• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Nu är jag igång med sprutandet igen. Känns skönt o samtidigt psykiskt påfrestande. Vet nu man har en jobbig mnd framför sig.

Började spruta i  sö. Puregon 200 E. Höjde dosen lite denna gång. VUL på lö.
    Vad har jag att vänta nu? Biv? När kan man förvänta sig att börja känna av sprutorna. Jag har födelsedag på fredag. Känner mig lite velig om jag ska bjuda hem fler än mina två närmaste vänninor. Kan man dricka vin då eller brukar ni vara helt ren fram till TD? Alltid lika svåra frågor tycker jag.

Kram

• anlo24

Lycka till alla vi som är på G nu. Nu ska vi också plussa inför sommaren :)

Igår kväll började jag med Orgalutran sprutan. Fick ett stort rött område och runt insticket blev det en upphöjning som blev vit o hård. Gjorde ganska ont att ta den sprutan. Kändes nästan som en vaccin spruta. Tog den i låret, stog att det var det bästa stället i bipacksedeln. Idag är jag mest öm. Enl FASS kunde man få en hudreaktion så...

Har tagit 4 sprutor Puregon nu o känner inget i magen. Blir som vanligt lite nojig att de inte växt på sig. VUL imorgon blir nervöst känner jag. Har ni känt nått i magen när ni sprutat??

Så tråkigt väder ute... Usch.

Kram kram

• anlo24

Embla min vän. Var har du tagit vägen?? Tänker så mkt på dig. Mina fingrar och tår är nu helt blå av att jag håller tummarna så hårt. Tror stenhård på er!!

Har du nga känningar? Kommer du att vänta med att testa till sö?

Stor kram

• anlo24

Jag var på VUL imorse. Träffade TorBjörn. Har är ju lugn och sympatisk men inte så pratglad. Får dra info ur honom. Man vill ju veta alla detaljer...
    Men jag hade flera på gång på hö sida vilket jag aldrig haft förrut o nån på vä. Han trodde att det skulle bli ungefär lika många ägg som sist dvs 10 st. Det största var 16 mm. Mitt östradiol värde var runt 1800. Ska fortsätta med samma dos Puregon o ÄP på to. Känns så overkligt att det är dax snart. Gått så fort o smärtfritt denna gång. :)

Undrar om det är ett omen att jag ska släppa ägg från hö sida denna gång. Hihi.

Hoppas ni har en bra kväll.

• anlo24
    CurlyRed skrev 2010-05-29 18:45:17 följande:
    oups kollade kalendern och jag är redan på dag 19, så gissar ÄL är helt kört... brukar ju ha 27-28 dgr mens cykel, så det är väl bara en vecka kvar till den.Är väl bara att inse att kroppen sagt "nej tack" till FET på en gång efter IVF. Så blir till att vila o njuta av sommaren och ta nya tag igen efteråt.Någon som vet när CVL öppnar igen?Nu ska vi hem till vänner o grilla, mums!
    CVL stänger 23/6 och öppnar 5/8. :)
  • anlo24

30 min till ÄL sprutan. :) Har läst igenom mina papper. Är inte lika insatt denna gång känner jag. Jag ska använda Progresteron suppar istället för Crinone som förra ggr.

Finns det nån anledning till att jag byter vagg till denna gång. Långa metoden då o korta nu. Eller är det en smaksak bland läkarna? Kändes skönt att det var vaggitorier x2 förra gången. Nu måste jag böka även på jobbet.

Ser inte nånstans hur ofta jag ska ta vagg men har sett på FL att andra tagit det x3/dag. Kan man ta dom morgon o kväll eller måste man ta dom x3.

• anlo24
    Embla82 skrev 2010-06-01 20:53:49 följande:
    Anlo, jag tog mina klockan 6 på morgonen, klockan två på dagen och sen klockan 22 på kvällen. Jag vill varna för att om du tar dom vaginalt så kladdar det nåt fruktansvärt vilket är mkt jobbigt när man är på jobbet... tills en smart tjej helt plötsligt gav mig tipset att ta dom där bak. Då blev det totalt kladdfritt!! så mkt bättre! 
    Jag tror dom byter iom att dom byter läkemedel. Fick du en annan sorts sprutor den här gången? det verkar lite som att vissa läkemedel hänger ihop, typ som puregon och ovitrelle, och som menopur och vad den där andra äl-sprutan nu heter. 
    Jag kör med samma Puregon som sist. Och Ovitrelle. Samma doktor. Därför blev jag lite fundersam. Och började undra om det har att göra med att jag kör korta metoden nu.
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-06-01 20:56:50 följande:
    embla: inte oroa dig i onödan vännen, försök att ta en dag i taget. Det är klart det ska gå bra denna gång!!!! Idag var jag hos en ny akupunktör. Jag upplevde att akupunktören var väldigt seriös och det kändes mkt bra. Fick med mig en massa örter och ska ändra mina matvanor (mindre pasta och mjölkprodukter), ska dricka mer och om en vecka ska jag tillbaka för en ny behandling. Det är alltid skönt med akupunktur tycker jag, känner mig så harmonisk efteråt. 

anlo: Jag fick proggisar vid min första IVF och tyckte det var kladdigt och jobbigt, särskilt den man skulle ta mitt på dagen på arbetet. Det funkade verkligen inte för mig. När jag sa det till läkaren på CvL skrev han genast ut Crinone istället. Det var mycket enklare och fungerade mkt bättre för mig. Anledningen att man får proggisare är jag ganska säker på är för att de är mkt billigare! Be läkaren om ett nytt recept om du vill.  

Ha det bra alla {#lang_emotions_smile} M
    Ok tack för tipset. Ska kolla med dr då på to. Fast nu har ju jag iof hämtat ut dom redan. Men jag kanske kan lämna tillbaka dom. Går det?
  • anlo24

God morgon.

Jag har surfat runt lite på FL på morgonen. Hittade en tråd om Progresteron vaginalt/analt.
    Vad säger vår klinik om detta? Vet att nga provat detta i tråden.
    Ska man ligga ner efter att man tagit vagg? Verkar vara olika skolor.
    Kommer vagg resterna ut med avföringen eller? Verkar vara väldigt kletigt vaginalt.

Konstiga funderingar så här tidigit på morgonen. {#lang_emotions_undecided}

• anlo24

Hej tjejer. Jag ligger nu på ett rum för två. Hittills är vi ensamma. Snurrar gott i huvudet nu efter pre medicinen. väldigt billig fylla. Ska ha dr Brodin på äp. Dags nu. Hörs sen. Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen