• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Embla82!!!! Nu ska det ruvas{#lang_emotions_laughing}

• Piken

GRATTIS Embla82{#lang_emotions_smile} Nu rackars vill vi att det ska gå vägen, att det var det där toppen ägget som nu återfördes, hoppas hoppas att det är så!

• Piken

Susie: Stort Grattis till er. Man brukar göra vul vid 6 fullgångna veckor för då borde man kunna se hjärtat slå. Jag har förstått att det finns två särkilt riskfyllda utvecklingsstadier, det första när hjärtat ska börja slå och det andra när moderkakan tar över någon gång vid vecka 12. Sedan är man torts allt orolig mest hela tiden över molvärk, hugg, stickningar och ilningar etc. Jag hoppas ni får en underbar barnmorska som vi har fått, vår sa om vi är oroliga så behöver vi inte köra det vanliga protokollet utan att vi kan kan höra av oss och komma oftare om vi vill, så säger även vårt sjukhus hemma. Och bara det gör att vi känner oss lugnare och tryggare.

Embla82: Håller tummarna än, de börjar bli blå{#lang_emotions_smile} mår du bra? Är det dax för ruvarångest till helgen?

• Piken

Dahlia89: Inte ska äggen dö, jag tror på långtidsodling, det var vårt slutgiltiga utväg om det nu inte gick den "vanliga" ivf vägen. Visste inte att cvl gjorde långtidsodling, hade nämligen falun på tapeten för det. Lycka till med ET!

Susie: Är i vecka 21+5 och magen växer och klädinköpskontot har vuxit med den. Nu när värmen kom så hade jag inget att ha på mig, fick återigen besöka hm för shortsinköp. Hoppas ni hittar en bra barnmorska som förstår er och kan erbjuda er det ni behöver för att känna er trygga.

Marvin och Susie, nyköpingsbor? Jag bor ca 4 mil norröver nyköping, världen är liten {#lang_emotions_smile}

• Piken

Marvin: Stort grattis till plusset!

Dahlia79: Grattis till ett lyckat ET och till ruvarstatus!

• Piken

Embla82: GRATTIS, GRATTIS och än en gång GRATTIS!!!!!¨
    Så glad av att läsa dina rader! Hugg och stickningar, det har jag haft hela tiden, något som oroat förstås på vägen. Hade oxå mensvärk, särskilt en natt som jag vaknade och tänkte nu är det kört dock försvann det med alvedon och ingen blödning kom... Jag var orolig för allt och är det frotfarande även om jag försöker njuta där emellan. Kankse vi har det lite så, vi som kämpat en tid för att lyckas.
    Första vul blir väl efter 6 fullgångna veckor det är ju då som hjärtat ska börja bulta i det lilla livet, det brukar inte synas så mycket innan samt att det är ett av de "kritiska" utvecklingsskeden. Än en gång strot GRATTIS till er! 

• Piken

Embla82: Förresten, det kanske är två liv där inne {#lang_emotions_smile} fick ni inte två tillbaka?

• Piken

Stort GRATTIS Dahlia. Är så glad för er skull.

Gratiis Anlo24 för en en bra äggskörd, lycka till på et.

Susie: härligt med små tickande hjärtanGlad

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen