Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Vilket FETt gäng det blir härinne! Härligt med många ruvare, då blir det förhoppnignsvis många plus!!

Cookie, jag skulle lätt försöka ta den där extra chansen genom att ha sex också. Tvillingchansen är nog inte så stor i alla fall, men grav-chansen borde ju rimligtvis öka något.

• Embla82

Jessie, håller tummarna för många befruktade nu då!

Jag tror jag fattat grejen med FET. Det finns några olika varianter och läkarna föredrar en viss ordning. Så här är det:
    1) Har man naturlig cykel gör man helst fet i en sån. Då sätter man tillbaka ägget efter att man fått utslag på äl-sticka.
    2) Om man sällan har egen äl kan man stimulera fram det. Det enklaste är väl med pergo, men svarar man inte bra på det kan man göra som Cookie, dvs ta sprutor och sen äl-spruta.
    3) Om man har svårt att få fram EN blåsa (eller några) med sprutor så kan man använda sig av östrogentabletter istället, tex progynon. Då äter man det i några veckor sen "lurar" man kroppen att den haft ägglossning genom att börja med progestronvagiatorer. Den här varianten är lite jobbigare eftersom man måste fortsätta med alla piller och vaggisar fram till ca vecka 10 när moderkakan tar över. Den har också något högre missfallsrisk, men man vet inte säkert om beror på behandlingen.
    För att göra fet krävs det alltså att man får ägglossning. 
    Va intressant att du ska få långtidsodla. Var det din idé eller läkarens? Vad är det för fördelar/nackdelar? 
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-03-15 21:07:09 följande:
    Tack för klargörandet Embla  Bra att du har koll!!
    det finns kanske fler varianter, man slutar ju inte att lära sig saker nu när man är i ivf-svängen... alltid är det nåt nytt. 
  • Embla82

Djurgårdsrutan, stort Grattis! men så var jag tvärsäker på att det skulle bli ett plus för dig, så jag är inte överraskad. Hoppas verkligen att du får må bättre nu framöver och slipper fler tömningar!

• Embla82

Piken, hehe..kunskapsbank vet jag inte Men man lär sig ju med tiden man håller på med det här... det är liksom oundvikligt. 

Hur är det med dig och magen? hoppas att du mår bra! 
  • Embla82

Hoppas, grattis till fet

Anlo, tror också det kan bli lite vajsing på äl efter ivf, så fortsätt testa du. Har egentligen själv ingen erfarenhet eftersom jag har pco. Den gången jag faktiskt blev gravid fick jag aldrig något utslag på stickorna men uppenbarligen släppte ägget ändå. 
    Jessie, hoppas det ser bra ut imorgon och att du slipper det här värsta. Har du mycket ont? 
    Själv håller mitt huvud på att sprängas av huvudvärk. Det måste vara sprayen eftersom det pågått flera dagar nu. 
  • Embla82

Piken, det kommer gå bra på nupp ska du se! Men jag förstår oron, den kommer man nog aldrig riktgit ifrån. Kanske släpper den lite när man passerat typ vecka 30.. eller så börjar man oroa sig för förlossning då

Smassk, välkommen hit
    Vilken historia du har! men hoppas det kommer gå på nästkommande försök.
    Hoppas det går bra på ert besök imorgon! Dom verkar ha väldigt mkt patienter på linne just nu, så kanske måste du vänta en cykel. Men kanske har så många blivit gravida att det finns plats, vi får hoppas på det.

Jessie, va skönt att du mår bättre! Jo, jag tar huvudvärkstabletter lite då och då, dom hjälepr några timmar men sen kommer det tillbaka tyvärr. Men nu är det ju bara en vecka kvar till sprutstart så jag får hålla ut antar jag.

• Embla82

Jessie, har itne riktigt tid att läsa det nu, men innebär det alltså att man tar ut äggen innan dom är mogna och låter dom växa tillsig utanför kroppen? för att några dagar efter göra icsi och sen et som vanligt?

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-18 20:15:35 följande:
    Hej Tjejer. Blir galen, kommer troligen bli tvungen att bli tappad en trejde gång, blir tokig. Vill inte, arrghhh!!!!!  Har svullnat rejält igen och har svårt att andas. Kram
    åhnej gör det ont att bli tappad på vätska? Hoppas det blir bättre snart!
  • Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-18 20:25:26 följande:
    Hej. Ja, det känns en del, du får lokalbedövning, men det tar ju sån tid,ca 45 minuter,så man får ju kramp i benen med. Sen är det ju så olika på vem som utför det med. Dr T i fredags är ju så försiktig och lätt på handen, medans Dr H i måndags inte är så finkänslig och mera hårdhänt :(
    aj aj, hoppas det går bra för dig. har dom sagt när dom tror att det ska bli bättre? 
    Mermaid78 skrev 2010-03-18 19:26:21 följande:
    Hej vänner! Jag var på RUL i måndags. Vi väntar en liten Leon Hur går det för er?
    Härligt - vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen