• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-09-02 15:50:34 följande:
    tack vännen. Bra att du bullat upp med tröstgodis och film. Jag trycker i mig tröstgodis och läser skvallertidningar. Trist, vi som skulle följas åt och glädjas.

Glad för din skull att ni tar nya tag, För vår del är detta sista gången
    Usch jag kan inte föreställa mig den ångesten att detta skulle vara sista försöket.
    Har du åldern emot dig vad gäller ÄD? Eller skulle det vara ett alternativ?

Just nu snurrar det många varför?? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Tycker att jag är en snäll msk som gör allt på mitt jobb för att andra ska må bra.

Fast jag tvekat ang akupunktur etc. Är lite skeptisk ang sånt. Så har jag tom börjat överväga det.
    Vet att du gått på det. Vad skulle du rekomendera? Detta är en djungel för mig. Zon terapi, Akupuntur, TCM
  • anlo24

Tack för att ni tänker på mig tjejer. Och att ni håller tummarna ;)

Pratat med Oddvar i em. Denna gång byter vi Puregonet mot Menopur. Ingen sprayning :) Han vill sbsolut inte att jag sprayar om jag mår dåligt av den. Han ska skicka hem recepten. Blir spännande att se vad jag får för dos. Nu är det bara att vänta in mensen. Känns alltid bättre efter ett nederlag om man får börja snart igen. SÅ glad för min back up plan nu.

Ska kolla klart på fotbollen. Trevlig kväll :)

Kram kram

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-09-04 17:00:24 följande:
    Nu är vi hemma igen efter ET. Igår väntade jag hela dagen på att de skulle ringa men när jag inte hade hört ngt så ringde jag halv fyra på eftermiddagen. Helt otroligt nog hade vårt lilla ägg befruktats och de sa jag skulle komma som planerat. Det var Dr Thomas som gjorde ÄP och ET och han sa när vi kom idag att han varit så orolig att vi inte skulle få ses idag, de är verkligen empatiska och snälla på CvL. Han tog sig god tid att förklara kvaliteten och chanserna. Denna gång var det ett 4 celigt men med lite fragmenteringar i kanterna, vad det nu betyder. Hade det funnits fler ägg hade man satt tillbaka två för att öka chanserna, men tyvärr Gråter 
    Positivt dock var att förra gången hade vi bara 2- och 3-celliga. Så nu får vi hålla tummarna.

Sköt om er alla vänner,
    kram M
    Åh Myran vad glad jag blir för er skull. Det är helt fantastiskt. Om hoppet sviker nån dag så kom hit till oss så ska vi peppa på er!!! 4 celler är perfekt. :) Vet inte vad fragmentering betyder men det blir säkert till nått litet avdrag på ägget. Men det har nog ingen betydelse. Hoppas verkligen att det blir en bebies. Det är ju redan bevisat att du kan bli gravid. Eller hur Flört

Ha en skön dag i solen. Kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-09-06 10:45:48 följande:
    Känns lite tråkigt idag, som mensen är på G. Hoppas verkligen att det inte är det! Inget man kan göra åt i alla fall.......
    Håller tummarna för att mensen håller sig borta. Detta brukar vara en väntan som liknar tortyr.
    Men ingen mens betyder ingen mens o möjlig graviditet tills motsatsen är bevisad :)
    Lycka till!!!
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-09-08 08:27:28 följande:
    Så var det RV4 och fortfarande nada känningar. Börjar så smått misströsta Gråter
    Tack alla söta vänner för att ni finns som stöd!

kram M
    God morgon!

Misströsta inte, ägget har inte fäst än så du borde väll inte ha nga känningar än. Och vissa känner inget för de testar pos. Kämpa på vännen.

Kram kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-09-06 10:45:48 följande:
    Känns lite tråkigt idag, som mensen är på G. Hoppas verkligen att det inte är det! Inget man kan göra åt i alla fall.......
    Hur har det gått? Håller mensen sig borta? :)
  • anlo24
    Susie skrev 2010-09-07 18:53:21 följande:
    Pp08, hur har det gått? Jag hoppas och håller tummarna att menshelvetet inte har kommit!

Anlo, När tror du att erat färskförsök ungefär startar? Så du skippar sprayen alltså? Vad innebär det? Och är det möjligt att inte spraya under en behandling? Kram!
    Min mens borde komma som tidigast på sö. Så jag börjar med sprutorna på CD 2. Så i nästa vecka ska det starta :) Oddvar har en teori att han inte vill att man sprayar om man mår dåligt av den. Och det gjorde verkligen jag. Så jag gör den korta metoden igen fast byter ut Puregonet mot Menopur denna gång. Den långa metoden hjälper kliniken att planera bättre eftersom man då gör det i fler steg. Men vilket metod man väljer är inviduellt.
    Med den korta metoden startar man på dag 2. 5-6 dgr så börjar man med en till spruta som ska förhindra äl. Den fortsätter man med till det är dags för äl Sprutan. Så man sprutar med två olika sprutor men slipper då sprayen iaf. Och VUL på dag 6. Då bestämms ÄP dag eller ett nytt VUL innan. Bra metod om man inte är rädd för sprutor ;)

Hur är det själv?

Kram
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-09-08 09:21:17 följande:
    ingen mens ännu; men det känns inte så bra, har ju haft molvärk i flera dagar nu....... utan progesteronet borde jag har fått min mens nu. Så det har i alla fall fungerat att hålla borta mensen så länge som möjligt. Idag RD12 (15d efter ÄL testets utslag).

Skulle det inte fungera vill jag nog fortsätta så snart som möjligt med nästa FET (inte säkert att sista embryot överlever, och jag börjar ju bli gammal )
    Spännande tid. Ska du tjuvtesta? Molvärk verkar ju vara ett bra tecken ;)
  • anlo24
    Cahela skrev 2010-09-08 10:32:38 följande:
    Anlo: Jag fick bättre resultat av Menopurän med puregon men jag undrar om det var akupunkturen som påverkade det oxå.
    Så du har gjort akupunktur. Tycker att det verkar vara en stor djungel av detta. Vill ju komma till nån som kan barnlöshet. Mådde du bättre av det? Vart gick du?

Är det nån som vet nån bra klinik i Stockholm?
  • anlo24
    Cahela skrev 2010-09-08 12:46:05 följande:
    anlo24: Jag gick två gånger så jag kan inte säga om jag mådde bättre men så bra kvalitativtresultat har jag aldrig fått som då med 14 ägg, 12 mogna, 9 fina så ett till mig och 8 till frysen.
    Åh det låter intressant. Kanske jag ska överväga det också då ;)
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen