Vi på CvL fortsättningen
Lycka till på VUL Anlo!!!
Lycka till på VUL Anlo!!!
Jepp, de hade tid på lördag.. Nu ska vi hålla tummarna att sista embryot överlever tills dess. När har du ÄP/ET Anlo?
Lycka till Anlo. Det måste vara et bra tecken att dina ägg växer så bra denna gång. Vi håller tummarna. Menopur/korta metoden ver också den som fungerade bäst för mig
anlo. försök ta det lugnt idag och vila; så du har massor av krafter inför ruvningen
Det blev ingen FET idag. sista embryot klarade inte upptiningen Får se hur /om vi fortsätter.
PP08, Åh va ledsamt för er! Vad synd att det inte klarade sig. Såklart ni ska fortsätta och ge inte upp! Ofta så klarar sig ju inte ett eller flera för upptining och ni hade ju bara ett.....vi fick tina 2st när vi gjorde FET för det ena klarade sig inte. Jag hoppas du snart är på G igen med nya planer! Kram!
Anlo, Guuuud va spännande det är! Grattis vilket fint resultat!!! 7 fina små ägg och idag är de väl embryon. ET idag? snälla kom in och uppdatera hur många som befruktats och hur det har gått. Många Lycka till idag! Kramar!
Anlo: grattis till din 10pöängare. EFtersom det ägget redan var så bra får man inget annat ägg tillbaka tillsammas eftersom den då skulle kunna konkurrera ut det bättre ägget; om inte båda skulle ta sig.
Du ska se att det här är ditt guldägg!!!!!
kroppen beter sig konstig. Jag brukar ha ganska regelbundna menscykler, dock lite kortare (25-26dagar).
Gjorde FET förra månaden, fick utslag på ÄL test rel.tidigt CD11, fick ett fint embryo tillbaka några dagar senare; använde Crinone i 2 veckor. Fick mens RD16/17 och testade neg. Vill sedan göra ny FET, utslag med ÄL test på CD10 redan (efter mensblödningen från RD17). Blev inget FET eftersom embryot inte klarade upptiningen. Idag alltså på CD18 och börjar redan få spottings. Tror att jag redan hade lite flytningar och minimala spottings från ägglossningen och hela veckan. Tog även ett grav.test till för att utesluta graviditet. Hade nämligen små blödningar/spottings under hela förra graviditeten och de började tidigt.
Blev det så konstigt pga Crinonet efter förra behandlingen ?(gjorde annars ostimulerat FET). Verkar så att denna månadens mens kommer tidigt, hoppas det inte blir så nästa månad med, för då stämmer inte planeringen och måste jag vänta ytterligare en månad.
Jag hoppas på korta metoden men om mensen blir så här strulig blir det kanske långa metoden då den är bättre att planera för kliniken.
Anlo: att bada är inte farligt när du väl är gravid (dvs tillräcklig länge efter ET så att du inte har några "sår" kvar). Jag hade små blödningar som kom från livmodertappen under nästan hela min graviditet. Så jag fick inte simma i bassäng eller simhall, bada i egen bad var OK. De korta perioder under grav. då jag inte hade blödning eller spottings fick jag simma /bada i simmhall.
Om du använder badet för att enbart "bada" och inte bubbla, finns det ingen risk för bakterier heller, då är et som ett vanligt bad. Det är kanske inte direkt embryot som tar skada men man kan lätt få urinvägsinfektion och det är inte roligt, speciellt när man är gravid.
Att ni inte fick fota för länge förstår jag. Badvattnet är väl inte mycket mer än 38 grader, som är din kroppstemperatur. När embryot låg under mikroskopen och under lampan blev temperaturen väl högre än det, därför ville labtjejen inte låta embryot vara där för länge.
hhoppas: Grattis. Det behövdes verkligen lite goda nyheter här