Mickes puma skrev 2010-01-10 18:40:59 följande:
Hoppas att det går bra för alla sprayare och sprutare. Piken: håller tummarna för dig på tisdag eftermiddag! Har några frågor om FET (ska gör mitt första denna månad). Kan FET göras samtliga dagar i veckan (även söndagar)? Vad jag förstår så görs FET 3 dagar efter omslag på äl-testet, men hur gör man om man får omslag på en lördag/söndag när de inte har telefontid? Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET? När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)? Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET? Tillhör en av fåtal lyckliga som lyckades bli gravid på första
IVF-försöket, vi tänkte nu försöka få till ett syskon med hjälp av de ägg som finns frysta på CvL. Känner mig otroligt nervig att inte hinna med att göra FET denna månad (åker till Thailand om 3 veckor) då jag missade förra månaden pga av att äl inte kom förrän på julafton.
Ska försöka svara på dina fet-frågor. Ja, man kan göra fet på söndagar, kliniken har ju öppet alla dagar i veckan. Dom har telefontid på lördagar och söndagar också - mellan kl 10-11 tror jag. Chansen vid fet är något lägre, kring 25-28 % tror jag.
Att göra fet i sin vanliga cykel är bäst, om man har något. Annars får man stimulera fram en ägglossning och sen göra fet. Går inte det kan man äta tex östrogentabletter. Hoppas din äl kommer innan resan nu då!!
Piken - härligt, lycka till imorgon nu då!