mm. Idag ska jag vila från Menopur och imorgon är det dax för ägglossningsspruta och på torsdag blir det ÄP! Jag är så glad och det känns skönt att det blir ÄP den här gången.

• Kakor
    Embla82 skrev 2010-02-01 14:08:18 följande:
    va skönt!! Bra att äggplock är inplanerat för dig också nu. Så får vi förhoppningsvis ruva ikapp sen!
    Hoppas vi båda får ruva! :)
    Brukar de i vanliga fall korttidsodla äggen så att det blir ET efter 48h?? 
  • Kakor
    Embla82 skrev 2010-02-01 15:02:01 följande:
    ja, jag tror inte att linne långtidsodlar alls. Så är står det på hemsidan:Flera sammanställningar av jämförande studier mellan kort och lång odling visar att graviditetsfrekvensen inte blir högre med långtidsodling. Även kliniker som använder sig av blastocystodling i stor utsträckning, gör det på bara en del av alla behandlingar. Om man trodde att embryon verkligen blir ”bättre” av längre odling, så skulle förlängd odling förstås göras i samtliga fall!
    Tack :) Det låter bra det, då blir det förhoppningsvis ET för mig på lördag.
  • Kakor

Tack! Det känns som ett väldigt bra resultat! Nu finns det lite att hoppas på igen :)

• Kakor

Piken & Mickes Puma: Tack så mycket! Ikväll blir det ägglossningsspruta. Jag hoppas att 2010 blir vårat år!

Piken: Håller tummarna för att det inte är någonting annat än växtvärk. Har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det kan kännas men det känns som mina nära vänner har haft ont i omgångar redan tidigt och det har ju gått bra.

• Kakor

Hej hhoppas :) Välkommen!

Jag och min man har pratat om det sär och han har endast behövt komma på beställning en gång tidigare och då var jag på jobbet så det löste sig själv men på torsdag då det är dax för oss så blir det nog så att jag hjälper till.

Lycka till imorgon! Hoppas på många fina ägg!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen