Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

tack tjejer men det gick inge vidare idag
    Sprayen har pajat min tillväxt så det var knappt en blåsa i sikte. Så nu väntar jag på det sedvanliga eftermiddagssamtalet för att se hur vi går vidare.
    Känns lite halvtrist faktiskt. Aldrig ska det gå som en dans...

• Embla82
    Susie skrev 2010-03-30 11:56:26 följande:
    Hej tjejer!Embla82, Nämen tjejen! Va tråkigt och va lessen jag blir för dig! Vad menar du att sprayen "pajjat" tillväxten???? Kan den göra så att äggen inte växer till för att det avstannar? Förlåt att jag har så många frågor men vet ju inte heller om vi har samma metod (långa eller korta osv?) Jag vet inte ens vad Puregon eller menopur är för något, är det spray eller sprutor? Jag har bara suprecur spray och Gonal sprutor. Vad sa läkaren och hur kan det ha blivit så? Att man sprayar för tidigt?Gud, jag hoppas att det ordnar sig för dig SNABBT så att ni snart är på G igen!KRAM!Anlo, perfekt!!! Vad härligt att du fick tid till färsk innan sommaren och att erat FET blir av innan. Tar du ÄL test nu då eller vart är du i perioden?Själv har jag som sagt beställt ett 20pack gravtest för första gången. FETT minus idag ÄL+8-9.....som jag såklart misstänkt. Testar mest för att vara på den säkra sidan eftersom jag börjar med spray imorrn...ursch, vecka 18 känns lååångt bort!Kramar till er alla kämpande tjejer!
    Nja, jag kanske överdrev det hela lite. Men en sak som är helt säkert är i alla fall att mina ägg itne växer lika mkt/fort som när jag inte använder sprayen. Gjorde inseminationsförsök med menopur (som är sprutor) och vid vul då, som motsvarar samma dag som idag hade jag ca 10 blåsor på 10 mm.. denna gång nada.
    Eftersom jag använder spray kör jag långa metoden. Vid korta metoden har man inte spray alls utan börjar spruta direkt vid mensen.

Suprecur spray och synarela är samma men olika märken om jag fattat det rätt.
    Gonal-f och puregon och menopur är alla sprutor men olika tillverkare och lite olika ämnen.
  • Embla82

Suza, grattis!

Jag fick doshöjning varannan dag, och så ska jag tillbaka på självaste påskafton. Så jag behövde inte avbryta men äp bör ju bli lite längre fram om äggen nu vill växa vill säga. Jag får ser hur det går men det har inte vart en kul dag idag
  • Embla82
    Piken skrev 2010-03-31 06:34:05 följande:
    Embla82: Attans då vad trist, men på det du skriver verkar det inte vara kört, utan att detta kommer att ta lite längre tid än det gjort tidigare? Synarelan sätter ju liksom stopp eller hämmar den normala gången, så det kanske inte alls var så konstigt det som du är med om? Och isf är cvl vana att hantera detta, eller hur? Jag håller både tummar och tår! Grattis till plusset Suza!
    Ja, jag hoppas att det är så - men det gäller att jag fått några blåsor på lördag. Men som du säger, det här borde dom ju varit med om förr. Jag hoppas att det bara är att spruta några dagar extra, men annars blir det väl till att börja om. 
    Hur är det med dig?
    Smassk, hehe, japp - får hoppas på många påskägg då!
    Vad bra att du fick bra reslutat på provsvaren, skönt! Jag ska spana in länken sen (när jag orkar pallra mig upp ur soffan å hämta mina provsvar). 
    Djurgårdsrutan, tack för tummarna å ha så skönt i blåkulla - hoppas verkligen att du mår bättre nu och att du kan få njuta lite av ditt plus!
    Myran, va bra att äggen växer som dom ska. Då kan du pusta ut i helgen
    Jag önskar också GLAD PÅSK! {#lang_emotions_flower}
  • Embla82

CurlyRed, när jag hämtat ut puregon har det alltid funnits i lager. Däremot har jag fått beställa hem orgalutran, men det kom typ dagen efter så det är nog ingen panik med medicinerna. Dom kan nog se vart det finns hemma också så är det bara att åka till nästa butik.

Var på vul igår på självaste påskafton och det gick bra för en gång skull. Nu fanns det några ägg och det störta var på 11 mm, så jag sprutar på några dagar till och ska tillbaka på tisdag. Dock var östrogenvärdet ca 3000 så nu måste jag ta det lungt igen. Att jag ska vara så svår... antingen är det för lite eller för mycket. Vad hände med vårt älskade svenska ord lagom??
  • Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-04-05 09:30:48 följande:
    Embla.Håller tummarna för att det ser fortsatt bra ut på tisdag.Hoppas ni alla har haft en bra påsk, här har det blivit vinter igen. Snön öser ner utanför fönstret. Lite snopet efter alla fina soliga påskdagar.Kram
    ja var är det för fel på vädret?? Jag trodde jag drömde när jag tittade ut imose.
    Hur mår du nu rutan? Hoppas det är bättre!

Curly, ja inte är det billigt med dessa mediciner.. helt sjukt dyrt faktsikt. Så för pappa statens skulle vill man ju lyckas snart...

Cookie, ja, superskönt att det hänt något. Men nu tror jag det händer rätt mkt på en gång, kan knappt sitta ner idag! {#lang_emotions_surprised} 
    Hur är det med dig, har du fattat att du faktiskt är gravid än?
  • Embla82
    pp08 skrev 2010-04-04 20:22:07 följande:
    hejsan. Tittar bara in. Vi gjorde våra behandlingar 2008 och fick en flicka sommaren 2009. Börjar nu hemmaverkstaden,men om det inte fungerar kommer vi nog tillbaka till CvL och hoppas våra små har överlevt i frysen. Lycka till allihoppa!
    Hoppas det går bra i hemmaverkstaden denna gång, om inte så är linné fortfarande bra
  • Embla82

myran, urinvägsinfektion är inte bra. hoppas du slipper det denna gång! Lycka till med sprutan ikväll, det kommer gå finfint på äp ska du se.

Var själv på vul idag och nu är det så där många blåsor igen. Ca 30-40 st varav största 15 mm. Kliniken ringde idag och mitt östrogenvärde är tokhögt, så ikväll blir det sprutfritt för min del och så ny koll imorgon.

Djurgårdsrutan, hur högt östrogenvärde hade du på ditt sista vul? När började du må som sämst?
    Om jag gör äp i slutet av veckan så har jag en vecka på mig att må dåligt men sen ska jag iväg på semestser till spanien.

• Embla82

curlyRed, är du också en som haft uvi många gånger? 

Jag fick det första gången för 8 år sen när jag träffade min pojkvän. Efter typ 10 gånger kom jag till en gyn som sa att jag inte tål min sambos spermier. Förklarade detta för läkaren på linne en gång men han sa att det inte stämde. Men jag undrar också om det kan ha att göra med vår barnlöshet att göra. Har ju typ ätit hur mkt penicillin som helst i mina dar.
    Hoppas du får börja med sprutorna snart!
  • Embla82

Anlo, jag säger som de andra. Klart du ska gå och ha kul på möhippan, och du kanske inte ska supa dig full men några glad vin gör ju inget. Det är som cah skriver att ägget du ska ruva har du ju inte ens hos dig ännu.

Var själv på vul idag igen och det gick inte riktigt som planerat den här ivf-omgången. Jag har helt plöstligt tokmånga blåsor och stora äggstockar och för högt östrogenvärde. Så det blir till att vara sprutfri fram till lördag då det blir ny kontroll. Därefter kan vi ta beslut om vi ska statsa på äggplock eller avbryta.
    Så nu ska jag försöka tänka på annat i tre dagar.. :-/

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen