-
va skönt!! Bra att äggplock är inplanerat för dig också nu. Så får vi förhoppningsvis ruva ikapp sen!Kakor skrev 2010-02-01 14:05:01 följande:Hej! Vad gulliga ni är som tänker på mig! Det värmer!Det har gått bra idag!!! Jag vågade inte hoppas förrän jag fick telefonsamtalet från CvL med resultat från blodprovet, de ringde för 10 min sen Av mina många ägg så hade runt 10-15 st växt till sig och låg mellan 21 - 15 mm. Idag ska jag vila från Menopur och imorgon är det dax för ägglossningsspruta och på torsdag blir det ÄP! Jag är så glad och det känns skönt att det blir ÄP den här gången.
-
Tack!! Ska du göra ett test på semestern då?! Det vore ju fint med både vämre och plus. Håller tummarna och ha en superbra semester!Mickes puma skrev 2010-02-01 10:55:25 följande:Ska tänka på dig som ligger på CvL när jag är på Arlanda Superstort lycka till!!!
-
ja, jag tror inte att linne långtidsodlar alls.Kakor skrev 2010-02-01 14:25:20 följande:Hoppas vi båda får ruva! :) Brukar de i vanliga fall korttidsodla äggen så att det blir ET efter 48h??
Så är står det på hemsidan:
Flera sammanställningar av jämförande studier mellan kort och lång odling visar att graviditetsfrekvensen inte blir högre med långtidsodling. Även kliniker som använder sig av blastocystodling i stor utsträckning, gör det på bara en del av alla behandlingar. Om man trodde att embryon verkligen blir ”bättre” av längre odling, så skulle förlängd odling förstås göras i samtliga fall! -
Piken, hoppas bara att det är vanlig växtvärk. Mitt missfall började med blod långt innan smärta, och på nåt sätt har jag fått för mig att det är så för dom flesta. Så började det med ont så är det säkert växtvärk!! Hur känner det nu?
Cookie, grattis till äl-sprutan eller vad man ska säga!! Se nu till att inte ramla med den i trappen så den flyger all världens väg. Det lyckades jag med..men tack och lov höll den!!Så idag blev det äggplock för min del. Fick lite av en chock när jag låg där för de flesta blåsor var på tok för små så dom tog dom inte alls, så jag tror jag fick ut bara 5 ägg, men får veta mer imorgon. Så nu är det riktigt oroligt faktiskt, det finns ju risk för att inga är mogna... och om bara ett eller två är mogna finns ju risken att dom inte klarar att bli befruktademen det positiva är att jag nästan inte har ont alls, behöver inte ens ta en alvedon. Helt enorm skillnad mot förra gången, emn så tog dom nästan alla blåsor då.. 17 mot 5. Faan. -
Hhoppas, välkommen och lycka till på äggplock imorgon!!
Min sambo tycker också det är lite jobbigt att presetera så där på beställning.Men så vi gjorde imorse var att vi gick upp i god tid så han hann vara vaken en bra stund innan... och så fick han ta god tid på sig.Jag var på tok för nervös för att ens kunna tänka mig att hjälpa till.. -
Cah, nej det var torbjörn som gjorde äp. Första gången jag träffade honom, men han var väldigt duktig måste jag säga.
Piken, nej jag körde puregon denna gång också.Dom ringde idag från klinken. Av mina fem var bara tre mogna och ett har klarat befruktning. Så att om allt går som det ska går jag i alla fall till et.Men det känns helt ok i alla fall, det blev ju lite fel från början den här gången. Men jag hoppas på det här lilla ägget nu, tänk det vore väl otroligt om det skulle funka denna gång när jag bara fick ett ägg befruktat, jämfört med förra gången då jag fick ut 17 ägg...Hhoppas, vad skönt att äp gick bra för dig!! Ska du våga ringa imorgon och höra hur befruktningen ser ut? 13 st är ju ett jättebra antal att få ut. Hoppas du inte har för ont i magen nu bara.Cookie, din tur imorrn va? håller tummarna! -
Cookie, vad bra att det gick bra idag!! Kul att vi blir ruvarkompisar när du vart där på lördag
Jag fick i alla fall tillbaka ett litet litet pluttägg idag! Hoppas SÅ att det ska funka den här gången. Den här gången ska jag nog prova taktiken att försöka glömma bort att jag ruvar. Får se hur det gårMiramis: Dom är totalt fyra läkare på Linne, alla lika duktiga. På undersökningar får man ta den som är i tjänst, men när man bokar samtal och vill planera upplägg och så går det bra att "välja". Hoppas dom kan hjälpa dig!! Du kommer i goda händer -
Anlo, jag vet inte riktigt hur östrogenvärdet funkar. Men jag hade 3500 nånting på dag 7. Men så hade jag väldigt många blåsor också. Så man mäter värdet i förhållande till antal blåsor. Jag tror ditt värde är helt ok, och blir bättre i och med doshöjningen.
-
Mickes puma, har det så skönt!! och hoppas mensen håller sig borta
Hhoppas, grattis till ruvarstart!! jag har nu, på ruvardag 2 börjar få ont i äggstockarna igen. Så det är inget ovanligt men jobbigt. Du inte kan du leka i snön nu? Har du ont tycker jag du ska försöka vila. Se till att drick mycket och vila, alvedon brukar hjälpa.Cookie, hoppas det går bra idag!! -
Grattis till ruvarstart. Jag frågade om det där med frysen eftersom jag inte heller fick något till frysen denna gång. Han svarade då att mer än hälften av alla behandlingar leder inte till några frysta ägg. Så vi är inte ensamna om det.tiamant skrev 2010-02-06 16:25:02 följande:I dag har jag blivit ruvare, första gången vi gör ivf. Av sex ägg var det ett som utvecklades bra. Men vi fick inget till frysen, brukar man få det? Enligt Oddvar var det inte vanligt, men här innne tycker jag det låter som att alla får ägg till frysen...Grattis, det lät ju tipptopp!!Kakor skrev 2010-02-06 18:09:58 följande:Det gick bra idag!! Ett ägg i magen och fyra i frysen! Ska försöka fokusera på annat än att jag ruvar men det kommer nog inte bli så lättVälkommen hit Linneklinken är superbra tycker jag! Angående äp och et, vad är det du vill veta? dom ger väldigt bra information där så man kan fråga allt man vill veta. Men om du gått på huddinge tidigare har du väl gjort tre försök om dom tagit slut nu. För visst är det tre försök man får? Jag har hört att huddinge är mer som "löpande band" medan man på Linné får eget rum vid äp och dom är mkt omtänksamma och ser till så man har det bra.Häxan surkart skrev 2010-02-07 09:31:02 följande:Hej tjejer, jag har gått på Huddinge men har troligtvis slut på våra statliga försök. Vi har bestämt oss för att såka till Linnékliniken men jag har lite frågor. Hur går ÄP och ET till? När får man börja (är det lång kötid?), Hur ofta måste man till Uppsala? Vad kan man göra här i stockholm? Är dom bra? Berätta det ni vet och vill dela med er! Tack!Hur ofta du måste åka till uppsala beror på om du väljer att göra alla undersökningar där eller bara äp och et. Det blir ganska många vändor dit om man gör allt där som jga gör, men jag tycker det är helt ok i alla fall. Då har dom ju superkoll på enMickespuma, jag minns mycket väl vad du skrev!! Det har faktiskt fått mig att hoppas extra mkt på att det ska funka nu...men vi får se! Mensen håller väl sig borta för din del? Lycka till imorgon om du väljer att tjuvtesta. Jag håller tummarna!!