Susie skrev 2010-08-23 16:24:07 följande:
Hej tjejer!
Anlo, Näe fy va tråkigt att du fick uppleva en sån situation, allt känns ju ändå jobbigt som det är. Jag tycker bara det e så fruktansvärt nonchalant och okunnigt att inte FATTA att ALLA inte har det lika lätt och hur mycket det där lilla livet betyder för en, hur mycket det värker i en innan man lyckas. Vilket jävla pucko rent ut sagt!
Ja, ja, du vet bättre själv
Du har ingen ålder idagens läge och inte i dessa sammanhang! Dessutom, VEM bryr sig!?! Hon vet väl inte hur gammal du var när ni började försöka, när du träffade din man eller om du tom var sjuk innan och inte kunde skaffa barn osv osv osv....Gud så trångsynt!
Alla fall.............Är det inte idag du har teletid med Oddvar? Ser verkligen fram emot att få höra vad han har sagt!
Kram!
Hej tjejen.
Ja det finns verkligen många puckon. Man försöker att skaka av sig det samtidigt så fastnar det nån liten tagg för varje gång det sker....
Jag har nu haft mitt samtal med min Oddvar idag. Han förklarade att mitt dåliga resultat från förra ggr berodde på att det 6 celliga ägg jag fick tillbaka inte passar in i deras prognosmodell då den är gjord för 4 celliga. Så min grav chans på 15-20% det stämmer inte i verkligenheten. Fanns inget som talar för det.
Han tyckte däremot inte att jag skulle få tillbaka två ägg då det är lite som att kasta fler chanser i sjön. Har 4 ägg i frysen. Han menade att det kunde vara aktuellt att få tillbaka två ägg om nått inte var av så bra kvalite vid färskförsök. Eller om det inte gick att frysa. Men han tyckte inte att jag skulle använda två av mina ägg till ett FET. Så så blir det. Kanske har han rätt. Vem vet? Däremot förstog jag inte riktigt det resonemanget. Betyder det att om man sätter i ett av dessa vid fler tillfällen att jag får fler chanser till grav då? Skulle det inte bli tvillingar istället? Jag trodde nämligen att det var ägget i sig som bestämmer om det blir en grav. Men det kanske behövs nått mer i min kropp också? Eller? Känns ju inte som jag är hjälp av flera ägg i frysen om det ändå inte blir en bebies av det. Han försökte förklara men jag förstog ändå inte riktigt.
De kommer att tina mitt 4 celliga ägg från första IVF:n vid mitt FET denna gång. Dom brukar visst använda de älsta ägget först. Men om man blivit gravid innan så brukade man ta från den omgången. Mitt 5 celliga var nästa o sen de 7 celliga. De frystes visst in i en viss ordning.
Känns skönt att det närmar sig men samtidigt är jag inte så hoppfull utan tänker på nästa försök v 39. Kanske är det en skyddsgrej eller så är det för att vi har en reservplan inbokad redan. Förhoppningsvis så ändras min inställning när det närmar sig. Blir lite mer verkligt då.
Hur är det själv? Vilken vecka är du i nu? Har du fått en stor mage?
Kramar