• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Stort GRATTIS Cah. Det är ju helt underbart. Nu är det äntligen din tur vännen. Åh jag blir så glad o rörd för er skull. Så nära till tårar. Njut nu av detta pluss!!

Bamsekram Hjärta

• anlo24
    Cahela skrev 2011-04-07 08:58:33 följande:
    pp: tack för svaret. Funderar på att ringa kliniken men dom skulle nog bara säga att man inte behöver fortsätta.
    Jag har tagit vaggisar från dagen innan ET så det blev vaggisar i tre veckor. Är lite rädd bara att om jag slutar nu efter att ha tagit tre vaggisar om dagen till ingenting så blir det obalans i kroppen?
    Hej Cah.

Mitt råd är att du slutar helt. Din kropp producerar progresteron för fullt själv nu. Kan bli lite mkt om du fortsätter med vaggisarna. Men om du känner dig osäker, ring kliniken. Kanske du kan få prata med Ingela.

Hur mår du annars?

Lycka till. Kram
  • anlo24
    Cahela skrev 2011-04-07 09:36:45 följande:
    Anlo: Jo, jag mår bra. Är trött hela tiden och just idag är jag hemma för jag hade ont i halsen igår och eftersom jag har astma så går det direkt på luftrören. Kanske ska hoppa över Crionen ändå om det är som du säger att  det kan bli för mycket progresteron?
    Jag fick ett enormt hormonrus. Nu vet jag ju inte om det har att göra med Pregresteronet. Iaf hade det med min ivf stim att göra. Det kommer att gå så bra utan dom. Fast jag känner igen mig att man gärna vill ha livrem o hänglsen samtidigt. Men kroppen är så klok att den klarar detta själv. Nu har du ju ätit det också i 3 v så då har du fått en extra skjuts. Men beslutet är ju självklart ditt. :)

Kram
  • anlo24
    Cahela skrev 2011-04-26 17:36:33 följande:
    Har varit på kliniken för VUL idag. Fick se ett litet pickande hjärta och jag är sååå glad för det. Var nervös innan men nu känns det bättre. Hoppas hjärtat fortsätter att picka på och att den lilla växer på sigHjärta
    Stort grattis. Det är underbart att få se det lilla hjärtat. Det är nått man aldrig glömmer ;)

Stor kram till dig
  • anlo24
    CurlyRed skrev 2011-05-18 22:24:53 följande:
    Hej Susie & Fjällsippan & Marwin - kul att höra ifrån er jag är inne o läser i gravid tråden ibland - är så mysigt att höra lite från sina "gamla" ivf kompisar med - även om ni hör till den lyckliga skaran == som vi också alla här ska tillhöra strax eller hur

Ringde Ackis iallfall - och fick tag i en lite halvsur läkarsekreterare.
    Deras policy är iallfall aldrig 2 om det är bra kvalitet på embryona... dvs vid tining om det första är sämre kvalitet, kan de tina ett extra och isåfall sätta tillbaka båda. Men om det första de tinar är bra kvalitet, då tinar de ej en till.
    Så det lät ju lite lagom hoppfullt... men hon sa även att man kan lägga in det som önskemål när man ringer och har fått ÄL utslag - för då skrivs det in i journalen - och sen är beslutet läkarens.
    Dvs så mycket för att patienten ska få välja över sina embryos tydligen (försökte påtala att vi redan har 2 neg IVF och 2 neg FET, men det verkade inte spela någon roll)
    Är kanske enklare på CVL där man "betalar själv"...

jajaja, är ändå vid gott mod. Det är vår, har precis spelat en bra golfrunda  & sänkt mig lite (jippi)  - och imorn kväll är det yoga igen. Så livet är ändå ljustFlört

kramis på er alla!
    Jag fick heller aldrig tillbaka 2 ägg på CVL. Jag fick pos på mitt 4:e försök. Fick hela tiden höra att jag hade för bra kvalite på äggen. Och Oddvar menade att det var bättre att göra fler återföranden jmf med att få tillbaka 2 ägg samtidigt. Så jag köpte det till slut. Men jag gjorde samma resa som dig. Funderade fram o tillbaka om jag ville ha tvillingar. Och när jag väl bestämt mig så kändes det mkt snopet. Men med facit i hand är jag glad att jag inte fick tillbaka 2 ägg. Har haft en mkt jobbig o kompilcerad graviditet.
    Stor lycka till dig!!
  • anlo24

Jätteglada nyheter Curly :) Stort grattis. Nu håller vi alla tummar vi kan för er!!

• anlo24
    CurlyRed skrev 2011-05-28 09:14:05 följande:

Tack Anlo Allt bra m dig & familjen? Hoppar in o läser i gravidtråden ibland, så kul att läsa hur det går för alla "gamla" ivf-vänner!

Kul att du läser lite i gravidtråden. Den är inte så aktiv längre då de flesta redan fått barn. Så vi behöver all tillskott vi kan få :) Med mig är det bra. Är i v 38 nu, alltså 3 v kvar till BF. Närmar sig med stormsteg. Känns både förväntansfullt o läskigt med förlossningen. Alla pratar om hur ont det gör att föda barn. Men det ska nog gå. Har mkt sammandragningar o förvärkar med det har jag haft länge så kan nog inte säga att det är nått på G ännu. Men den som väntar på nått gott brukar det ju heta :)

Jag kommer att följa dig med spänning :)

• anlo24

Jag har inte varit in o läst på ett tag o det första jag läser när sidan laddas upp är alla grattisönskningar till CurlyRed. Så jag säger också GRATTIS. Helt underbart!!!! Får själv flashback på mitt pluss Den känslan glömmer man aldrig. Cah. Jag är så glad att ni fått komma hem o att Elsa mår bra. Man hämtar sig sakta men säkert. Jag var knappt ut med barnvagnen själv första 6 v. Det är ingen panik. Och så bedårande söt hon är!! Min lilla Arvid är nu 6 1/2 mnd. Tiden går verkligen fort. Man vill både bromsa o skynda på den samtidigt. Väldigt skumt. Men för min del så tycker jag att det bara blir roligare med tiden. Han är en glad, lugn o mkt snäll kille. Och jag har aldrig varit så kär i hela mitt liv förut. Känslorna är himlastormande!!! Och till alla kända o okända i tråden håller jag alla fingrar o tår för att ni ska få uppleva detta nga gång!! Många styrkekramar AL

• anlo24

Hej igen Curly. Jag skrev nog lite mkt i mitt inlägg. Min sötis heter Arvid o Cah:s heter Elsa. Blev kanske lite förvirrande. Kommer ihåg hur det var att kissa x antal ggr på natten. Och jag jan nästan lova att det bara blir värre. På slutet var jag upp nästan en gång i timmen... Om jag inte kommer ihåg fel så kan man tidigast se

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen