• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Tack Hjärtans fröjd. Hoppas ni lyckas också vilken klinik ni än väljer.

• pp08

Haft planeringssamtal idag. Väntar på mensen nu. Sprutstart med Menopur/korta metoden om några dagar. AMH värdet var inte så bra, tyvärr togs aldrig det provet för 2år sedan så vi har ingenting att jämföra med. Men gynundersökningen/VUL visade idag att det fanns jättemånga fina äggblåsor redan; mycket bättre än förväntat!!!

Så sprutstart om några dagar, prel. ÄP v.45 (en vecka tidigare än planerat). Eftersom vi fick bra resultat förra gången (IVF3) kör vi även nu korta metoden. Hoppas det blir ett syskon nästa år

• pp08

Har varit på samtal för syskonförsök i tisdags. Väntar nu på mensen och förhoppningsvis kan jag redan börja spruta imorgon fredag med korta metoden Menopur. Då blir det ÄP v.45, en vecka tidigare än planerat (fast de egentligen inte hade tid förran v.46).

AMH värdet var inte så bra (är ju 40år nu) men jag kollade inte för 2 år sedan så har ingenting att jämföra. Ultraljudet visade dock 5-6 folliklar (äggblåsor) utan stimulering så läkaren var mycket mera positiv inställd efter VUL.
    Började blöda lite igår så det blir väl riktig mens idag då

• pp08

Hej Curly, välkommen tillbaka. Vi hade också 2st i frysen varav den första blev ET men ingen grav. och den andra inte klarade upptiningen. Vet hur det känns. Jag hade också väldigt svårt när mina första 2 försök misslyckades medan alla i omgivningen blev gravida titt som tätt. Nu är det lite lättare för oss eftersom vi lyckades för 2 år sedan på IVF3 och skulle nu fortsätta med syskonförsök.

Vi satsar på ny IVF och jag startar med sprutorna nu på lördag. Vågar inte hoppas allt för mycket men jag ska försöka tänka positivt. Får jag något embryo tilbaks är man väl så nära graviditet man kan vara som 40-åring. Vill det dessutom fästa skulle det vara helt underbart.

Hur ska ni göra nu, blir det nya behandlingar?

• pp08

Jag ska köra korta metoden med Menopur igen. Precis som förra gången (då IVFnr3, med graviditet som resultat) ska jag börja med sprutorna på CD3. Nu var det lite svårt att bedöma vad som är CD1. Första dagen blödde jag bara lite, så jag kan nog inte säga att det var dag 1. Dagen efter blöder jag lite mer, på e.m. blir det som riktig mens.  Ringde till kliniken och vi ska anta att detta är då CD1.

Hur noga är det att man börjar på rätt dag och vad händer om man börjar spruta en dag för tidigt eller för sent.
    (för tidigt: slemhinnan hinner inte blöda ut helt? för sent: för tidig ÄL innan man hinner ta orgalutran??) Bara lite funderingar......man vill ju att det ska vara perfekt....

• pp08

Grattis Anlo!!!

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av foglossning, var befriat under hela graviditeten.

Har börjat med sprutorna och har VUL på torsdag, får se vilken läkare det blir och hur det går för mina ägg.

• pp08

VUL idag och blodprov. Har svarat bra på behandlingen efter 5 sprutdagar finns 2 äggblåsor 17mm, 5 äggblåsor 10-14mm och 4 äggblåsor 6-9mm. (de flesta på ena äggstocken, de mindre på den andra).
    Fortsätta spruta Menopur i 2 dagar, sedan ÄL spruta och på måndag är det ÄP

• pp08

Var på ÄP idag. Allt gick bra och det plockades 8 ägg. Gjorde inte alls så mycket ont som de andra gånger.Sov gott efter ÄP som vanligt
    GIllar verkligen korta metoden, oavsett resultat! Nu får vi håller tummarna att det finns ett antal ägg som är mogna och har möjligheten att befruktas och delas så att det blir ET på onsdag!

• pp08

Av mina 8 ägg var 4 omogna, 1 inte befruktad, men 3 befruktad. Hoppas de 3 delar sig fint så att det blir ET imorgon!

Tråkigt att så många ägg inte var mogna, har haft det förut. Om det inte blir någon grav. denna gång och jag ska fortsätta med ny behandling skulle jag nästan ville kräva fler sprutdagar. Är väl svår bedömning om man har ägg av blandad storlek, de stora kanske rymmer, de små får inte möjlighet att växa på sig.

• pp08

Maaroj: grattis till fin skörd.

Vet inte hur många ÄP det är per dag men ÄP sker alltid på morgonen. De har iofs inte så många rum, så det blir oftast lite överlapp där man får dela rum en liten stund. ET på e.m.

När vi var där igår var det så pass många att det skulle även bli många på ET på onsdag em. några fick därför en f.m. tid (precis innan lunch) eftersom just på onsdag inte så många ÄP var inplanerade.

Måndagar och tisdagar är nog de dagarna de har flest ÄP eftersom de brukar undvika ÄP på helgerna; fast det är möjligt. De har oftast öppet för extra kontroller på helgerna.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen