Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-07 11:52:59 följande:
    Hej Embla!Hur mår du?
    Jotack, det är bara bra här! Började spraya imorse - blääähää säger jag bara! Allt rann ner i halsen och smakade pest i över en timme. Men men...vad gör man inte?
    Hur är det med dig? har du kommit igång?
  • Embla82

Piken, när ska du göra fet?

Tjenarehejsan, lustigt med tiderna faktsikt. Jag började ju spraya igår den 7 jan, och har planerat äp v 5. Men det är väl så att dom kan styra tiderna mer med långa metoden.

• Embla82
    Kakor skrev 2010-01-08 10:34:21 följande:
    Då har vi samma schema, började också spraya igår och har ÄP v 5 :)
    Härligt... har du fått någon info om när du får börja spruta? jag vill så gärna veta om det är på mensdag 2-3 som vi korta metoden eller om man måste vänta till typ mensdag 7. Hur går det med sprayen för dig? jag tycker redan illa om den...
  • Embla82

Theorese, hoppas du och bebis mår bra?! tack för stafettpinnen, men jag blev genast nervös när jag läste det! Inte så nervöst att vara ts kanske men mer att jag hoppas på att få ett plus nu och så en sån där snygging som du har

Cah, åhh va härligt att du är igång!! då är det inte långt till äp nu då
  • Embla82
    Mickes puma skrev 2010-01-10 18:40:59 följande:
    Hoppas att det går bra för alla sprayare och sprutare. Piken: håller tummarna för dig på tisdag eftermiddag! Har några frågor om FET (ska gör mitt första denna månad). Kan FET göras samtliga dagar i veckan (även söndagar)? Vad jag förstår så görs FET 3 dagar efter omslag på äl-testet, men hur gör man om man får omslag på en lördag/söndag när de inte har telefontid? Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET? När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)? Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET? Tillhör en av fåtal lyckliga som lyckades bli gravid på första IVF-försöket, vi tänkte nu försöka få till ett syskon med hjälp av de ägg som finns frysta på CvL. Känner mig otroligt nervig att inte hinna med att göra FET denna månad (åker till Thailand om 3 veckor) då jag missade förra månaden pga av att äl inte kom förrän på julafton. 
    Ska försöka svara på dina fet-frågor. Ja, man kan göra fet på söndagar, kliniken har ju öppet alla dagar i veckan. Dom har telefontid på lördagar och söndagar också - mellan kl 10-11 tror jag. Chansen vid fet är något lägre, kring 25-28 % tror jag. 
    Att göra fet i sin vanliga cykel är bäst, om man har något. Annars får man stimulera fram en ägglossning och sen göra fet. Går inte det kan man äta tex östrogentabletter. Hoppas din äl kommer innan resan nu då!!
    Piken - härligt, lycka till imorgon nu då! 
  • Embla82
    Fröken knopp skrev 2010-01-10 22:42:38 följande:
    Tänkte höra med er. e det bra på CvL kliniken? e det någon speciell äkare ni kan rekomendera? JAg har gått på fertilitetscentrum i sthlm, men vll byta.
    CvL är jättebra! Man brukar kunna "välja" vilken läkare man vill ha råd-samtal med (hmm.. kom inte på det rätta ordet), men vid undersökningar hamnar man hos den som jobbar. Jag har på ett år träffat 3 olika, och dom är lika duktiga allihopa tycker jag.
  • Embla82

Mickes puma, men å vilket hopp du ingav mig nu!! Hoppas verkligen att jag följer den goda ts-trenden. Men det kanske bero på hur man sköter sig som ts också? hihi, lite som att om man inte varit snäll får man inga julklappar. Nu ska jag verkligen se till att sköta min uppgift väl!

Annapanna, välkommen hit Jo men lite mer hopp finns det allt vi insemination! Dom tvättar ju spermierna så endast det bästa kommer med och så hamnar ju spermierna direkt på rätt plats, så dom slipper simma och bli trötta eller simma fel. Då krävs det inte riktigt lika mkt.

Piken, åh - härligt att du är dubbelruvare, det kan ju bli twins som för turbo Jag blev också lite less när ett av mina tappade en cell och itne var "perfekt" men började leta frysta-embryon info och det verkar trots allt så att många blir gravida ändå. Hoppas ruvartiden går fort nu då och att du klara att hålla dig cool, men jag vet hur fruktansvärd väntan kan vara. 

Själv har jag nog börjat få nåt som liknar mens, men får se om det kommer igång imorgon. Då ringer jag linne för att få sprutstartdatum.  

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen