Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Mermaid78 skrev 2010-03-18 21:35:37 följande:
    Embla82Jag går in i v20 på måndag.
    Ja, jäklar va tiden går! Snart kommer han... Hoppas allt går bra för dig!
  • Embla82

Tjorven, hoppas du plussar denna gång så du slipper landstingskön! Jag antar att du bor i stockholm då? TÄnkte passa på att fråga hur länge du stått i kö? Jag börjar fundera på när man kan tänka sig höra något ifrån dom.
    Fick du brev hem eller ringde dom?

• Embla82

Smaask, härligt att det gick så bra idag, och skönt att ni fått ett startdatum! Jag har provat både menopur och puregon och för mig var det väl ungefär detsamma. Dock har jag aldrig provat menopur på ett ivf-försök. 

Jag har gjort två färskförsök och sprayar för fullt med mitt tredje. Nästa vecka ska jag börjar spruta och denna gång bytte vi till menopur så får vi se om det blir nån skillnad. 
    När jag bytte förut (vid inseminationsförsök) från puregon till menopur så sa läkaren att det var mest för att jag ska känna att det händer något, och att det blir en skillnad från tidigare gång, typ. Lite luddigt alltså... men det verkar som vissa får bättre ägg med menopur om man surfar runt lite här på fl. 
    Jessi80, för mig blev det som värst ungefär på den dagen du är nu. Men ta några alvedon så får vi hoppas att det vänder för dig! Det kan ju vara så att du känner mer nu eftersom du slutat med smärtstillande också. 
  • Embla82

Smassk, mina ägg brukar vara segstartade men sen kör dom igång rejält. Jag ska starta på 75 ie och har själv planerat att ta det i ca 10 dagar, sen mot slutet kanske öka till 150 ie varannan dag. Jag har också pco och mitt problem är att jag får väldigt väldigt många blåsor, men som är små. Det svåra i mitt fall är alltså att få en lagom mängd att växa till sig, men har jag otur fördubblas dom bara om man höjer dosen. 

• Embla82
    Kakor skrev 2010-03-19 19:25:00 följande:
    Hej allihop! Det var några dagar sen jag var här så jag har lite att läsa nu :) Satte i alla fall in ett ägg idag! Det hade klarat upptining strålande så det känns skönt. Nu är det bara att "leva som vanligt" (som om det skulle vara lätt :) och vänta två veckor. Har testdag den 2/4. Trevlig helg!! Kram på er!
    grattis till ruvarstart!! det är ju påsk och sånt så testdagen lär komma snabbare än du tror!
  • Embla82

Jessie, jo, det var då. Senaste gången när jag inte alls blev överstimulerad kände jag väl lite småverk i äggstockarna men jag behövde inte ens äta alvedon. Så på mig kom överstimuleringen rätt senat alltså, även om jag var väldigt svullen från början. Men det var väl några dagar in på ruvartiden som det var som värst. 

• Embla82
    Jessie80 skrev 2010-03-20 17:43:49 följande:
    Hej tjejer! Det blev inget tillbaka idag, totalfrys på tre fina blastocyster i alla fall. Jag mår sämre och risken för att blir lika dålig som jag blev sist med överstimuleringen är så pass stor att vi inte ville ta risken, varken vi eller CvL. Så det är bara att vila och dricka och försöka återhämta sig i sakta mak och sen köra igång med FET när jag är helt återställd igen....
    Tråkigt att det inte blev något et, men det låter ju jättebra med tre fina frysen! Hoppas du mår bättre snart och kan göra fet i nästa cykel. 
  • Embla82

hhoppas, kom igen å hhoppas nu!! Än är det inte kört

Piken, surt att behöva vänta, men du ska se att det blir onsdag supersnart!
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-03-23 17:00:18 följande:
    Jag fick omväxlande 75 & 150ie och hade 1 stort och många små blåsor. Det känns bara konstigt att jag fick ta dem efter et med vid färskförsöket men inte nu. Så stor skillnad är det väl inte. Men jag ska lita på att han vet vad han gör :)Jag får aldrig mens utanför behandligen men under behandlingarna så har den kommit 14 dagar efter ÄL.Alltid är det någonting man ska fundera på :)
    Skillnaden är väl att detta med sprutorna blir som ett "riktigt försök" med egen äl och så (även om du framkallat den med sprutor). När man gör en hel ivf blir det ju massa mer hormoner som håller på stökar och så tar man ju antingen sprayen eller orgalutranet som kanske stoppar upp lite. Jag tror det är därför man hjälper till med vaggisar efteråt även om det kanske inte alltid är nödvändigt. Men nu har du ju fått egen äl (även om det var mha äl-sprutan) så då behövs nog inte vaggisarna. Så denna gång tycker jag du ska vara glad att du slipper kladdisarna som nån kallade dom
  • Embla82

Cookie, huvudvärken är tyvärr kvar, men kommer några timmar här å några timmar där. Rätt skumt, men imorrn börjar jag spruta å halverar dosen, så jag hoppas det blir lite bättre då.

Fick förövrigt åka hem ifrån jobbet idag på lunchen eftersom jag kom på att jag glömde ta sprayen imorse. Va kan ha hänt med mig, har jag börjar glömma att jag gör ivf??

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen