Vi på CvL fortsättningen
Ha en skön dag i solen!
anlo: (positiv) utslag på ÄL testet är positiv. SKulle det ha varit för lite urin på stickan, får du ett felmeddelande i displayen (efter blinkandet), typ som en liten (adress) bok. Men eftersom du fick utslag har det varit tillräcklig mycket !! Lycka till nu; hoppas allt går bra!!
Förresten, jag kollade upp det där med stickarna från digitala testet. Och jag har ALLTID sett 2 streck när jag drar ut stickan (som man sätter i digitala behållaren) när man har fått utslag (även om manualen säger att man inte ska lite på det!!) . Dagarna innan utslaget brukar jag se det ena strecket (som inte är kontrollen) bli starkare.... Hoppas det kan hjälpa någon som vill ha koll på Ägglossningen Testar man för tidigt syns den ena streckan inte alls.
Det går bra med ruvningen. Försöker inte tänka allt för mycket. (Fredag RD0, så idag är bara RD3; många dagar kvar). Var jättenervös vid första 3 ruvningar; men nu har jag ju en 1-åring som precis har lärt sig gå och är som en liten duracell kanin Hon har också börjat på dagis (inskolning nästan klart) och jag har börjat jobba deltid nu.
Fick lite extra hormonstöd (progesteron), för att förlänga lutealfasen (mellan ÄL och mens)...inte bevisat att det hjälper men skadar inte. Måste komma ihåg att ta dessa vagitorier 2g/dag, inte så lätt när man nu har kört helt ostimulerat. Det var lättare när man precis hade gjort behandlingen och var inne i medicinering varje dag.
Lycka till anlo på torsdag; hoppas upptinningen och återföringen går bra på torsdag!
Lycka till imorgon myran6801: hoppas du och anlo24 blir ruvare snart !!!
Myran & anlo: stora kramar. Det kommer att bli er tur snart också. Myran: det kanske var just guldägget som plockades!!! Håller tummarna.
Tack för att ni tänker på mig tjejer. Och att ni håller tummarna ;)
Pratat med Oddvar i em. Denna gång byter vi Puregonet mot Menopur. Ingen sprayning :) Han vill sbsolut inte att jag sprayar om jag mår dåligt av den. Han ska skicka hem recepten. Blir spännande att se vad jag får för dos. Nu är det bara att vänta in mensen. Känns alltid bättre efter ett nederlag om man får börja snart igen. SÅ glad för min back up plan nu.
Ska kolla klart på fotbollen. Trevlig kväll :)
Kram kram
Grattis till ruvarstatus Myran!
När jag blev gravid kände jag också något ungefär 1 vecka efter ET. Fick jättemycket ryggsmärtor och trodde att det var kört. Några dagar senare kände jag mig dock annorlunda, nästan som PMS. Vägade tjuvtesta på RD12 och då var det ett svagt pluss Plusset blev bara starkare dagarna efter.
Den här gången vet jag inte, tror att jag känner biverkningar från vagitorierna (progesteronet), tex. ömma bröst, stickningar vid ä'ggstockanra. Börja känna mig lite klumpig nu men det brukar an även vara innan mens. Idag på RD10 idag.....så några dagar till. Brukar annars få mens ca 2v efter ÄL test utslaget och det skulle betyda imorgon, men pga vagitorierna kan den vara försenat (om den nu kommer).
Känns lite tråkigt idag, som mensen är på G. Hoppas verkligen att det inte är det! Inget man kan göra åt i alla fall.......