• pp08

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-07-07 09:50:21 följande:
    Tack för ditt svar. Jag använder CB digitala test med smile på. Känner inte till nått kontrollstreck på dom. Eller har jag missat det? Idag på CD 20 fick jag tempsteg men har inte testat än. Mina flytningar är vattentunna. Så det borde inte vara ÄL eller?
    de streckorna ser du på de lösa stickorna du använder i behållaren. Ett streck (längst bort från där urinen hade kontakt) är kontrollstrecket, det andra kan vara ditt teststreck. I displayen ser du bara smileyn (stegring) eller cirkeln (ej stegring).

Men som sagt skriver CB i bipacksedeln att man inte ska avläsa deras streck, det fungerar dock för mig.......så om det stämmer kommer det snart bli en Smiley i displayen

Flytningarna borde vara lite tjockare runt ÄL, oftast hos mig också fylligare, vitare.
  • pp08

Om man tänker sig göra FET om ca 3.5v- månad (försökte hemma denna vecka, men tror nog inte att det blir något), ska man förvana CVL innan eller räcker det att höra av sig när man får utslag på ÄL stickan?

• pp08
    DjurgårdsRutan skrev 2010-08-03 10:07:23 följande:
    ppo8: Du måste ringa till dem innan, det gjorde vi när vi gjorde FET augusti förra året. Så att de kan planera in det. Lycka till.
    Tack, i så fall ringer jag när mensen inträffar (om den inträffar ), då har de nästan 2 veckor på sig att planera.
  • pp08

Tänkte passa på fråga om priset för FET. På hemsidan står 9000sek för upptining och återföring. Vi har 2 st i frysen, vad händer om de inte överlever och inte kan återföras; hur mycket måste man betala då?

• pp08

pernilla1972: Om du vill fortsätta hos CVL kan du använda dig av en distansläkare, som gör alla kontroller/UL/ planering. Det är då bara plockning och isättning som sker hos CVL. Det finns en läkare (Peter Tjerring på Nyponet)  i Katrineholm (inte långt från Vingåker) som jobbar som distansläkare för CVL. Han brukar /brukade inte heller ha en lång väntetid

cah: tack för infon Hoppas dock att någonting överlever....

• pp08

Hej. vi ska satsa på syskonförsök med FET nu. Ska ha ÄL tester i beredskap kommande vecka. Har redan pratat med CvL och sagt att vi vill göra syskonförsök, fanns redan tid denna månad

Vet ej hur många celler våra 2 embryo är, men vad jag har förstått fryses bara 9-10 poängare in. Hoppas de är fina Om (om...om....om...) vi skulle lyckas ska tjejen få ett syskon precis innan hon fyller 2 Vi får väl hålla tummarna.

Skulle ingen av våra embryo ha överlevt får vi väl betala för ett nytt försök .....

• pp08

Anlo24 och Embla 82: Vi har 2st. i frysen, så hoppas att den första redan klarar upptiningen så att vi kan spara den andra! Jag fick frågan vad de skulle göra om den första inte var helt OK, om de skulle tina upp båda och jag eventuellt vill ha båda tillbaka. Visst är vi lite rädda för tvillingar, men eftersom vi har genomgått 2 IVF utan graviditet (lyckades på 3e) samt min ålder (40 kommande månad), tycker vi att risken borde vara låg. Eftersom vi ska betala själv skulle det kännas surt att betala fullt pris för ett "halvdant" embryo. Vill ju maximera chansen på graviditet.

Får avvakta och se hur det blir på fredag och vad läkaren säger.....

• pp08

Idag dax för FET (hoppas jag). Nu är kl 10.10 och de har inte ringt än; så det kanske betyder att äggen/ägget i alla fall inte dog på en gång vid upptiningen (som de skulle göra direkt på morgonen). Nu hoppas jag att den inte har tappat några celler, kanske så pass pigg i e.m. att den börjar dela sig igen De var 4-celliga när de frystes in.

Nu börjar jag bli nervös......vi har 2st i frysen (detta är ett syskonförsök så vi betalar själva).

• pp08

Nu är man ruvare då

Det första embryot som tinades upp var jättefint, fortfarande 4-celligt Därför tinades aldrig det andra embryot upp. Båda kommer från vår (3e) behandling för 2år sedan som resulterade i graviditet (och en flicka 9mån senare).

Läkaren var väldig positiv, hoppas inte för positiv.......

Jag frågade om jag kunde få progesteron (crinone) som stöd eftersom jag har en lite kortare lutealfas senaste månaderna ( perioden mellan ägglossning och mens). Han sa att det inte är bevisat att progesteron skulle hjälpa men det skadar i alla fall  inte.  Så det blir kladd i 2 veckor nu........................

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen