• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej Susie vännen. Kul att höra från dig. Mår du bra? Jag är på RD 8 idag. ET förra lördagen. Igår började jag få lite ont i magen på kvällen. Som magknip men ändå inte. Har fortsatt idag. Men inte direkt molvärk. Svårt att förklara. Sitter i nedre delen av magen. Kändes så annorlunda denna gång redan från början. Och Oddvar som var så pos till mig 6 celliga ägg. Och att jag hade ont i äg stockarna innan ET. Lätt att dras med. Alltid svårt att veta om man överanalyserar allt. Vill ju så gärna att de ska bli pos. Jag har BIM typ nästa helg tror jag. Känner knappt när jag reser mig nu. Det har varit såå jobbigt. Denna gång vet bara min mamma om det. Känns skönt. Ljugit för de andra att de blir till hösten. Orkar inte med alla frågor. Har inte sagt nått till min bästa väninna heller. Hon har inget frågat så. Jag har TD 21/6. Tror inte jag testar tidigare jobbar nämligen den helgen orkar inte med neg besked. Om jag inte får mens innan dvs. Sköt om dig nu tjejen. Berätta gärna hur det går för dig. Kram AL

• anlo24

Hej Tjorven. Kul att vi ligger så lika jag följs jättegärna åt. Vad som är pga Progresteronet är verkligen ett mysterium. Man blir lätt galen När har du fått TD. Jag har den 21.

• anlo24
    tjorven01 skrev 2010-06-13 18:26:59 följande:
    Hej myran,
     har själv inga erfarenheter av S. L det var bara de rek. jag fick av några tjejjer här på familjeliv. Någon har sagt att hennes ägg dog allihop efter beh. hos S.L så själv kan jag dessvärre inte ge några rek.
    Har gått hos dr Ma ca varannan till var 3e dag både efter och före insättning och hoppas verkligen att det ska ta sig denna gång men testdag är inte förrän 20/6 och just nu känns det inget vidare det hugger liksom till lite då och då i magen. Kom lite blod på pappret idag men de säger ju att man inget kan veta förrän efter testet så jag försöker verkligen hålla humöret uppe. Tycker absolut att beh skiljer sig ganska mycket hos Ma och Nie. Hos Nie tar framförallt beh. längre tid och jag tycker att det är avslappnande men hos henne är man ännu fler på samma gång än hos Ma så det är ju en smaksak. Mig gör det inget att man är flera patienter samtidigt bara man själv känner sig väl omhändertagen och det har jag gjort hos båda men kanske lite mer hos Nie. Valde dock Ma denna gång då det ligger närmare jobbet för mig.

Anlo klart att vi ska följas åt. Har själv en lite sämre dag idag men vi får hjälpas åt och stötta varandra. Det är denna vecka fram till TD som brukara bli tyngst. Alla tummar och tår för oss.
    Hur går det för dig idag? Har blödningen försvunnit?

Jag har fortfarande lite ont i magen. Känns som magkatarr idag. Kommer väll att få magsår på köpet av detta.. Rynkar på näsan
  • anlo24

Hej tjenarehejsan.

Jag tycker så synd om dig tjejen. Fy vad orättivst livet är. Min dr säger att jag kommer att bli gravid men att man inte vet om det tar 1,3 eller 10 ggr. Kanske en liten tröst. Vad säger dom om er? Hade du BIM o TD snart eller? Eller hade vi inte TD nära varandra. Blev lite osäker.

Skickar en stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}

• anlo24
    tjorven01 skrev 2010-06-14 11:51:13 följande:
    Hej anlo,
    Nej ingen riktig blödning bara lite färg på crinonestavarna när jag tar ut dem. Fortfarande ont i magen men mera ihållande, inte jätteont men irriterande. De säger att molvärk kan vara positivt men jag vet inte riktigt om det är molvärk jag har. Har däremot inte haft hugg som jag haft vid mina tidigare ivf så jag fortsätter att hoppas.
    Skönt att höra att du bara har lite ont idag, och sen får du försöka ta det lugnt och inte stressa upp dig men det är lättare sagt än gjort. Jag vet. Sköt om dig så får vi höras hur det går.
    Hej.

Hur mår du? Hur har dagen varit?

Jag har haft en jobbig natt på jobbet. Periodvis mkt ont i magen. Vet inte om det var magknip, mensvärk eller magkatarr men ont gjorde det iaf. Idag mår jag periodvis lite illa. Nog min magkatarr som härjar. Mår inte jättebra av att jobba natt. lite konstant sömnbrist.

Brösten har helt slutat ömma. RD 10 idag. inatt var jag helt säker på att jag skulle få mens. Fast det är nog lite tidigt för det. Hatar verkligen detta ruvande. ;) Börjar ställa in mig på att detta inte kommer att funka. Känns så jobbigt.

Kramar till dig
  • anlo24
    tjorven01 skrev 2010-06-15 21:50:24 följande:
    Anlo24,
    för mig har det varit en riktig pest dag mensen kom ordentligt. Har egentligen inga ord. Känns bara tomt trodde verkligen på allvar att jag skulle bli gravid denna gång, allt kändes så defenitivt. Två perfekta embryon. Ruvardag 11, har aldrig börjat blöda så här tidigt. Hade självklart en gravid kund idag. Har förövrigt bara gravida kunder. Så nu kan vi lägga ytterligare en ivf till misslyckandet tot 7 st ivf.

Skönt att höra att din mens iaf hållit sig borta och ont i magen brukar man ju ha även vid lyckade ivf. Nu håller jag tummar och tår för dig.

Kramar 
    Nej fy vad trist. Det såg ju så lovande ut. Skickar en stor tröstkram till dig Hjärta
  • anlo24
    Susie skrev 2010-06-16 10:05:54 följande:
    Anlo, näääeee nu får du bli lite mer tydlig Vad menar du att du hade så ont i natt???!!! Brukar du ha såhär? Vilken RD nu och när är BIM? Inga spottings? Hur var det sist? Hur känns det i magen? Gud jag hoppas att du har fel med din känsla! Håller tummarna stenhårt!
    KRAM!{#emotions_dlg.flower}
    Hej o stort grattis till VUL. Antar att det är en helt fantastisk känsla att få se det lilla pyret. Vilken vecka är du i nu?

Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för ord på min mage o hur jag mår. Ibland har jag som små pirr/kramper eller vad jag ska kalla det över äggstockarna. Sitter i mkt korta stunder typ nga sek. Jag försöker febrilt hitta symtom så vet inte vad detta står för. Har verkligen inte nga tydliga symtom längre. Mina bröst har helt slutat ömma sen RD 9 så det verkar inte så lovande. Men inga tecken på mens än så än är inte hoppet kört. Idag är det RD 11. Tiden kryper verkligen fram :) BIM nån gång i slutet på veckan. TD på må.

Förra gången fick jag spottings på RD 12-13. Och mensen kom dag 15. Och vid FET:en fick jag mens RD 15. Så den borde komma innan må. Tyvärr jobbar jag hela helgen vilket känns jättestressigt. Vore en mardrömm att få mensen på jobbet samtidigt vill jag få den innan TD så att jag inte bygger upp för stora förhoppningar om det skulle vara neg.

Ja du vet hur det är. Man blir helt enkelt lite knäpp i dessa tider...

Kramar till dig Hjärta
  • anlo24

Tjorven: Detta låter så intressant. Jag har nämligen lite reumatiska besvär. Har inte fått nån diagnos mer än att jag har ett inflammatoriskt påslag. Är detta en gyn läkare på IVF eller?
    Har du själv nga sånna symtom?

kommer du ihåg vad studien heter?

• anlo24
    tjorven01 skrev 2010-06-16 20:04:16 följande:
    Hej tjejjer.
    Det här med tekniken är inte riktigt min grej, men i en tidning som heter Pub Med på nätet står det om behandling med Humira+ ivf googla så hittar ni det. Nu finns det nog en ganska stor risk att han kommer att försöka slingra sig då den som sagt ej är vetenskapligt vedertagen men som sagt med mitt immunförsvar så är det nog inte konstigt om det i sig faktiskt är orsaken till att det inte fäster.
    Ni kan läsa om immunologiska orsaker i Alan E Beer tråden.
    Jag lovar att hålla er uppdaterade.
    Ska försöka leta upp den. Har du bra eller dåligt immunförsvar?

Jag är nästan aldrig sjuk. Mycket aktivt immunförsvar.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen