Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-05-23 13:29:42 följande:
    Jag kommer att börja spruta ikväll. Blöder mycket idag så nu är mensen igång. VUL nästa lö. Känns nervöst o förväntansfullt samtidigt :) Nu haglar det ute... Vad är detta för väder??
    ok, men det blir väl jättebra att starta ikväll!
    Här åskar det för fullt!
  • Embla82

Smaask, vilket bra resultat på äp och va skönt att allt gick bra! Jag brukar väl inte känna av den första tabletten jättemkt (brukar bara ta en halv) men sist försökte jag läsa och det gick inte kan jag säga, ögonen liksom hoppade mellan raderna så nåt gör den allt den där lilla tabletten. Hoppas på fin befruktning nu!

Märtalina, lycka till på fet
    Myran, jag har tyvärr ingen egen äl så jag kan inte svara på din fråga. Kanske nån annan som känner igen sig?
    Själv är jag på ruvardag 10 idag och gick hem efter lunch för både jag och sambon har blivit sjuka. Är förkyld å ont i halsen.  
    Ni som fått plus, anade ni att det skulle bli det innan eller kom det som en total överraskning? 
  • Embla82
    Dahlia79 skrev 2010-05-26 10:03:56 följande:
    Embla- Snart e det ju testdag för dig! Några känningar eller fusktestat
    jag har inte fusktestat än, funderar på att göra det..men jag vill ju helst testa på en helg, så trist att behöva gå och jobba om det blir minus. Jag känner mig mest livrädd, inte så mkt annat..
  • Embla82
    Dahlia79 skrev 2010-05-26 15:48:38 följande:
    Då kan du tjuvtesta på lördag ju Men jag försår precis vad du menar när du skriver att du mest är livrädd. Efter man gjort ett par ivf så är det just den känslan som innfinner sig Men jag håller tummarna ska du veta!!!Själv tror jag att det skiter sig för oss.. Har värdens mensvärk redan! Skit oxå!!!!Men har jag gjort 8 ivf kan jag göra x antal till. Jag ger mig inte
    nej men inte kan det vara kört redan? Du gjorde ju et ganska nyss? när var det? i lördags? IOf. långtidsodlat men vet du när du har bim? För mig kommer inte mensen fören jag slutar med vaggisarna så bim är inte mkt att ha för mig..
    Jag håller tummarna för dig!! Bra att vi håller åt varandra, det är på nåt sätt lättare att hoppas och tro åt någon annan
  • Embla82

Dahlia, ja nu är det 18 dagar efter äp som är testdag. Men jag har för mig att dom ändrade det någon gång i höstas, förra våren tror jag att det var 14 dagar efter et så du har nog rätt  

Djurgårdsrutan, hoppas allt är bra!!
    Hhoppas, nej vad tråkigt Stora kramar till dig!
    Om du har många ägg i frysen får man i trepacket byta bort ett färskförsök mot två frysförsök. 
    Smaask, haha ja hoppas att alla mina fyra minus bidragit till ett plus den här gången Vi får se snart.. Grattis till ruvarstart!! och vilken superbra backup du har i frysen. 
  • Embla82
    anlo24 skrev 2010-05-28 09:03:44 följande:
    Embla min vän. Var har du tagit vägen?? Tänker så mkt på dig. Mina fingrar och tår är nu helt blå av att jag håller tummarna så hårt. Tror stenhård på er!!Har du nga känningar? Kommer du att vänta med att testa till sö?Stor kram
    Hej tjejen, jag är så nervös att jag inte kan skriva så mycket. Den här är verkligen värsta ruvningen hittills! Jag ska nog testa imorgon tror jag. Jag har några småtecken (vilket jag haft varje gång) men listan som talar emot en graviditet kan nog tyvärr göras längre...
    Orgalutran är inte en kul spruta men mitt tips är att trycka in den snabbt, då känns det inte så där trubbigt som när man gör det långsamt. Jag gjorde det en gång mot slutet när jag var ganska stressad och jag blev vädligt förvånad över hur lätt det gick och blev lite sur på mig själv för att jag inte kommit på det tidigare.
    Du ska se att du börjar känna av magen mot slutet!

Märtalina, grattis till ruvarstart! prefekt att göra i naturlig cykel också

Cookie, låter härligt med semester! Hoppas allt såg bra ut idag
  • Embla82

tack för alla tummar, det hjälpte och imorse testade jag PLUS!!!  

Det är så man inte tror att det är sant!! femte ruvningen och nu helt plötsligt! 
    Så nu kan jag bocka av steg ett. Något som oroar mig lite är att jag känner sån mensverk och igår kom det som hygg i magen, typ som kramp. Jag fick hålla mig dubbelvikt till det gick över. Någon som känner igen det? 
    åhh.. var är den här snabbspolaknappen? ungefär när får man göra vul? 
  • Embla82
    Piken skrev 2010-05-29 08:03:16 följande:
    Embla82: Förresten, det kanske är två liv där inne  fick ni inte två tillbaka?
    Tack tjejen! kanske är det två kanske... ååhh va spännande!!
  • Embla82

tack tjejer, jag tror knappt att det är sant Det känns helt fantastiskt. 

Vi har varit uppe sen halv sex och är fortfarande lika glada. Nu öser regnet ner utanför och vi har faktiskt tänt brasan så nu ska jag plocka fram mina gravidböcker som jag tyvärr inte fick läsa klart för några år sen (blev missfall innan jag kommit nån vart). 
    kram på er allihopa!
  • Embla82
    tack för alla grattis!! ni är så goa!
    Susie, tack snälla Låter härligt med semester precis strax efter man fått ett så positivt besked!! Hoppas ni hade mysigt. Vad spännande med VUL! men va tidigt? är du då i vecka 6+nånting eller vecka 7+nånting? Bra att du känner igen symtomen för det är lite läskigt med att det känns så mkt, det är så man tror mensen ska dyka upp vilken sekund som helst. Jag fick tid för vul 22 juni sista veckan dom har öppet. Hoppas just juni månad går lite snabbar än vanligt...  
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen