Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Små räkor, hej hej Håller tummarna för att ni får göra ert fet snart!

Myran, tror du kan vara lugn, efter några sprutdagar borde det sluta.

• Embla82
    myran6801 skrev 2010-08-21 08:50:16 följande:
    Godmorgon! Har just vinkat av min man som åkte på tjänsteresa och kommer hem i slutet av veckan. Lite trist att vara ensam. Så nu blir det till att blanda sprutorna själv, men jag har ju haft två kvällar på mig att öva. Fy vilket blandande det är när man kör högsta dosen 450 Menopur, 6 ampuller !!! Jag är så nojjig att jag får med varenda liten droppe i ampullen så gud vad jag höll på igår. Vid ett tillfälle lossnade blandningsnålen fr sprutan o jag fick nästan hjärtstopp! Tänk om allt runnit ut, men som tur var hände inget, bara att sätta fast den och fortsätta.
    Hoppas ni andra mår bra och får en skön helg!
    kram M
    Ja, med den dosen blir det lite blandande. Hur mycket vätska måste man ha till 450? Hoppas det kommer gå bra för dig dom här dagarna, förstår att det känns trist att behöva göra det ensam. Men tar du det bara lungt så borde det ju gå bra! 
  • Embla82

Anlo, skönt att samtalet gick bra och att ni nu har en plan. Det var ju lite samma resonemang han sa till mig, att det blir som att göra sig av med två chanser på en gång. Jag har också lite svårt att hänga med på varför men det måste ju betyda att miljön i livmodern kan vara olika gång till gång och att den spelar in, såsom hur tjock slemhinnan är osv. När ungefär kommer din äl? det kan inte vara så långt kvar nu!

• Embla82

pp08, härligt att det blir fet snart!! Hur många ägg har du i frysen?

Kul att ni kommer bli några ruvare snart, jag håller tummarna för många plus!!

• Embla82

Pp08, håller tummarna att det första ser fint ut när det tinas!

Myran, klart det är ägg på g duktig du som sprutar på, när är det vul? kan inte vara långt kvar va? 

• Embla82
    myran6801 skrev 2010-08-27 09:51:41 följande:

Kom just tbx från VUL och inget vidare resultat, 3 äggblåsor bara I eftermiddag när blodprovet är analyserat får vi veta hur/om vi ska gå vidare. Just nu känns det trist, men jag måste kila iväg till jobbet iallafall nu.

Susie, vad du är gullig som tänker på mig. Hur var ditt resultat på VUL, jag minns inte? Hur mår du?

Sköt om er alla i solskenet. Kram kram

Tre ägg kan räcka bra! hoppas blodprovet är bra nu. Kram
  • Embla82
    myran6801 skrev 2010-08-28 10:45:22 följande:
    En pratktisk fråga tjejer, hur gör ni med alla tomma glasampuller och nålar efter menopur? Var slänger ni dem? Känner mig som värsta drogaren med en hel soptunna med kanyler och ampuller!!!
    Ha en skön dag i solen!
    Myran, jag hade ju också så få ägg att dom funderade på att avbryta men vi körde och nu sitter jag här i vecka 18. Lycka till på äggplock!! 
    Jag samlade allt i två mjölkkartonger och häromdagen var jag på apoteket med alltihopa. Fick hälla över dom i en behållare och sen lämna in. Gick ganska smidigt även om killen blev förvånad och sa "men oj va många nålar"...

• Embla82
    myran6801 skrev 2010-08-31 21:21:05 följande:
    Nu är ÄL-sprutan tagen, nu är det bara att hålla tummarna hårt Drömmer
    härligt, då är det äp snart!!  

Anlo, är det imorrn det är dags för fet? Lycka till!!
  • Embla82

Ja visst ja, minne fiskmås. Men det är inte långt kvar det heller!! (försöker jag intala mig i alla fall, jag har mitt rul då också). 

• Embla82

Djurgårdsrutan, säger grattis i den här tråden också. Hoppas ni mår bra och kommer hem snart, och att lilltjejen växer till sig - hon kan inte vara stor nu? Hoppas hon kan andas själv och klarar av att äta bra.
    Inte alla som kommer hem från semestern med en liten bebis  

Myran å anlo, lycka till imorrn! 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen