Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

mortillsju skrev 2010-02-10 20:22:41 följande:
    Jag hade föredragit att man bejakade just livet i en dopinbjudan, en bild på det egna barnet, välkomnandet på nåt vis. Änglarna har vi i himmlen, de vi saknar och aldrig får se mer.  Men bara, bara min åsikt.
    fast det där var en bild på det egna barnet
    Men har du tips på något annat fint sätt att fotografera på??
    Maia la jag inlindad i en filt i en korg på kortet, kan man göra samma med lillebror eller blir det tråkigt då? Var ju 3½ år sen så folk kanske glömt den dopinbjudan nu och ser det som nåt nytt
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-02-10 20:27:05 följande:
    Det låter klokt. Liknande formuleringen du skrev om en ängel finns ofta med i dödsannonser för små barn. Vi hade den tex, med en fortsättning. Tror det var: en ängel kom, log och vände om....
    usch fy nä då struntar jag definitivt i det...vill ju att folk ska glädjas åt honom som mportillsju skrev.

Förlåt om jag sänkte stämningen nu...ville inte göra dig ledsen eller så, kände bara att jag ville ha mina misstankar om detta bekräftade, eftersom andra jag frågat sagt att de inte alls skulle tolka bilden dåligt, men då har de inga änglabarn.

Kram och förlåt...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-02-10 20:29:45 följande:
    Jag gjorde ett fotavtryck ( med Anjelins fot då ) på Anjelins dopinbjudan. Inte kort iofs men personligt iaf... Annars tycker jag en bild på honom på fällen, i nån vit body eller så är jättefint!
    Fast det lät ju jättefint med fotavstrycket - bara lite komplicerat på ca. 50 kort Men man kan kanske göra ett avtryck o scanna in o beställa som kort, men det blir nog inte lika fint {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    Tasha78 skrev 2010-02-10 20:34:42 följande:
    jag tyckte kortet var vackert fast jag är ju inte änglaförälder så jag ser det inte på samma sätt. Det finns många konstnärer som fotograferar barn just på detta vis
    Jo precis, har sett jättemånga såna här kort men känner att ska jag skicka ut det till ca.50 personer så vill jag inte att någon tar illa upp. Kanske någon känner något änglabarn liksom...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-02-10 20:36:13 följande:
    Äh det gäller att vara smart! Lägg alla 50 korten på ett bord, eller kanske hälften i taget. Ett fat med färg och sen är det bara att köra på. Så gjorde jag.
    Ja jag kan ju alltid testa iaf, får nog bara se till o ha stänkskydd överallt

Hmm...vi kanske ska ha dopet i samband med Maias födelsedag så de firas samtidigt (även där är jag velig då jag inte kan bestämma mig om detta är elakt mot Maia eller inte) och då skulle man ju kunna ha en fot från varje unge på inbjudningskorten Tänk storleksskillnaden
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-02-10 20:42:31 följande:
    När Anton döptes var vi förstagångsföräldrar och väldigt ambitiösa. Vi gjorde minnestavlor med ett fotavtryck och text om Anton o datum, en till varje gäst, 64 stycken Men det var välldigt uppskattat och alla har det på väggen fortfarande
    OJ {#lang_emotions_surprised} Det kan du glömma att jag gör
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-02-10 20:43:51 följande:
    Ja ska du göra en inbjuda till båda så ta båda fotavtrycken. Men gör Maias först. Lättare sen att parera dit lillebrors. Äh inte är det elakt mot Maia heller. Smart tycker jag!
    *ser Maia framför mig hoppandes runt i köket med färg under fötterna*

{#lang_emotions_sealed}

haha men fint kan det bli. Kanske typ text då som "Nu ska vi fira stor och liten" eller tips på annan text?

Anledingen till att jag tycker det är lite elakt är för att lillsyrran är döpt på min födelsedag så när jag fyllde år så fick hon alltid presenter också, men ingen kom ju ihåg min dopdag så jag tyckte alltid det var så orättvist...

Förlåt för att jag spammar tråden med OT {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2010-02-10 20:44:51 följande:
    Inte elakt, glöm bara inte att sjunga ja må hon leva under dopet....
    Nej den biten får vi absolut inte glömma

Hon fyller år en fredag så dopet blir nog 2 dagar senare då, på söndagen.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-02-10 20:52:58 följande:
    Men om du har sådana minnen och traditioner tycker jag inte att du skall välja samma dag, även om det är praktiskt.
    skillnaden är väl att jag är inte som min mamma så jag kommer inte tillåta att det blir så orättvist med presenterna...men man vet ju aldrig hur Maia kommer ställa sig till det senare.
    Det är ju det att så många har väldigt långt att resa, några kommer från andra sidan jorden liksom! Så himla bra om de får fira båda två på en gång. Får väl se det lite så att hon kommer ju få fler presenter denna gången då det kommer mer folk i och med dopet {#lang_emotions_dreamer} Det borde ju göra henne glad
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-02-10 20:55:45 följande:
    Firar ni Maias dopdag? Eller nån annans? För det gör inte vi... Så då borde det kvitta till nästa födelsedag, menar jag. Vi gifte ju oss på Alicias dop och det var dessutom min pappas födelsedag. Men vi kommer ju bara ihåg att det Alicias dopdag för det, vi firar ju inte den.
    nja det är väl bara en liten del av släkten som firar dopdagen, mest på Fs katolska sida.

Jag försökte övertala F till ett överraskningsbröllop vid dopet men det gick han inte med på Han säger att det är Mateos dag o den ska vi inte ta ifrån honom...tråkiga gubbe
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16