• Kakor

Vi på CvL fortsättningen

Det gick bra idag!! Ett ägg i magen och fyra i frysen! Ska försöka fokusera på annat än att jag ruvar men det kommer nog inte bli så lätt

• Kakor
    Mickes puma skrev 2010-02-08 11:46:59 följande:
    Tjuvtestade imorse (inatt hemma) med en billig sticka, var tvungen att väcka maken kl 04.51 för att fråga om han såg ett eller två streck... Han såg två, men eftersom det var så svagt tog jag ett CB som jag hade med, och det visade ett starkt pluss!Har fortfarande som äl-flytningar så jag hoppas att mensen inte kommer i veckan!!!Lycka till alla ruvare, känner med er!!!!Jättevarma och glada hälsningar från Thailand!
    Vad roligt!!! Hoppas hoppas att det håller i sig! :)
  • Kakor

Jag verkar göra tvärt emot alla andra och berätta för alla på jobbet. Så när jag är borta eller bara behöver stöd så finns de där för mig. Jag skulle aldrig kunnat vara tyst om det men det är för att jag behöver prata mycket om det och gjorde det som jag tyckte var lättast. Min chef är väldigt uppmuntrande och tycker ofta att jag ska stanna hemma mer än jag gör under behandligarna. Kan förstå om andra tycker att det blir mer press ju fler som vet det eller att det kan påverka negativt om man berättar men så har det inte gjort för mig. Min chef anpassar arbetsuppgifterna också så att jag inte behöver göra lika mycket om jag inte orkar. Men det ska ju vara ens eget val vilka man vill berätta för. Och att man inte skulle få sjukskriva sig för ett planerat ingrepp är ju jättemärkligt! Det är klart man får.

• Kakor

För mig känns det också som om vaggisarna spökar nu. Brösten växer och värker men det är magen som är värst. Sover alltid på mage annars men nu är det hopplöst. Den är så öm! Annars känns det bra hittills. Tiden går långsamt! Har ju inte testdag förrän 22/2. Undra om jag vågar testa lite tidigare. Min man fyller år ett par dagar innan... Ska nog testa i smyg på hans födelsedag :)

• Kakor
    Susie skrev 2010-02-09 19:03:03 följande:
    Hej! Finns det nån som har instruktioner till CVLs egna gravtest? När kan man senast läsa av det? Jag kollade när det hade gått 5 min och slängde det sen Kan det vara så att man kan läsa av det upp till 10 minuter? Nån?
    Läste instruktionen igår, man kan läsa av mellan 3 - 10 min.
  • Kakor
    Mickes puma skrev 2010-02-11 03:13:20 följande:
    Grattis Anlo!Gjorde CvL-testet idag och det var positivt (som tur var) så jag flyttar mig i listtråden och hoppas på att det kommer att gå vägen!Ruva lugnt!
    Grattis!!!!
  • Kakor
    DjurgårdsRutan skrev 2010-02-11 07:02:12 följande:
    Nån som vet om det är ok att ha puregeon som är laddad i pennan i rumstemperatur? Ska bo på hotell i helgen, och troligen kommer Tant Röd att komma då, och då skall jag ju börja spruta. Tacksam för svar.Ha en bra dag tjejer.
    Så här står det i fass:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20000210000054&DocTypeID=3
    Hantering, hållbarhet och förvaring

Använd inte lösningen om den innehåller partiklar eller inte är klar. PUREGON 600 IE/0,72 ml injektionsvätska, lösning är framtagen för att användas med PUREGON PEN. Instruktionerna för användning av pennan måste följas noggrant. Luftbubblor måste avlägsnas från cylinderampullen innan injektion (se instruktioner för användning av pennan). Tomma cylinderampuller får inte fyllas på nytt. PUREGON cylinderampullerna är inte utformade för att tillåta att andra läkemedel blandas i cylinderampullen. Använda nålar ska kastas direkt efter injektionen. Ej använt läkemedel och avfall ska kasseras enligt gällande anvisningar.

När nålen har tryckts genom gummiinlägget av cylinderampullen kan produkten förvaras i maximalt 28 dagar.

Förvaras i kylskåp (2°C–8°C). Får ej frysas. Förvara cylinderampullen i ytterkartongen. För patientens bekvämlighet kan PUREGON förvaras vid eller under 25ºC under en sammanhängande period på maximalt 3 månader

• Kakor
    anlo24 skrev 2010-02-12 12:09:26 följande:
    Nä ET i em. Skall åka snart. Känner mig lite spänd men ändå förvånansvärt lugn.Håll alla tummar ni har!!!!!!!!!!!Kram
    Lycka till!!!! {#lang_emotions_smile}
  • Kakor

Grattis tiamant!!! {#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_plus}

Jag vågar inte testa förrän tidigast på torsdag (RD 12)... När tänker ni andra testa??

• Kakor

Idag känner jag mig allmänt trött på allt. Jag har ont i magen, är på dåligt humör och är riktigt trött! Har inte haft mens tillräckligt många gånger i mitt liv för att veta om det är PMS eller vad det nu är men det är det säkert. Känner mig inte positiv :(
    Behövde bara klaga lite, hoppas ni andra har en bättre dag!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen