Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Buttelina skrev 2010-02-12 13:34:05 följande:
    jaa jag förstår alla de fall då barnet inte kan/vill äta vanlig mat. jag ger mina barn preciiis vad de vill efter de tex varit sjuka. isabel levde på cola och pommes de första två dagarna efter hennes magsjuka nu vill jag höra hur det gått med tjolla!!! gahh går på nålar här och kan inte koncentrera mig!!
    Ja Maia kan leva på glass när hon är/varit sjuk
    Jag har också fått veta att det är normalt att gå innan 18 månader, sen kollar de upp om något är fel. Det vet jag för Maia gick inte förränns hon var 15 månader o då inte särskilt bra (bara några ytterst få steg), kröp gjorde hon aldrig, hon drog sig fram med ena armen istället, såg skitskoj ut På bvc sa de att det var normalt. Men om hon inte gick bra vid 18 månader så skulle vi komma tillbaka. Hon gick bra sen när hon var runt 16 månader.

Vill också höra från Tjolla!! Har varit på väg att smsa flera gånger nu men kan tänka mig att det är många som smsar o ringer o ligger på så jag får väl försöka hålla mig o inte irritera henne Hon snusar säkert bebis för fullt {#lang_emotions_heart}
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-12 14:22:26 följande:
    Med Maia och maten har jag full förståelse, men att välja välling av bekvämlighetsskäl när barnet uppenbarligen vill ha vanlig mat så är det något galet! Och det är helt underbara nyheter om Maias vikt ju, hon som var så pyttig innan, våra barn var ju jämnstora men nu har din lillfis spurtat om min rejält, hon står stilla på samma vikt sedan i somras, gått upp max 0.5 kg på ett år...*suck* Men hon utvecklas och är fan så aktiv så det går väl ingen nöd på henne direkt!
    Jo men precis det jag menade, att det är bara av lathet eller bekvämlighet som man väljer välling framför vanlig mat om barnet nu vill ha det.

Ehhh...har du bytt alias eller vem är du? Jag hänger inte med längre *sorry* {#lang_emotions_embarassed} o så är jag oinbjuden till ditt konto {#lang_emotions_demon}
  • Zvartaliljan

Hilla - åh hon har verkligen blivit stor sen jag såg henne! Är ju hmm 9 månader sen, o man ser verkligen skillnad!!
    Skulle vara kul o ses någon gång snart Så jättelångt har vi ju inte till varandra liksom.

Skulle träffat emmsan idag men som vanligt blir någon av alla hennes ungar sjuk {#lang_emotions_throwup} men nästa vecka är hon barnfri så då ska jag allt kidnappa henne {#lang_emotions_djavulsk}

• Zvartaliljan
    H I L L A skrev 2010-02-12 14:52:39 följande:
    Skulle verkligen vara jätte kul att ses !!! Vill gäääärna lukta på liten Mateo ju Det borde vi kunna få till, än så länge är jag hemma på dagarna. Kanske tillochmed kan få till något samtidigt som Emma ?
    Ja jag tycker du och greksmurfen kan packa in er i en bil o komma hit, o Emma också då såklart Eller kanske jag kan övertala Emma att vi ska ta en shoppingtur till Kosta snart med en sväng in till Växjö också
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-02-12 15:10:28 följande:
    ja det låter toppen ;).....mer pop får dem in i början av mars sa dem n'är ja ringde ig¨år=) hejförresten =p.sitter på jobbet så det blir ne snabbis =p..
    så bra för emma är barnledig första veckan i mars så jag kan försöka boka in henne en dag då
  • Zvartaliljan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-12 15:23:40 följande:
    Ameh...Du tror att jag har tid att sitta och lägga till er stup i kvarten va?! Men okej då, jag tar en kopp kaffe och fortsätter parkera baken här i soffan, jag har faktiskt städat klart för idag och borde få lite datatid nu.
    så går det när man byter alias o blir anonym
    springer till inboxen...ser att det lyser en 1a nu igen, Maia är lite irriterad på mig nu för att jag bara sitter o skriver så får väl ge mig snart.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16