• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2010-11-01 22:19:37 följande:
    Hej Anlo,
    Åh Stort Grattis!!!!!Hjärta Va härligt!!! Bir sååå glad för din skull! Vad skönt att du äntligen fick svar på din magvärk! Det förklarar ju verkligen varför, men det är alltså inte tal om överstimulering då utan bara att de är svullna och det kommer att gå ner när Östrogenvärdet sjunker till bra nivå?
    Fy vad hemskt jobbigt med foglossning så tidigt! Men du behöver nog komma lite längre för att vara säker på att det verkligen är det, men antagligen är det väl det. Har missat lite om var i bäckenet och på vilket sät du har ont? Jag har haft bäckenilningar förra grav och känt av lite liknande nu nyligen, har känt foglossningen i höger fog i svanken när jag går för mycket och för fort, särskillt i fel skor och om jag rör på höfterna. Jag har fått en tid till sjukgymnast nu på Onsdag och du kommer antagligen få remiss till en så fort du träffat din BM. När har du inskrivning? Hoppas det är periodvis gumman! Mitt går i perioder....jag är mer känslig ibland osv. Men med ditt jobb, huah!!!Förvånad Då hade jag dött antagligen av smärta, jag som får ont av att bara gå sakta till dagis i 15 min....
    Hoppas du blir bättre och att du kan få fortsätta njuta av din lilla bebis
    Kram till dej och bebis!
    Hej.

Oddvar nämnde inte ordet överstim. Vet inte om man kallar det så här så sent. Men mina äggstockar var väldigt stora. Hade flera äggblåsor som var mellan drygt 2 cm stora. det var dom som prod gulhormonet. Men att vi som gjort ivf ligger ganska mkt före i hormoner jmf med en vanlig grav. För man producerar nog lika mkt hormoner det är bara det är vi har ett rejält försprång. Han hade varit orolig om jag inte varit gravid o haft mina symtom. Men nu fanns det ju ett litet pyre där inne Flört. Nu har två BM o en läkare sagt att det är foglossning jag har så jag får försöka att ställa in mig på det. Jag har inskrivning imorgon. Glad att den kom så tidigt. Får bara hoppas på att hon tar mina symtom på allvar. Den bm jag pratade med där igår sa att det är ovanligt att få foglossning så här tidigt... Men Oddvar sa att min kropp är mer gravid än mina 8 v. Att jag ligger längre fram. Tyvärr har jag inget drömläge vad gäller mitt jobb. Så jag hoppas verkligen att detta blir bättre. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Kan ju inte vara hemma hela tiden heller.
    I em ska vi till MVC på hälsoinfo i grupp. Blir kul o se vilka som kommer. För dom kommer ju vara ungefär lika långt gångna som mig antar jag.

Hur är det själv?

Kramar
  • anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-11-03 13:00:57 följande:
    3 timmar kvar tills ndta ultraljud. Äe nu i v 9. Tycker dock att magvärken harvarit bättre men sista dagarna tycker jag att det är värre igen, blirju orolig att det är nåt knas
    När jag var på VUL i må. Då 7+3 fick jag veta att mina äggstockar var 2-3 ggr större än normalt. Detta var anledningen till att jag hade ont i magen. Dr sa att det kan komma o gå. Skulle det inte kunna vara liknande för dig? Jag blev glad att det fanns en anledning till att  jag haft så ont. Känner mig mkt lugnare nu. Livmordern växer väldigt mkt o fort i början o det gör också ont.
    På vilket sätt har du ont? Klart det kommer att gå bra Glad

Kram
  • anlo24

Idag har jag varit på inskrivning hos BM. Hon kändes väldigt bra. Fick förtroende på henne. Fick tlfnr till sjukgymnasten. Ska ringa imorgon. Idag har jag varit symtomfri. Legat i soffan hela dan. Tog en promenad i normal gångtempo ikväll. Kom knappt 50 m innan jag fick ont igen. Känns så deppigt. Ont hela kvällen nu. Sov gott tjejer!

• anlo24

Tjenarehejsan: Hur gick det på UL idag? Fick du nån förklaring till att du har så ont i magen? Kram

• anlo24
    tjenarehejsan skrev 2010-11-04 07:46:25 följande:
    JO vi fick se pyret igen och han hade dubblat sin storlek. Enl mätningen på ultraljudet var jag i vecka 7+4, enl BIM är jag i vecka 8+3. Vet inte om det kan bli så efter FET att det fäster annorlunda. Allting såg iaf bra ut.
    Nej man vet inte varör jag har ont, kan vara livmodern som växer och att jag är mer känslig,kan också vara nerverna som retas efter mina förra snitt.
    Jag har som molvärk, kraftiga hugg i sidanoch mitt i magen. Stundvis har jag sen ingenting
    Hur stort var ditt foster då? Jag var 7+3 på mitt VUL. Och då var det 13 mm. Hur många dagar var ditt ägg odl när du fick tillbaka det? Gör du dina VUL på CVL? jag fick bra info av Oddvar när vi träffade han.

Försök att slappna av. Och se det som nått pos. Pyret verkar ju må bra. Glad

KRAM
  • anlo24

Hej Djurgårdsrutan! Jag tänkte på er idag o kollade in på din sida. Läste att ni var kvar på sjukhuset. Så härligt att se att ni mår bra. Och vad stor Cornelia har blivit. Glad Hoppas så att ni får komma hem till jul. Hur är det med er själva i denna röran?

Stor kram Hjärta

• anlo24
    DjurgårdsRutan skrev 2010-11-10 21:29:46 följande:
    Anlo:Kollade in din sida och vad ser jag...... Du har plussat. Stort grattis vännen, hur mår du?
    Jag mår tyvärr inte så bra. Fått foglossning redan från v 7. Sjukskriven nu 2 v. Ska försöka börja igen nästa vecka med 50%. Även fått lite illamående... Så just nu är inte livet på topp Flört. Ja förrutom att jag är gravid då förståss Glad
  • anlo24

Maaroj: Då hoppas vi att det är guldägget du ruvar på . Lycka till. Ska hålla tummarna för dig. Håller med dig om att ruvartiden är den värsta. Kram

• anlo24

pp08. Jag känner absolut igen detta med progresteronet. Jag tog dom alltid i ändtarmen. På en timme har dom absolut absorberats säkert runt en halvtimme sen är det bara rester som kommer ut. Oroa dig inte. Lycka till!

• anlo24

Det går sådär. När jag var till sjg var hon osäker på att det var foglossning. Men då hade jag vilat/legat på soffan i 3 dgr. Så jag hade knappt ont. Då fann hon bara att jag troligen hade en inflammation i inre stjärtmuskelerna som fäster mot bäckenet. Men nu tog jag en liten prom på em i omr o dammsög på fm. Vilket resulterade i att jag var nästintill liggande på kvällen. Tog min inte ur soffan själv. Och idag har jag haft väldigt ont. Och bättre nu efter att vilat i nga timmar. Så nått fel är det allt. Ska prova arbeta 50% till veckan. Känns nervöst. Kommer att bli en hård prövning imorgon. Hoppas bara att det håller. Det är såå tråkigt att vara hemma.
    Jag har fått promenadförbud av sjukskrivande läkare samt sjg så det blir spännande att prova att jobba. Med tanke på att jag står o går i mitt arbete. Glad

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen